FullRate erfaring
Fra : hh@city.dk

Dato : 17-08-06 15:52

Jeg har i dag fået opkobling til FullRate, 10mb/1mb. Virkede med det
samme, desværre kun kortvarigt. Brug af telefonen resulterede i at
routeren genstartede, dog ingen problemer med indkomne
opkald.Efterfølgende opkald til suporten (3min ventetid med rædsom
musak) resulterede i at telefondelen nu tilsyneladende virker. Dovnload
hastigheden er dog kun på ca 4,Up ca 1, hvilket suporten gjorde mig
opmærksom på, så jeg kunne nedgradere hvis lingen ikke kunne bære
over 5mb. Alt i alt virker det fint, indtil mine teenagere satte sig
med Counterstrike. Hvilket brøl. Ping tiderne er næsten fordoblet! Er
der nogen der ved hvordan dette kan rettes, Kan jeg ændre i opsætning
et ell andet sted??
Jeg var ellers lige så glad.
Hilsen henrik

Fra : Sune

Dato : 17-08-06 19:52

On 17 Aug 2006 07:52:13 -0700, hh@city.dk wrote:

>Jeg var ellers lige så glad.

Tillykke.

Du er bruger nummer 234.345 der finder ud af at ADSL2 er noget opreklameret lort....

Mvh
Sune

Fra : Nicolai

Dato : 17-08-06 20:21

> Du er bruger nummer 234.345 der finder ud af at ADSL2 er noget opreklameret
> lort....

Tag en kiks? Her leverer det varen fra TDC?

Fra : Brian K

Dato : 17-08-06 21:54

"Sune" <april2005@tdcadsly.dk> skrev i en meddelelse

> Tillykke.
>
> Du er bruger nummer 234.345 der finder ud af at ADSL2 er noget
> opreklameret lort....

Nå?

Udover en del startasnkligheder - så kører min fullrate PERFEKT! (også
telefonen)

Har 8 mb / 1 mb

Fra : BASSE

Dato : 17-08-06 23:14

> [...]
>
> Tillykke.
>
> Du er bruger nummer 234.345 der finder ud af at ADSL2 er noget

Fra bruger nr.234.346,I second that.
BASSE

Fra : Peter T.

Dato : 18-08-06 00:15

Sune udviste en rettidig omhu og skrev:

> Tillykke.
>
> Du er bruger nummer 234.345 der finder ud af at ADSL2 er noget
> opreklameret lort....

Misundelse er en grim ting. Faktisk en rigtig grim ting. For det fungerer
jo perfekt her.

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 5. august 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 165/50 (77%). Streaks: wins/losses/current 18/4/1 win

Fra : BASSE

Dato : 18-08-06 03:32

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse

> Misundelse er en grim ting. Faktisk en rigtig grim ting. For det
> fungerer
> jo perfekt her.

Den slags krøver et bevis og ikke tomme ord. lol

Fra : henrikhovring@mail.d~

Dato : 18-08-06 08:32

Jeg takker for den veldefinerede og velformulerede hjælp!
Henrik

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-08-06 08:39

hh@city.dk crashed Echelon writing

> Ping tiderne er næsten fordoblet! Er
> der nogen der ved hvordan dette kan rettes, Kan jeg ændre i opsætning
> et ell andet sted??

Tjek route til serverne kontra din gamle forbindelse.
Din gamle udbyder havde måske bedre/flere peering aftaler end FullRate

--
Bjarke Andersen

Fra : Frans Meyer

Dato : 18-08-06 09:48

<hh@city.dk> skrev i en meddelelse

[...]

Det tyder på at du bor for langt væk / har dårlig kobber......

Spørgsmålet er om de dårlige pings er lokalt - eller pga. en uheldig
peering.

Kan du ikke poste en trace - evt. med www.pingplotter.com ?

vh
Frans

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-08-06 11:37

"Frans Meyer" <Frans@_pc.dk> wrote in message
> <hh@city.dk> skrev i en meddelelse

> Spørgsmålet er om de dårlige pings er lokalt - eller pga. en uheldig
> peering.

Der står på fullrate.dk noget om peeringer, der snart skulle være på plads:

http://www.fullrate.dk/blog/2006/08/bedre_pingtider_til_gamingserv.html

> Kan du ikke poste en trace - evt. med www.pingplotter.com ?

Ser ud til han har ca. 20ms lokalt til centralen, det er vist ikke helt
dårligt. Dog synes jeg nogle har snakket om 8ms når de fik ændret nogle
instilliger fra fullrate´s side

Tracing route to 1104ds1-ksa.0.fullrate.dk [89.150.138.71]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1
2 <1 ms <1 ms <1 ms 81.161.186.2
3 <1 ms <1 ms <1 ms 81.161.166.49
4 <1 ms <1 ms 1 ms 87.72.98.145
5 1 ms <1 ms <1 ms 87.72.98.2
6 1 ms 1 ms 1 ms 87.72.98.210
7 1 ms 1 ms 1 ms 87.72.98.226
8 2 ms 2 ms 2 ms ge2-6.cr1.gl.cph.ngdc.net [192.38.7.93]
9 1 ms 2 ms 2 ms ge5-1.cr0.taa.cph.ngdc.net [217.116.255.61]
10 2 ms 2 ms 2 ms fullrate.cust.ngdc.net [217.116.238.117]
11 20 ms 21 ms 20 ms 1104ds1-ksa.0.fullrate.dk [89.150.138.71]

Trace complete.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-08-06 11:29

> [...]

> Counterstrike. Hvilket brøl. Ping tiderne er næsten fordoblet! Er der
> nogen der ved hvordan dette kan rettes, Kan jeg ændre i opsætning et

Prøv først at sende output fra en traceroute til en af serverne. Start
en kommandolinie (Start > Kør > CMD > Enter), kør 'tracert <server>'
og send output til dk.edb.internet.udbydere.xdsl, hvor dit spørgsmål
hører til.

-A

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 18-08-06 23:04

hh@city.dk wrote:
> [...]
> med Counterstrike. Hvilket brøl. Ping tiderne er næsten fordoblet! Er
> der nogen der ved hvordan dette kan rettes, Kan jeg ændre i opsætning

Du kan høre Fullrate om din linie kan bære at køre med "fast interleave",
det skar en ordentlig luns af ping-tiden på min forbindelse (vist nok
omrking 30 ms). Hvis der er meget støj på din linie er det dog ikke sikkert,
at det kan lade sig gøre.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : henrikhovring@mail.d~

Dato : 18-08-06 23:45

Jeppe Seidelin Dam skrev:

> [...]
> omrking 30 ms). Hvis der er meget støj på din linie er det dog ikke sikkert,

Når jeg går ind i routeren under System Status,statistic, her
den:Upstream Speed: 1019 kbps og Downstream Speed: 3683 kbps. Down
stiger til lidt over 4000 når resten af beboerne på vejen er gået i
seng eller på arbejde. "Fast interleave", hvad er det?
Jeg har ikke særlig grund til at tro på kvaliteten af kobberet, Tdc
har rodet meget da jeg havde dem. Fullrate`s support snakkede om at
nedgradere min forbindelse da min linje tilsyneladende ikke kunne bære
mere end de ca 4000kbps. Vil dette hjælpe på ping?
Når jeg downloader virker det som om at hastigheden falder efter
start,for næsten at gå i stå,for så at køre hurtigt igen og
derefter falde og gå næsten i stå osv.osv.

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 19-08-06 08:48

henrikhovring@mail.dk wrote:
> [...]
> stiger til lidt over 4000 når resten af beboerne på vejen er gået i
> seng eller på arbejde. "Fast interleave", hvad er det?

Forbindelsen kan fra Fullrates side (opsætning på centralen, du kan ikke
justere det) være "Interleave" eller "Fast interleave".

"Fast interleave" (også kaldet fast path) giver lavere ping (men ikke uden
potentielle konsekvenser). Hvis du vil have en teknisk forklaring, så må du
prøve google. Du kan få en masse tyske forklaringer ved at søge på fastpath.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 22-08-06 18:40

On Sat, 19 Aug 2006 09:47:42 +0200, "Jeppe Seidelin Dam"
<jeppedam@SLETmailme.dk> wrote:

>"Fast interleave" (også kaldet fast path)

Som andre vist også tidligere har forklaret her i gruppen så hedder
det "fast path". Den er kendetegnet ved at den ikke benytter
interleaving.

http://en.wikipedia.org/wiki/Interleaving

/Jarlskov

Fra : henrikhovring@mail.d~

Dato : 18-08-06 23:53

> [...]
> start,for næsten at gå i stå,for så at køre hurtigt igen og
> derefter falde og gå næsten i stå osv.osv.

Sorry jeg glemte at fortælle at her er ny email.
Hilsen henrik