TDC lidt for dårligt
Fra : LA

Dato : 19-08-06 10:48

Hej

Har ad nød skiftet til TDC bredbånd, og oplevet nogle problemer efter at
have haft kabel via antenne i mange år..
Mit hoved problem er at jeg har en fast email adresse(ikke TDC), som jeg via
outlook logger på og henter mine mails fra. Jeg ønsker at bevare den mail,
jeg kan sagtens logge på min fjern server og hente mine mails, men når jeg
så vil sende mails via TDCs server retur nægter den - jeg har talt med TDCs
support der virker uforstående overfor at jeg vil bruge min gamle mail
adresse, og ikke umiddelbart kunne hjælpe. Er jeg klar i spyttet - er der
nogle der har forslag til hvordan jeg sætter min outlook op til at sende og
modtage fra en anden mail adresse end tdcs - pt løser jeg det ved at gå
online når jeg skal sende mails, men det er jo også tidsrøvende..

Lars HS

Fra : Kai Jensen

Dato : 19-08-06 11:15

"LA" <shane@(fjern)get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at gå online når jeg skal sende mails, men det er jo også tidsrøvende..

Hej Lars

Du skal ikke lave ændringer til modtagelse af mail - outlook skal stå som
den altid har gjrot
Afsendelse af mail skal stå til tdc og her er 2 muligheder
smtp.mail.dk
asmtp.mail.dk
hvis den første ikke virker, skal du bruge den anden

f.eks. modtager jeg via get2net.dk og sender via tdc

Hilsen
Kai

Fra : LA

Dato : 19-08-06 11:33

Hej

Super med hurtigt svar, men at tele dk online support ikke var så klog.. Jeg
holder ikke hvertilfalde ikke hænderne i vejret...

lars HS

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-08-06 11:50

LA skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Super med hurtigt svar, men at tele dk online support ikke var
> så klog.. Jeg holder ikke hvertilfalde ikke hænderne i
> vejret... lars HS

De har nok ikke lige tænkt over det, men det er helt normalt -
også hos andre udbydere - at du skal bruge en smtp-server hos den
udbyder, som du er koblet op hos for at sende mail.

Men du kan sagtens HENTE mail hos andre udbydere via deres
pop3-servere.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Kasper Bergh

Dato : 19-08-06 15:33

"LA" <shane@(fjern)get2net.dk> wrote in message
> Hej
>
> Super med hurtigt svar, men at tele dk online support ikke var så klog..
> Jeg holder ikke hvertilfalde ikke hænderne i vejret...

Lad mig se. Du bruger et ikke-supporteret mailprogram og vil bruge en anden
udbyders email. Og du er sur over at supporten ikke kan hjælpe dig? Det
lyder som om du har helt urealistiske forventninger til support.

Hvis noget burde de måske have kunnet henvise dig til det link Kasper
Bøggild gav i et andet indlæg.

mvh
/Kasper

Fra : claus b. p.

Dato : 22-08-06 10:31

"Kasper Bergh" <kazper@want-no-spam-own.web.id> wrote in message

> Lad mig se. Du bruger et ikke-supporteret mailprogram og vil bruge en
> anden udbyders email. Og du er sur over at supporten ikke kan hjælpe dig?
> Det lyder som om du har helt urealistiske forventninger til support.

Er du supporter hos TDC? Dit svar er lige så nyttigt. Det er da ikke op til
TDC at bestemme hvilket e-mail program man skal benytte, endsige hvilken
e-mail adresse man skal bruge. Det prøver de iøvrigt heller ikke på. Der er
masser af hjælp og tips at få på TDCs hjemmesider. Det eneste supporteren
havde behøvet at sige er at man er bundet til deres SMTP server, men alt
andet kan sættes op efter behov. Dette er iøvrigt helt normalt for
(formentlig) alle udbydere. Men om supporteren har forstået problemet, er jo
noget helt andet.

/Claus

Fra : Geert Lund

Dato : 22-08-06 13:16

claus b. p. wrote:

> Er du supporter hos TDC? Dit svar er lige så nyttigt. Det er da ikke op til
> TDC at bestemme hvilket e-mail program man skal benytte, endsige hvilken
> e-mail adresse man skal bruge. Det prøver de iøvrigt heller ikke på.

TDCs support forsøger jo heller ikke at bestemme hverken hvilken e-mail
eller hvilket e-mail program du skal benytte - men benytter du ikke en
løsning der er supporteret af TDCs support er det selvfølgelig klart at
den enkelte supporter er nød til at afvise at hjælpe - eller henvise til
muligheder hvor man selv kan finde yderligere hjælp til selvhjælp.

Geert Lund,
www.GLD.dk

Fra : PerX ...

Dato : 25-08-06 11:58

In article <44eaf4ba$0$4155$d40e179e@nntp02.dk.telia.net>, glund-
news@post.tele.dk says...

> [...]
> den enkelte supporter er nød til at afvise at hjælpe - eller henvise til
> muligheder hvor man selv kan finde yderligere hjælp til selvhjælp.

Det er ikke automatisk klart, det kommer an på hvad folk spørger om og
hvad problemet er.

Fra : Kasper Bergh

Dato : 25-08-06 12:49

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote in message

> Det er ikke automatisk klart, det kommer an på hvad folk spørger om og
> hvad problemet er.

Naturligvis er det klart. De kan hverken supportere opsætning i Outlook,
IncrediMai, SeeMyNewMailClient eller en hvilken som helst anden obskur
klient folk måtte besidde. Ej heller kan de hjælpe dig med at sætte din
mailkonto op hos YetAnotherMailHotel, MailMeSpamAllDay, GnuMailHosting eller
nogen anden ukendt udbyder.

Og de skal slet ikke forsøge - for så kan det både medføre at der går mere i
stykker som folk så kan beskylde dem for at være skyld i og selv hvis det
lykkes supporteren at føle sig frem i samarbejde med kunden og ved hjælp af
sin generelle erfaring så vil kunden derefter forvente lignende support og
det vil blot skabe problemer senere.

De kan oplyse fakta - vores mailservere er det og det, men fortælle at
opsætning kan de ikke hjælpe med.

mvh
/Kasper

Fra : PerX ...

Dato : 04-09-06 15:22

In article <44eee3c0$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, kazper@want-
no-spam-own.web.id says...
> "PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote in message

> Naturligvis er det klart.

Ikke for intelligente.

Fra : Geert Lund

Dato : 26-08-06 09:18

PerX ... wrote:

> Det er ikke automatisk klart, det kommer an på hvad folk spørger om og
> hvad problemet er.

Æh joe... det synes jeg faktisk det er - hvis du beder om hjælp til
opsætning af et stykke software som ikke er på listen over software der
supporteres ... jae, så skal du jo ikke have hjælp.

En god supporter kan ret hurtigt lure hvad det er du spørger om - kontra
hvad det reelt er du har brug for hjælp til at løse af problemer.

En god 1st level supporter bør via 3-6 spørgsmål kunne trænge ind til
sagens kerne og derved kunne konstatere om den givne support-funktion
supporterer kundens spørgsmål/problem/ønske - det er faktisk både
elementært og enkelt

Ønsker du ikke bruge et supporteret produkt, et supporteret stykke
software eller dele af produktet hos din internetudbyder - bør det ikke
kunne komme bag på dig at du ikke nødvendigvis kan få hjælp til at løse
dine problemer.

Geert Lund,
www.GLD.dk

Fra : PerX ...

Dato : 04-09-06 15:26

In article <44f00303$0$4161$d40e179e@nntp02.dk.telia.net>, glund-
news@post.tele.dk says...

> Æh joe... det synes jeg faktisk det er - hvis du beder om hjælp til
> opsætning af et stykke software som ikke er på listen over software der
> supporteres ... jae, så skal du jo ikke have hjælp.

"det kommer an på hvad de spørger om" - så hvis de spørger om hvad
newsservere hedder bør de kunne svare på det.

Og jo, sgu, folk betaler så kan de sgu godt tage sig lidt tid.

> En god supporter kan ret hurtigt lure hvad det er du spørger om - kontra
> hvad det reelt er du har brug for hjælp til at løse af problemer.

Ah, det forklarer måske hvorfor jeg aldrig har fået hjælp fra support,
fordi de gætter på et eller andet pjat i stedet for at forholde sig til
hvad jeg rent faktisk skriver (og nej, det er ikke om hvordan jeg sætter
et eller andet tåbeligt postprogram op)

> [...]
> sagens kerne og derved kunne konstatere om den givne support-funktion
> supporterer kundens spørgsmål/problem/ønske - det er faktisk både

Og åbenbart umuligt da jeg endnu ikke har oplevet det.

Fra : Geert Lund

Dato : 05-09-06 01:24

PerX ... wrote:

> "det kommer an på hvad de spørger om" - så hvis de spørger om hvad
> newsservere hedder bør de kunne svare på det.

Så hvis du ringer til din lokale slagter og spørger om vejledning til
hvilket program på din vaskemaskine du skal benytte når du vil vaske
tøj, så forventer du også at få et kvalificeret svar, fordi din slagter
var så letfældig at tage telefonen fordi du ringede?

Eller hvis du har problemer med din Siemens telefon ringer du så til
Nokia - bare fordi det er dem du lige kunne nummeret til - og så
forventer du at de kan hjælpe dig?

> Ah, det forklarer måske hvorfor jeg aldrig har fået hjælp fra support,
[...cut...]
> Og åbenbart umuligt da jeg endnu ikke har oplevet det.

Det kunne måske også sige noget om din attitude over for dem du ringer
til for at få hjælp - jeg har - som flere herinde sikkert kan huske -
selv siddet i diverse supportfunktioner hos TDC - endda være med til at
undervise nye - og at supporteren ikke kunne finde ind til et problem
kan selvfølgelig ske - men i de fleste tilfælde skyldes det som regel at
kunden tror kunden ved hvad problemet er - og fokuserer på det - selvom
supporteren der gør sit arbejde faktisk ville kunne have fundet det
reelle problem hurtigere - hvis kunden havde gidet lytte til de få
spørgsmål der skal stilles for at lede supporteren i den rigtige retning.

Men samtidig må man også sætte en græse for hvad der kan hjælpes med -
og har du valgt at benytte muligheder der ligger uden for denne grænse
må du også acceptere at du samtidig har fraskrevet dig retten til at få
support.

Mig bekendt har det aldrig været nogen hemmelighed hos TDC hvilke
produkter eller services der supporteres og har du valgt at køre via en
anden mailserver/produkt end TDC må du jo så acceptere at du har
fraskrevet dig nogle rettigheder i forhold til support på det produkt du
har købt hos TDC.

Geert Lund,
www.GLD.dk

Fra : PerX ...

Dato : 05-09-06 14:58

In article <44fcc2ad$0$4165$d40e179e@nntp02.dk.telia.net>, glund-
news@post.tele.dk says...

> [...]
>
> Eller hvis du har problemer med din Siemens telefon ringer du så til
> Nokia - bare fordi det er dem du lige kunne nummeret til - og så

Idiot.

> [...cut...]
>
> Det kunne måske også sige noget om din attitude over for dem du ringer
> til for at få hjælp -

Jeg ringer ikke - kun email.

> Men samtidig må man også sætte en græse for hvad der kan hjælpes med -
> og har du valgt at benytte muligheder der ligger uden for denne grænse

Hvad jeg ikke havde som jeg skrev.

Fra : Geert Lund

Dato : 05-09-06 18:40

PerX ... wrote:

> Idiot.
> Jeg ringer ikke - kun email.

Og sådan sætter man sig selv effektivt ud på et sidespor - fuldstændig
lige som man gør det hvis man hvis man henvender sig til en
supportfunktion med den attitude.

Nice going!

Geert Lund,
www.GLD.dk

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 05-09-06 19:00

Geert Lund skrev:
> Og sådan sætter man sig selv effektivt ud på et sidespor - fuldstændig
> lige som man gør det hvis man hvis man henvender sig til en
> supportfunktion med den attitude.
> Nice going!

Man skulle ellers synes du havde fuld forståelse for brugen af e-mail og
ikke telefonen. Din signatur henviste til en side, hvor man heller ikke
bruger telefonen, såeh....

Ref: http://www.gld.dk/about.php

Henrik, Dianalund

Fra : Geert Lund

Dato : 05-09-06 19:14

Henrik Vestergaard wrote:

> Man skulle ellers synes du havde fuld forståelse for brugen af e-mail og
> ikke telefonen. Din signatur henviste til en side, hvor man heller ikke
> bruger telefonen, såeh....

Jeg har skam ingen problemer med at man henvender sig via e-mail - jeg
har et problem med måden man skriver på når man ikke kan argumentere for
at man har ret...

Geert Lund,
www.GLD.dk

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 05-09-06 21:37

Geert Lund skrev:

> Jeg har skam ingen problemer med at man henvender sig via e-mail - jeg
> har et problem med måden man skriver på når man ikke kan argumentere for
> at man har ret...

OK. Det beklager jeg.

Det fremgik bare ikke af den tekst du svarede på, og jeg indrømmer jeg
ikke havde fulgt *hele* tråden. No harm intended.

Henrik, Dianalund
http://www.multidesigner.net - design, der validerer

Fra : PerX ...

Dato : 05-09-06 20:33

In article <44fdb58b$0$4154$d40e179e@nntp02.dk.telia.net>, glund-
news@post.tele.dk says...

> Og sådan sætter man sig selv effektivt ud på et sidespor -

Så når firmaer skriver de har email support er det altså løgn ifølge
dig. Ok check.

> ...fuldstændig
> lige som man gør det hvis man hvis man henvender sig til en
> supportfunktion med den attitude.

Med idiot? Du var en idiot med det ævl du skriver, det havde ingen
relevans og var alene for at være provokerende - så burde det ikke undre
dig hvis du får en "attitude" igen.

Fra : Geert Lund

Dato : 05-09-06 21:15

PerX ... wrote:

> Så når firmaer skriver de har email support er det altså løgn ifølge
> dig. Ok check.

Hvor har jeg skrevet det? Jeg hentyder ene og alene til din arrogante
holdning og mangel på evne til at argumentere. Det har intet med e-mail
vs. telefon support at gøre.

Geert Lund,
www.GLD.dk

Fra : PerX ...

Dato : 06-09-06 00:45

In article <44fdda06$0$4161$d40e179e@nntp02.dk.telia.net>, glund-
news@post.tele.dk says...

> Hvor har jeg skrevet det?

Jeg skriver at jeg bruge email og ikke telefon, så skriver du "Og sådan
sætter man sig selv effektivt ud på et sidespor" - det kan dårlig
forstås anderledes.

> Jeg hentyder ene og alene til din arrogante
> holdning og mangel på evne til at argumentere.

Det er vist dig selv du omtaler her.

Fra : claus b. p.

Dato : 06-09-06 11:16

"Geert Lund" <glund-news@post.tele.dk> wrote in message

> Hvor har jeg skrevet det? Jeg hentyder ene og alene til din arrogante
> holdning og mangel på evne til at argumentere. Det har intet med e-mail
> vs. telefon support at gøre.

Og folk der ikke helt har sprogets nuancer i deres magt har altså ikke krav
på ordentlig support, men skal bare kanøfles, lyder det som om du siger,
Geert??? Håber ikke du arbejder i en servicefunktion. Hvis folk arbejder i
en supportafdeling må de kunne abstrahere fra at kunderne kan være mere
eller mindre ophidsede over at deres produkt ikke fungerer, men de behøver
naturligvis ikke finde sig i at blive personligt forulempet.
Det ville iøvrigt være rart hvis "man" holdt sig til at diskutere emnet i
tråden, istedet for at komme med angreb på hinandens mentale habitus.

/Claus

Fra : Geert Lund

Dato : 06-09-06 12:03

claus b. p. wrote:

> [...]
> Det ville iøvrigt være rart hvis "man" holdt sig til at diskutere emnet i
> tråden, istedet for at komme med angreb på hinandens mentale habitus.

Hvis man kun kan argumentere med "Iditot" og - "du skrev support via
telefon - men du er jo dum for jeg bruger kun e-mail" argumenter - og
samtidig nærmest prøver at belære folk om at fordi man sidder i en
supportfunktion skal hjælpe med alt - og hvis ikke man vil hjælpe så er
det dumt, latterligt og supportfunktionens skyld det hele - og så
samtidig skal finde sig i at folk er sure og bruger stødende ord og
sætninger om den person de snakker/skriver med - nej, jeg mener jeg ikke
det er noget man skal finde sig i.

Det kan man vist ikke kalde at kanøfle nogen - jeg startede pænt med at
argumentere for hvorfor det ikke forholder sig sådan at en
supportfunktion skal forsøge at hjælpe med alverdens ting og sager. Det
kan godt være at jeg cuttede en linie eller to for meget da jeg quotede
og det derfor har betydet at det afsporede 2-3 personer fra det der var
min mening - men lad være med at hoppe med på den afsporring!

Og det har heller aldrig i den tid jeg var hos TDC været politik at
supportmedarbejderene skulle finde sig i hvad som helst - man har som
kunde lov at være frustreret - men derfor skal man stadig lige som alle
andre steder i samfundet beherske sig!

Og tro mig - det er ikke småting man skal finde sig i at høre fra folk
når man arbejder i servicebranchen - hvad enten man sidder hos et
teleselskab, arbejder i et supermarked eller på et diskotek om natten.

Det er åbenbart blevet en generel alle mands opfattelse at man uden
videre kan overfuse alt og alle på sin vej, spytte på dem, true dem med
at slå dem ihjæl og diverse mere eller mindre lignende ting - det er
bare ikke acceptabelt på noget plan!

Og hvis jeg havde fået en 10'er hver gang jeg har hørt en kunde påstå at
det produkt kunden har købt ikke virker og det er
udbyderen/leverandørens skyld, så var jeg mange millionær nu!

Det er simpelt - og jo, jeg arbejder faktisk i servicebranchen i flere
jobs og er generelt kendt for at have meget lang tålmodighed med kunder
også selvom de sviner mig/produktet/leverandøren/andre til.

Geert Lund,
www.GLD.dk

Fra : PerX ...

Dato : 21-08-06 13:24

In article <44e6e8ed$0$20230$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, "LA"
<shane@(fjern)get2net.dk> says...
> Super med hurtigt svar, men at tele dk online support ikke var så klog.. Jeg
> holder ikke hvertilfalde ikke hænderne i vejret...

Du ved nok, man hyrer EN person som kan noget til support, og så 10
studerende som tilfældigt kom forbi, eneste krav til dem er at de kan
skal kunne copy og paste et eller andet.

Billigst i det lange løb ;)

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 20-08-06 13:30

"Kasper Bergh" <kazper@want-no-spam-own.web.id> skrev:

> [...]
> en anden udbyders email. Og du er sur over at supporten ikke kan
> hjælpe dig? Det lyder som om du har helt urealistiske

Det ville vel ikke have været voldsomt svært at gøre kunden opmærksom
på, at han skal bruge TDCs server til at sende mail med. Det er alt
andet lige TDC der aktivt hindrer afsendelse af mails via port 25 med
andet end TDCs egne servere.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Geert Lund

Dato : 20-08-06 15:27

Morten Bjergstrøm wrote:

> [...]
> på, at han skal bruge TDCs server til at sende mail med. Det er alt
> andet lige TDC der aktivt hindrer afsendelse af mails via port 25 med

Det var vel alt andet lige også netop det TDC gjorde? Sådan som jeg
læser det:

Som i - "hvis du nu benytter den mail adresse du får stillet tilrådighed
(og selv vælger) hos os - har du i hvertfald ingen problemer og i øvrigt
kan vi hjælpe dig hvis du stadig har problemer".

Geert Lund,
www.GLD.dk

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 21-08-06 17:50

Geert Lund <glund-news@post.tele.dk> skrev:

> Det var vel alt andet lige også netop det TDC gjorde? Sådan som
> jeg læser det:

Jeg læser ovenstående som, at de ikke forstår at han ikke bruger den
email der hører til abonnementet. Men det er jo svært at sige præcis
hvordan den skal forstås når man ikke har en præcis afskrift af
samtalen at forholde sig til.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 19-08-06 11:17

> [...]
> at gå online når jeg skal sende mails, men det er jo også tidsrøvende..

http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=74057

/Kasper

Fra : gil

Dato : 19-08-06 11:33

Kasper Bøggild skrev:

> http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=74057

"Jeg bruger Outlook" skriver LA. Din link henviser til OE.

--
gil

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 19-08-06 11:58

"gil" <gil@obyon.com> wrote in message
> "Jeg bruger Outlook" skriver LA. Din link henviser til OE.

Ja, men der er også en henvisning til den fulde outlook.

/Kasper

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-08-06 13:08

Kasper Bøggild skrev:

> Ja, men der er også en henvisning til den fulde outlook.

Pedantisk note:

Outlook er ikke en fuld version af Outlook Express. Det er to
vidt forskellige programmer som (desværre) ser nogenlunde ens ud
og hedder næsten det samme.

--
Bertel

Fra : Geert Lund

Dato : 20-08-06 05:01

Bertel Lund Hansen wrote:

> Outlook er ikke en fuld version af Outlook Express. Det er to
> vidt forskellige programmer som (desværre) ser nogenlunde ens ud
> og hedder næsten det samme.

Linket burde nok nærmere have været

http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=71506

men tror nu nok at Kasper kender forskellen mellem de to programmer
ganske tydeligt - mere end de fleste andre

Geert Lund,
www.GLD.dk

Fra : Jesper Lund

Dato : 19-08-06 16:20

Kasper Bøggild wrote:

> http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=74057

Var der ikke engang et krav om at mailadressen for kontoen skulle være
hos TDC for at man kunne bruge asmtp.mail.dk serveren?

--
Jesper Lund