udskiftning af tdc netopia router
Fra : Cy TG

Dato : 14-08-06 11:39

900 klik for en ændring .. nejtak!
egen router/med dsl modem .. yessir!

Så vidt jeg kan forstå, så _burde_ denne dlink 504 med dsl modem
funke, men

nogen der har nogle _konkrete_ erfaringer ?

thanks!

Fra : NoOne

Dato : 14-08-06 14:28

On 14 Aug 2006 10:39:15 GMT, Cy TG <cytg.net@gmail.com> wrote:

på en TDC ADSL forbindelse skal du bare skirfte routeren ... ikke også
modemmet .... en bredbåndsrouter som en D-Link DI-604 er rigeligt :)

Razor - Odense :)

Fra : Frans Meyer

Dato : 14-08-06 15:20

"NoOne" <mail.test.dk@> skrev i en meddelelse
> On 14 Aug 2006 10:39:15 GMT, Cy TG <cytg.net@gmail.com> wrote:
>
> på en TDC ADSL forbindelse skal du bare skirfte routeren ... ikke også
> modemmet .... en bredbåndsrouter som en D-Link DI-604 er rigeligt :)

Den har jeg dårlig erfaring med.... Helt generelt.

Jeg formoder at den omtalte ADSL er drift vigtig, når det en pro udgave...?

mvh
Frans

Fra : Sønderbronx \(6400\)

Dato : 14-08-06 16:10

Min kørte bare mens jeg brugte CC.
- Bruger den ikke lige pt., men vil ikke sælge den...

Fra : NoOne

Dato : 14-08-06 19:11

On Mon, 14 Aug 2006 17:10:08 +0200, "Sønderbronx \(6400\)"
<ingenmail@tak.dk> wrote:

en lille ting .... TDC og CC bruger to forskellige installationer....

TDC .... skillefilter -> modem -> router

CC .... skillefilter/modem/router i samme boks ....

så eftersom det er til en TDC løsning skal der ikke være
skillefilter/modem i routeren .....

Fra : BASSE

Dato : 14-08-06 19:32

> [...]
>
> TDC .... skillefilter -> modem -> router
>
> CC .... skillefilter/modem/router i samme boks ....
Nå siden hvornår havde cc router incl.modem + tdc skillefilter i stikket på
vægen.

Fra : NoOne

Dato : 14-08-06 19:08

On Mon, 14 Aug 2006 16:19:51 +0200, "Frans Meyer" <Frans@_pc.dk>
wrote:

>"NoOne" <mail.test.dk@> skrev i en meddelelse

>Den har jeg dårlig erfaring med.... Helt generelt.

ok .... så taget vi linksys router :)

Fra : Cy TG

Dato : 15-08-06 12:33

Desværre så er denne her løsning baseret på en
netopiarouter med INDBYGGET modem ... suk, ellers
havde jeg 'forgangstilfælde' som jeg kunne kopiere
opsætningnen af hehe (altså kollegaer der har
skiftet routeren ud bag modemet, som du foreslår..
jeg har altså fået en anden løsning end mine
kollegaer fik for >6mdr siden)

Fra : NoOne

Dato : 16-08-06 21:53

On 15 Aug 2006 11:33:07 GMT, Cy TG <cytg.net@gmail.com> wrote:

ok .... tak for info ..... :)

RaZoR - Odense :)

Fra : news.tele.dk

Dato : 20-08-06 09:46

Du skal bare bede TDC om at få et ADSL modem: så stiller du den anden
Modem/Router til side og sætter din egen router bag ved det nye ADSL modem.
Så funker det.

MVH
BSV