ADSL i Frankrig vs. Danmark?
Fra : Martin

Dato : 12-08-06 21:58

Min bror bor i Paris og har en 28 Mbit ADSL-forbindelse fra selskabet Free
til 30 Euro om måneden. For at det ikke skal være løgn inkluderer det
kabel-tv, og gratis telefoni til hele Europa, USA mm.

Tør slet ikke tænke på, hvad sådan en pakke ville koste i Danmark. Er der
nogen, der kan forklare en ikke-specielt-teknisk-kyndig, hvorfor forskellen
mellem Danmark og Frankrig er SÅ stor? Og evt. hvornår Free etablerer sig i
Danmark

Franskkyndige kan evt. læse mere her: http://adsl.free.fr/

Hilsen
Martin

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 12-08-06 23:04

"Martin" <martinFJERNlykke@hotmail.com> writes:

>Tør slet ikke tænke på, hvad sådan en pakke ville koste i Danmark. Er der
>nogen, der kan forklare en ikke-specielt-teknisk-kyndig, hvorfor forskellen
>mellem Danmark og Frankrig er SÅ stor?

Er der nogen forskel?

Flere steder i Danmark kan man få "100 Mbps" til Internet, og en
anden tråd vil vide, at MVE sælger "1 Gbps" nu.

Det er teknisk umuligt at levere den slags hastigheder i praksis,
men man kan da godt levere et interface med hastigheden alligevel.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-08-06 23:12

Klaus Ellegaard skrev:

> Er der nogen forskel?

Lagde du mærke til prisen?

--
Bertel

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 12-08-06 23:28

Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> writes:

>Lagde du mærke til prisen?

Jaeh, men jeg savner noget om overbooknings-grad. Hvis de har 34
Mbps ud af "landet" til hele Frankrigs befolkning, så er 30 Euro
pr. måned jo voldsomt dyrt ift. at betale 500 kr pr. måned for en
dansk 25 Mbps, der "leverer varen".

Hvad består fransk kabel-tv af? Er det sammenligneligt med vores,
hvor hovedparten af betalingen går til kanalerne?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Martin

Dato : 12-08-06 23:41

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mbps ud af "landet" til hele Frankrigs befolkning, så er 30 Euro
> pr. måned jo voldsomt dyrt ift. at betale 500 kr pr. måned for en

Det er da vist det man kalder "overdrivelse fremmer forståelsen" Jeg ved
ikke hvor hurtigt det kører rent teknisk, men jeg ved barer det kører
lynende hurtigt i forhold til min 2mbit-forbindelse...

> Hvad består fransk kabel-tv af? Er det sammenligneligt med vores,
> hvor hovedparten af betalingen går til kanalerne?

Det ved jeg desværre ikke.

Hilsen
Martin - som stadigvæk er misundelig på franskmændene

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-08-06 12:37

Martin wrote:
> Det er da vist det man kalder "overdrivelse fremmer
> forståelsen"

Det er det vel også, at sige "Så hurtigt går det i Frankrig"

Ved du hvor mange, der kan få den hastighed ?

Mange steder i Danmark kan man lignende tilbud, hvis man er
heldig at bo i de rigtige byer eller i de rigtige kvarterer /
bebyggelser.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Martin

Dato : 13-08-06 13:00

> Det er det vel også, at sige "Så hurtigt går det i Frankrig"

Ja, ok da

> Ved du hvor mange, der kan få den hastighed ?

Nej, det ved jeg ikke.

> Mange steder i Danmark kan man lignende tilbud, hvis man er heldig at bo i
> de rigtige byer eller i de rigtige kvarterer / bebyggelser.

Kan du ikke nævne et eksempel, for et tilbud a la det franske er da næsten
værd at flytte efter...

Martin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-08-06 23:48

Klaus Ellegaard skrev:

> Hvad består fransk kabel-tv af? Er det sammenligneligt med vores,
> hvor hovedparten af betalingen går til kanalerne?

Jeg ved ikke noget om fransk tv og internet. Jeg ved at de på et
meget tidligt tidspunkt brugte ret mange penge på en slags fransk
internet som gik i sig selv igen. Hver husstand fik en gratis
maskine til det.

Det kan være at staten sørger for at folk kan få det billigt? Men
det der med at staten skal sørge for billige fælles faciliteter
er jo ikke populært mere i Danmark.

--
Bertel

Fra : BJ

Dato : 13-08-06 15:40

KLIP

> Det kan være at staten sørger for at folk kan få det billigt? Men
> det der med at staten skal sørge for billige fælles faciliteter
> er jo ikke populært mere i Danmark.

Det tror jeg ikke og desuden vil den franske stat styre borgernes brug af
kommunikationsmidler, ihukommende det hedengangne og dramatisk dyre franske
"internet" som de færreste havde råd til...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Schultz

Dato : 13-08-06 10:19

Martin <martinFJERNlykke@hotmail.com> skrev 2006-08-12:
> [...]
> mellem Danmark og Frankrig er SÅ stor? Og evt. hvornår Free etablerer sig i

Dansk bredbånd lever forbindelser i den stil. fullrate.dk kommer også i
nærheden men kun nærheden.

Martin
--
Besøg http://linux.adsltips.dk hvor du finder
guides til linux på dansk.

Fra : Martin

Dato : 13-08-06 13:05

"Martin Schultz" <news2005@adsltips.invalid> skrev i en meddelelse
> Dansk bredbånd lever forbindelser i den stil. fullrate.dk kommer også i
> nærheden men kun nærheden.

25 Mbit ved Dansk Bredbånd koster næsten det tredobbelte (595 kr.) - og så
er det uden kabel-tv og telefoni.

Martin

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 13-08-06 13:34

"Martin" <martinFJERNlykke@hotmail.com> writes:

>25 Mbit ved Dansk Bredbånd koster næsten det tredobbelte (595 kr.) - og så
>er det uden kabel-tv og telefoni.

Der mangler stadig nogle specifikationer. Hvad er "gennemsnits-
hastigheden" på det franske i forhold til Dansk Bredbånd?

En ISP jo sagtens love at levere 28 Mbps - selvom de kun har
en enkelt 2 Mbps ud af huset. Accesslinjen på de 28 Mbps er
leveret.

Hvis du kigger på en tilfældig antenneforening, så koster det
145 kr/måned at være medlem. Men det er kun de 20 kr, der går
til foreningen. Resten er betalingskanaler og afgifter. Strengt
taget får man altså selve kabel-tv-signalet leveret for 20 kr.

Jeg tror, det var Storm P., der sagde noget om det med at sælge
elastik i metermål. Det er nogenlunde det samme her.

Mvh.
   Klaus.