Fullrate vs. Tdc 20Mbit
Fra : Rasmus & Katrine

Dato : 13-08-06 11:24

Hej gruppe.

Er der nogle af jer der har erfaringer med disse?

Jeg har ladet mig fortælle at TDC har lidt vanskeligheder ved at holde de
lovede 20Mbit. Nogle der har oplevet det selv?

Dernæst vil jeg lige høre, hvad jeres erfaringer er med Fullrate i Kbh. Er
de stabile osv.

Mvh
Rasmus Veng

Fra : Peter T.

Dato : 13-08-06 11:41

Rasmus & Katrine udviste en rettidig omhu og skrev:

> Dernæst vil jeg lige høre, hvad jeres erfaringer er med Fullrate i
> Kbh. Er de stabile osv.

Der er en sjat tråde om fullrate i xdsl-gruppen.

Men jeg har en 5/1.5mbit hos fullrate og både linien og telefonien har
indtil videre virket klippestabilt i de to uger, jeg har haft det.
Fullrate har haft noget bøvl med teknikken, men med manglen på klagetråde
på usenet på det seneste, virker det som om de har fået styr på det nu.

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 5. august 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 165/50 (77%). Streaks: wins/losses/current 18/4/1 win

Fra : Brian K

Dato : 13-08-06 18:36

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse
> Der er en sjat tråde om fullrate i xdsl-gruppen.

Det må man sige

> Men jeg har en 5/1.5mbit hos fullrate og både linien og telefonien har
> indtil videre virket klippestabilt i de to uger, jeg har haft det.

Er lige nysgerrig: kører du med fast IP og DSN, eller lader du DHCP
fastsætte det for dig?

mvh
brian

Fra : Peter T.

Dato : 13-08-06 22:36

Brian K udviste en rettidig omhu og skrev:

> Er lige nysgerrig: kører du med fast IP og DSN, eller lader du DHCP
> fastsætte det for dig?

Du kan kun få fast ip hos fullrate.

Fra : Brian K

Dato : 13-08-06 23:25

> Du kan kun få fast ip hos fullrate.

Hejsa

Ja - det giver sig selv - jeg tænker jo nok på hans PC - om den er sat til
fast IP og DNS - eller om DHCP i ADSL routeren giver hans Pc IP og DNS.

Mvh
Brian

Fra : Peter T.

Dato : 14-08-06 19:30

> [...]

> Ja - det giver sig selv - jeg tænker jo nok på hans PC - om den er sat
> til fast IP og DNS - eller om DHCP i ADSL routeren giver hans Pc IP og

Well. Routeren sender i default tilstand dhcp på lan-siden. Men man er jo
ikke tvunget til at bruge dhcp, men blot give pcen en fast intern ip så den
passer til routerens lan-ip-segment. Derefter angiver man en alternativ
dns-server i netkortets egenskaber, hvis der er behov for dette.
Alternativt er at slå dhcp fra i routeren og selv sætte de interne ip-
adresser.

Fra : Jacan

Dato : 13-08-06 19:01

"Rasmus & Katrine" <raskat@privat.dk> wrote in message
> [...]
> lovede 20Mbit. Nogle der har oplevet det selv?
>
> Dernæst vil jeg lige høre, hvad jeres erfaringer er med Fullrate i Kbh. Er

Har ikke det største kendskab til FullRate men har lige fået 20mb fra TDC og
kan kun sige at jeg er tilfreds.
der har været nogen disconns i nu og næ men ud over det har det virket
rigtig godt så kan godt anbefale 20/1 hos TDC hvis du leder efter et nyt
abb.

Fra : BASSE

Dato : 13-08-06 21:05

"Jacan" <fjern-ascondk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> der har været nogen disconns i nu og næ men ud over det har det virket
> rigtig godt så kan godt anbefale 20/1 hos TDC hvis du leder efter et nyt

hvor langt bor du fra centralen.og får du hele båndbredden.
bor selv 500 m. væk.
får ikke engang det halve

Fra : Jacan

Dato : 15-08-06 20:03

"BASSE" <profesoren@pv.dk> wrote in message

> "Jacan" <fjern-ascondk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> hvor langt bor du fra centralen.og får du hele båndbredden.
> bor selv 500 m. væk.
> får ikke engang det halve

Bor ikke så langt væk fra centralen måske en 400-500 meter som dig og min
conn virker helt fint, men nu bor jeg også i et område med høj befolkning af
ældre som ikke er har/bruger internet da jeg har
en lille ide om at TDC køre med shared conn.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-08-06 20:25

"Jacan" <fjern-ascondk@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> af ældre som ikke er har/bruger internet da jeg har
> en lille ide om at TDC køre med shared conn.

Der er jo altid overbooking af linier, er rimeligt sikker på at TDC sagtens
kan køre 10.000 på en 1Gbit backbone fiber uden problemer.

Men det kan jo være du er inde på noget, for jo flere der har DSL i
telefonkablerne jo mindre kan man få ud af det, pga krydstalt imellem
telefontrådene.

Fra : BASSE

Dato : 13-08-06 21:04

"Rasmus & Katrine" <raskat@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lovede 20Mbit. Nogle der har oplevet det selv?
>
> Dernæst vil jeg lige høre, hvad jeres erfaringer er med Fullrate i Kbh. Er

Har en 20000/1024.
ja & nej,
tdc`s måling siger at jeg har fuld hastighed begge veje.
men mine siger sørme noget andet.
men ud over det er min 8/1 stabil,men der mangler jo 12 mbit/s hvem f..n
snupper dem på vejen.LOL

Fra : Hans

Dato : 13-08-06 22:30

BASSE wrote:
> [...]
> men mine siger sørme noget andet.
> men ud over det er min 8/1 stabil,men der mangler jo 12 mbit/s hvem

Anvender du en router?

Hans

Fra : BASSE

Dato : 14-08-06 17:04

> Anvender du en router?
>
> Hans

Ja.men om jeg gør eller ej får jeg de samme resultater.
Har prøvet.Det er nu lidt skuffende,da jeg har ventet i mange år på en sådan
forbindelse.Men inderst inde vidste man jo nok det var en narresut.

Fra : Brian Lund

Dato : 14-08-06 04:40

> [...]
> men mine siger sørme noget andet.
> men ud over det er min 8/1 stabil,men der mangler jo 12 mbit/s hvem f..n

Hvordan har du konkluderet at du kun har 8 Mbit til rådighed? ;)

Brian

Fra : BASSE

Dato : 14-08-06 17:02

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan har du konkluderet at du kun har 8 Mbit til rådighed? ;)
>

> Brian

Efter over 50 tests kan der kun presses 1000 kb/s ned
mener bare at var der en større bredde ville hastigheden være skiftende.
men er altid stabil.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-08-06 17:58

"BASSE" <profesoren@pv.dk> wrote in message

> Efter over 50 tests kan der kun presses 1000 kb/s ned
> mener bare at var der en større bredde ville hastigheden være skiftende.
> men er altid stabil.

Hvad siger kundeservice/support til hvad modemet har "fået" af hastighed? de
burde i hvertfald kunne logge ind i den og se hvad modemmet har forhandlet
sig frem til med centralen..

Men det er måske lidt mærkeligt spørgsmål når nu man kører i de hastigheder!
Men du benytter vel ikke trådløst, eller 10Mbit netkort?

Du sagde du benyttede router, hvilken er det? Der er vist stadigt mange
routere med kun 10Mbit på WAN porten.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 14-08-06 18:00

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> writes:

>Du sagde du benyttede router, hvilken er det? Der er vist stadigt mange
>routere med kun 10Mbit på WAN porten.

....eller som i praksis kun kan route med ~10 Mbps, afhængig af
hvilke features man slår til.

Mvh.
   Klaus.

Fra : BASSE

Dato : 14-08-06 18:21

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse

> ...eller som i praksis kun kan route med ~10 Mbps, afhængig af
> hvilke features man slår til.
>
> Mvh.
> Klaus.
Level one router 10mbit,rigtigt ja.
men selvom jeg fjerner den er hastigheden den samme.
så kan jeg jo ligså beholde den.
kundeservice siger at der intet er til hindre for at jeg skulle kunne
udnytte helle min linie,så de forstå ikke problemet,
men de har efter sigende sat en af deres kollegaer på opgaven.er 1 uge
siden,snart.

Fra : BASSE

Dato : 14-08-06 20:01

"BASSE" <profesoren@pv.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> udnytte helle min linie,så de forstå ikke problemet,
> men de har efter sigende sat en af deres kollegaer på opgaven.er 1 uge

Men har spekuleret på om netkortet der er indbygget i mit asus bundkort kan
være en bariere.

Fra : Hans

Dato : 14-08-06 20:44

BASSE wrote:
> "BASSE" <profesoren@pv.dk> skrev i en meddelelse

> Men har spekuleret på om netkortet der er indbygget i mit asus
> bundkort kan være en bariere.

Hvilken hastighed linker netkortet med når du forbinder det direkte til
adsl-modemet?

Hans

Fra : Svend

Dato : 14-08-06 20:45

BASSE wrote:
> Men har spekuleret på om netkortet der er indbygget i mit asus bundkort kan
> være en bariere.

Var der ikke noget med at de gamle modems fra ericsson kun havde en
10mbit port ? Hvad har du ?

--
Svend

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-08-06 20:52

"Svend" <2@lazy.dk> wrote in message

> Var der ikke noget med at de gamle modems fra ericsson kun havde en 10mbit
> port ? Hvad har du ?

Han har vel fået en Siemens 4-ports "modem" hvor der er udgang til Internet,
IP-tv, IP-Tel og en ledig port.

Fra : BASSE

Dato : 14-08-06 21:34

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> "Svend" <2@lazy.dk> wrote in message

> Han har vel fået en Siemens 4-ports "modem" hvor der er udgang til
> Internet, IP-tv, IP-Tel og en ledig port.

Nope.Speedstream

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-08-06 22:34

> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
> meddelelse news:fv4Eg.118$Qd7.57@news.get2net.dk...

> Nope.Speedstream

Speedstream er også siemens.

Fra : BASSE

Dato : 15-08-06 03:52

> "BASSE" <profesoren@pv.dk> wrote in message

> Speedstream er også siemens.
Et normal speedstream 4100

Fra : Easy Webhost - www.e~

Dato : 15-08-06 18:38

On Sun, 13 Aug 2006 12:23:56 +0200, "Rasmus & Katrine"
<raskat@privat.dk> wrote:

>Jeg har ladet mig fortælle at TDC har lidt vanskeligheder ved at holde de
>lovede 20Mbit. Nogle der har oplevet det selv?

TDC lover ingenting. Læs lige det med småt :

"...* Ved for lang afstand mellem TDC og din husstand, vil din TDC
Bredbåndsforbindelse ikke kunne opnå den fulde hastighed. TDC vil dog
minimum levere 4096/512."

Og kig så på alle de andre leverandørers hjemmeside.

Ved almindelig ADSL2 er der INGEN som lover at de kan levere 20 Mbit,
da jo længere du kommer væk fra centralen des mindre hastighed.

Så TDC og andre udbydere har ingenting gjort galt i denne sammenhæng,
desværre forstår forbrugere ofte ikke hvad de læser.

Fra : Jacan

Dato : 15-08-06 20:08

"Easy Webhost - www.easywebhost.org"
<xxxxxxeasywebhost.org@yyyyeasywebhost.org> wrote in message

> [...]
>
> Så TDC og andre udbydere har ingenting gjort galt i denne sammenhæng,
> desværre forstår forbrugere ofte ikke hvad de læser.

du har ret i at TDC skriver at hvis du bor for langt væk fra centralen kan
de ikke give de lovede 20mb men her snakker vi om 1-2km væk fra centralen
før vi går under de lovede 20mb.

Så der er sten sikkert noget galt hvis man bor 500 meter væk og ikke kan få
fuld hastighed.

Igen tror jeg at de køre med shared conn så hvis der er mange i ens område
som har 20mb får man svært ved at nå der op.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 15-08-06 20:17

"Jacan" <fjern-ascondk@hotmail.com> writes:

>Så der er sten sikkert noget galt hvis man bor 500 meter væk og ikke kan få
>fuld hastighed.

Hegnstråd og rustne skruer på vejen...

Mvh.
   Klaus.

Fra : BASSE

Dato : 16-08-06 16:07

TDC WROTE TO BASSE

Det er jo ikke kun afstanden fra centralen der gør vi ikke kan levere højere
hastigheder. Der er mange faktorer der spiller ind. Vores central er blevet
bedt om at køre så hurtigt som muligt på linien. Jeg kan godt sætte den til
20 mbit., men så ryger forbindelsen nok med det samme, da den simpelthen
ikke kan trække det.

Så ryger forbindelsen nok med samme,dvs. at de jo slet ikke ved om jeg kan
køre med den hastighed.

Må indrømme tdc er full of it. crap.

det må nu engang være abbonenten der er nød til at prøve linien og få den
reguleret ud fra det.

Fra : Easy Webhost - www.e~

Dato : 16-08-06 20:36

On Tue, 15 Aug 2006 21:08:09 +0200, "Jacan"
> [...]

>de ikke give de lovede 20mb men her snakker vi om 1-2km væk fra centralen

Jeg kan ikke finde noget sted, at man skal være 2 km væk førend
hastigheden er under 20 Mbit. Jeg ville meget gerne læse dette, da det
lyder interessant ?

>Så der er sten sikkert noget galt hvis man bor 500 meter væk og ikke kan få
>fuld hastighed.

Sikket noget vrøvl.
Dårlig kobberkvalitet og at selvom du måske bor 500 meter derfra, er
der måske 1,5 km telefonkabel fra dig til centralen.
Så der er flere grunde til at dette ikke kan lade sig gøre.

Fra : BASSE

Dato : 16-08-06 21:29

<xxxxxxeasywebhost.org@yyyyeasywebhost.org> skrev i en meddelelse

> [...]
> der måske 1,5 km telefonkabel fra dig til centralen.
> Så der er flere grunde til at dette ikke kan lade sig gøre.
måske ,men de er ikke imødekommende for at se hvor højt det kan lade sig
gøre at køre på linien,

Fra : Anders Hansen

Dato : 17-08-06 08:34

http://www.internode.on.net/adsl2/graph/

http://www.edn.com/article/CA339737.html

Fra : BASSE

Dato : 17-08-06 16:05

"Anders Hansen" <mail@REMOVETHISanders-hansen.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.internode.on.net/adsl2/graph/
>
> http://www.edn.com/article/CA339737.html

Kan lige oplyse at efter en del skriven frem og tilbage med TDC,er det så
endeligt klart at det er min central eller centraleen i byen jeg bor i der
ikke kan trække fuld 20/1 ret lang tid af gangen,så indtil videre nøjes jeg
så uforbeholdent med det de kan gi mig. :) :) :) :) :) :) :)