SURFTOWN KRÆVER GEBYR FOR AT TILBAGEFØRE P~
Fra : news.versatel.net

Dato : 11-08-06 16:37

Jeg har været udsat for, at Surftown har opkrævet (og med deres metoder for
at få folk til at betale, havde jeg kun at betale) et beløb som de ikke
hevde krav på, hvilket de har erkendt og jeg har naturligvis bedt dem om, at
tilbageføre beløbet, men det vil de have kr. 100.- for!!! - er det ikke
toppen af rendyrket bondefangeri???
Mvh
Mogens

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-08-06 17:43

news.versatel.net skrev:

><snip>

Du behøver ikke at skrive med store bogstaver i emnelinjen, tværtimod er
det yderst generene
http://usenet.dk/netikette/larm.html

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : news.versatel.net

Dato : 11-08-06 19:25

Undskyld det var heller ikke meningen.

Fra : Palle Jensen

Dato : 12-08-06 10:58

On 11 aug 2006, news.versatel.net wrote in dk.edb.internet.udbydere:

> Undskyld det var heller ikke meningen.

Siger du, og gør det igen.

SUK

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : news.versatel.net

Dato : 12-08-06 11:25

men det er jeg så ikke ene om - og desuden er det kun det første ord
dennegang!!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-08-06 11:58

Palle Jensen skrev:

> Siger du, og gør det igen.

> SUK

Har du set din egen emnelinje?

--
Bertel

Fra : Palle Jensen

Dato : 12-08-06 13:39

On 12 aug 2006, Bertel Lund Hansen wrote in dk.edb.internet.udbydere:

> Har du set din egen emnelinje?

Har du set din?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-08-06 14:39

Palle Jensen skrev:

> Har du set din?

Har jeg brokket mig?

--
Bertel

Fra : Palle Jensen

Dato : 13-08-06 18:04

> Har jeg brokket mig?

Har jeg?

Jeg forstår ikke hvad du mener?

Fra : PerX ...

Dato : 11-08-06 20:21

In article <ebi88t$ced$1@news01.versatel.de>, pl_uto@hotmail.dk says...
> [...]
> tilbageføre beløbet, men det vil de have kr. 100.- for!!! - er det ikke

Jeg syntes det lyder som svindel, men det er garanteret lovlig... prøv
at spørge i jura gruppen.

Fra : news.versatel.net

Dato : 11-08-06 20:48

Det har jeg gjort, men der er ikke kommet nogen respons.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-08-06 12:01

news.versatel.net skrev:

> [...]
> tilbageføre beløbet, men det vil de have kr. 100.- for!!! - er det ikke

Det skal du under ingen omstændigheder finde dig i. Skriv et brev
til dem om at du vil have dine penge, og at de får en frist på 10
dage til at betale dem. Hvis det ikke sker, vil sagen gå direkte
til inkasso med forøgede omkostninger til følge.

Det er helt efter inkassoloven. Hvis du så ikke får pengene, går
du til en sagfører og får ham til at køre en inkassosag. Det vil
være ren rutine hvis du kan dokumentere dit krav og har Surftowns
besked hvor de erkender at pengene er uretmæssigt opkrævede.

--
Bertel

Fra : Palle Jensen

Dato : 12-08-06 13:43

> [...]

> være ren rutine hvis du kan dokumentere dit krav og har Surftowns
> besked hvor de erkender at pengene er uretmæssigt opkrævede.

Er det ikke mega overkill?

Uanset deres metoder så skal man da ikke betale noget som de ikke har
ret til at opkræve? Så mener jeg faktisk at man har vedkendt sig sin
"gæld".

På den anden side så kan man intet stille op med inkasse hvis de ikke
vil vedkende sig deres gæld. Og advokater og retsager? Var det ikke
100 kroner (gebyr) vi snakkede om?

Tror bare jeg ville flytte mine ting fra deres fusk, og komme videre.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-08-06 14:43

Palle Jensen skrev:

> Er det ikke mega overkill?

Det kommer an på en selv. Firmaer kører rask væk inkassosager på
den slags beløb.

> Uanset deres metoder så skal man da ikke betale noget som de
> ikke har ret til at opkræve? Så mener jeg faktisk at man har
> vedkendt sig sin "gæld".

Det er nu ikke rigtigt. Det kan være man misforstod et eller
andet og derfor betalte. I mit tilfælde ville betalingen gå
automatisk via PBS uden at jeg var involveret før evt. bagefter.

> På den anden side så kan man intet stille op med inkasse hvis
> de ikke vil vedkende sig deres gæld.

Det har de jo gjort.

> Og advokater og retsager? Var det ikke 100 kroner (gebyr) vi
> snakkede om?

Jeg har nu ikke snakket om retssag. Jeg er ret sikker på at
pengene ville komme ret prompte efter den første skrivelse. Og
det var jo formålet.

--
Bertel

Fra : news.versatel.net

Dato : 12-08-06 21:09

Når Surftown vil have betaling for noget så dukker der konstant en besked op
på skærmen om at du skylder xxxx.kr og at du skal betale nu og gør du ikke
det indenfor nogle dage bliver dit webhotel automasitsk suspenderet indtil
du har betalt, så man har ikke rigtig nogen mulighed for at undgå det..
/MOgens

Fra : Peter T.

Dato : 12-08-06 22:40

news.versatel.net udviste en rettidig omhu og skrev:

> [...]
> og gør du ikke det indenfor nogle dage bliver dit webhotel automasitsk
> suspenderet indtil du har betalt, så man har ikke rigtig nogen

Den webhoteludbyder lyder bare som en rigtig god butik at handle hos.
Måske skulle de blot brænde op i deres egen pengegriskhed eller noget...

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 5. august 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 165/50 (77%). Streaks: wins/losses/current 18/4/1 win

Fra : Easy Webhost - www.e~

Dato : 12-08-06 23:01

Nu er et nyt webhotel jo ikke dyrere end at man kan ignorere den
henvendelse og bare flytte til en anden udbyder.

Når siden så er flyttet ville jeg jo tage fat i dem og bede om en
skriftlig forklaring.

Og kan de ikke det, ja så har vi problemet.

Fra : Jens

Dato : 15-08-06 14:17

news.versatel.net wrote:
> Når Surftown vil have betaling for noget så dukker der konstant en

Klip

Hvem snakker du med?

Fra : Easy Webhost - www.e~

Dato : 15-08-06 18:34

Kig hierakiet igennem, det plejer at give et godt overblik.

Fra : Michael

Dato : 15-08-06 20:14

Easy Webhost - www.easywebhost.org skrev:

>Kig hierakiet igennem, det plejer at give et godt overblik.

Hvad svarer du på? Eller spammer du bare gruppen?

--
LMBC
Jeg udtaler mig ikke på vegne af den norske stat

Fra : skibber

Dato : 16-08-06 14:56

Din Capslock er defekt.

/skibber