ADSL uden fastnet abo.
Fra : Ole Larsen

Dato : 11-08-06 16:22

Mener at have læst, at TDC ikke kan/må lukke for kobberet til adsl
selvom man ikke ønsker fastnet telefon.

Tiscali/tele2 siger imidlertid, at siger jeg mit fastnet abo. hos TDC
op, ryger min adsl hos dem/tele2.

Hvem ved noget faktuelt om emnet

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design, aug. 2006

Fra : Jesper

Dato : 11-08-06 19:54

On Fri, 11 Aug 2006 17:22:20 +0200, Ole Larsen wrote:

> [...]
> selvom man ikke ønsker fastnet telefon.
>
> Tiscali/tele2 siger imidlertid, at siger jeg mit fastnet abo. hos TDC

TDC kan ikke bare "lukke" for din ADSL, men din udbyder har måske et
samarbejde med dem eller noget i den stil.

Jeg har f.eks. Cybercity og har ikke fastnet telefon. Dengang jeg
oprettede min ADSL ville TDC ikke give mig en forbindelse uden at jeg
havde fastnet abo, men det havde Cybercity ikke problemer med. Hvis TDC
havde haft mulighed for at tvinge mig til at have en fastnet telefon for
at få ADSL hos Cybercity, havde de med garanti gjort det.

Problemet må altså ligge hos Tiscali/Tele2...

Fra : markus@abakomp.dk

Dato : 11-08-06 22:51

Jesper wrote:
> On Fri, 11 Aug 2006 17:22:20 +0200, Ole Larsen wrote:
> Problemet må altså ligge hos Tiscali/Tele2...

Jeg har derhjemme en Tele2 linie uden fasnet abonnement. Men jeg har
også ikke haft fastnet da jeg fik den.. så ved ikke om det gør
forskel.

Fra : TDJ

Dato : 12-08-06 13:07

Ole Larsen <olenospam@nospam.dk> wrote in news:44dca096$0$15787$14726298
@news.sunsite.dk:

> Mener at have læst, at TDC ikke kan/må lukke for kobberet til adsl
> selvom man ikke ønsker fastnet telefon.

Der er så nogen steder hvor der kræves en "bærelinie", iflg TDC..
måske fordi de mangler noget udstyr på den aktuelle central. Sådan
er det her, langt ude på landet.

--
---
fjern alle madvarer ved svar

my icq pizza [at} gm x oste mad {dot]] net

Fra : Benny Amorsen

Dato : 13-08-06 16:33

> [...]
OL> selvom man ikke ønsker fastnet telefon.

OL> Tiscali/tele2 siger imidlertid, at siger jeg mit fastnet abo. hos

Uanset om de må eller ikke må, så ryger din ADSL når du lukker din
fastnet-telefon. Det er relativt upraktisk.

Man skal altså oprette en ny ADSL på en bærelinje ved siden af
først... Med mindre de så siger, der ikke er kobber nok til det.

Du kan prøve at skifte din linje til en bærelinje -- måske vil det
virke. Men det er ikke det samme som at opsige linjen.

/Benny

Fra : Ole Larsen

Dato : 13-08-06 17:46

Benny Amorsen skrev:

> [...]
>
> Du kan prøve at skifte din linje til en bærelinje -- måske vil det
> virke. Men det er ikke det samme som at opsige linjen.

Tele2 har ændret opfattelse:

Fik dette (samt mere) i går