Glenten.dk - Debatforum ?
Fra : NoOne

Dato : 09-08-06 10:15

Hejsa ... er der nogle af jer som kommer på Glenten.dk ? ...
Glentevejens Antenneforening debatforum ?

Og hvad synes i om deres "oprydning" i brugerkonti og det med at man
ikke må bruge nick-navne mens skal bruge sit fulde navn i forummet ?

RaZoR - Odsense :)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-08-06 10:26

NoOne skrev:

> Hejsa ... er der nogle af jer som kommer på Glenten.dk ? ...
> Glentevejens Antenneforening debatforum ?

Næ, men jeg har lige taget et hastigt kik, bl.a. på
betingelserne.

> Og hvad synes i om deres "oprydning" i brugerkonti og det med at man
> ikke må bruge nick-navne mens skal bruge sit fulde navn i forummet ?

Glimrende.

Du stiller ikke nogen spørgsmål der er relevante i denne her
gruppe. Hvis du vil have belyst juridiske forhold (f.eks. har de
lov til at stille de betingelser og til at rydde op?), kan du
spørge i <news:dk.videnskab.jura>.

--
Bertel

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-08-06 13:02

On Wed, 09 Aug 2006 11:15:26 +0200, NoOne <mail.test.dk@> wrote:

> Hejsa ... er der nogle af jer som kommer på Glenten.dk ? ...

Næh.

> Og hvad synes i om deres "oprydning" i brugerkonti og det med at man
> ikke må bruge nick-navne mens skal bruge sit fulde navn i forummet ?

Fint fint. Det er en skam, det samme ikke kan indføres her.

-A

Fra : -= JF =- priv

Dato : 09-08-06 20:45

Asbjorn Hojmark (Asbjorn@Hojmark.ORG) kradsede følgende besked i
<kkjjd2pcgp33f06ou53c9jro7l2n5vdp5f@hojmark.net>

> Fint fint. Det er en skam, det samme ikke kan indføres her.

Helt enig!! Det ville rydde gevaldigt op blandt klaphatte og landsbytosser.

Jeg var i flere år medlem på PolOnline, og der var det et ufravigeligt krav
at man optrådte under eget navn.
Eneste undtagelse var en kontakt- eller sexgruppe hvor man fik lov til at
skrive under synonym - Men man skulle oprettes af moderator som naturligvis
så havde fulde navn på de anonyme.

Det at man ikke er anonym gør at diskusioner og skænderier bliver holdt på
et voksent plan, og flames var et helt ukendt begreb...

Jeg savner PolOnline

--
Mvh. John

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 09-08-06 21:43

-= JF =- priv skrev:

>Helt enig!! Det ville rydde gevaldigt op blandt klaphatte og landsbytosser.

Svarer en, der ikke selv vil skrive fuldt navn og bruger en
ikke-eksisterende mailadresse (det er min også, men vil man bruge
den, så kan man nemt tænke sig til, hvad den er).
--
Kerim
Støt flygtninge og sårede i Libanon!

Fra : -= JF =- priv

Dato : 10-08-06 20:38

Kerim Ellentoft (kerim@mail.tele.invalid) kradsede følgende besked i
<13ikd25s72qnan1n3mpaj1l3k741s2aj70@dtext.news.tele.dk>

> Svarer en, der ikke selv vil skrive fuldt navn og bruger en
> ikke-eksisterende mailadresse (det er min også, men vil man bruge
> den, så kan man nemt tænke sig til, hvad den er).

Og det synes du er underligt.......

Jeg skriver under mit rigtige fornavn, og bruger - når det er 'passende' mit
efternavn.
Enhver med lidt tid til overs kan sikkert google sig til mit efternavn. (Jeg
hedder Frandsen, by the way

Mht. mailadressen, så har jeg tidligere haft den camufleret i signaturen,
men efter skift af maskine er den bare ikke kommet på - Sikkert ren
dovenskab.
Men jeg ser nu heller ingen grund til at flashe signaturen... Hvis folk vil
i kontakt med mig kan de bare spørge... Min adresse har stået i mange
indlæg fra mig.
Enhver med lidt tid til overs kan sikkert google sig til min adresse. (den
er jfrandsen snabela gmail dot com, by the way

Men det faktum at jeg foretrækker fuld offentlighed frem for anonymitet skal
jo også ses i lyset af at PolOnline var et medlems-forum hvor man "kendte
hinanden", og det er synd at sige at det er det samme her på usenet...

--
Mvh. John

Fra : Jens

Dato : 15-08-06 14:20

Kerim Ellentoft wrote:

> Svarer en, der ikke selv vil skrive fuldt navn og bruger en
> ikke-eksisterende mailadresse (det er min også, men vil man bruge
> den, så kan man nemt tænke sig til, hvad den er).

Hvad hedder du i dag?

Fra : Martin Schultz

Dato : 11-08-06 10:25

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev 2006-08-09:

> Næh.

> Fint fint. Det er en skam, det samme ikke kan indføres her.

Problemet er at når det ikke drejer sig om en lukket kreds er det næsten
umuligt at finde ud af om det nu virkeligt er personens rigtige navn.

Hvis jeg havde skrevet Hans Jensen som afsender navn ville det næsten
være umuligt at finde ud af det ikke er mit rigtige navn. (Altså hvis
jeg ville have folk til at tro det, pt kunne man bare følge linket i min
signatur.)

Martin
--
Besøg http://linux.adsltips.dk hvor du finder
guides til linux på dansk.

Fra : Frank

Dato : 09-08-06 22:54

On Wed, 09 Aug 2006 11:15:26 +0200, NoOne <mail.test.dk@> wrote:

>Og hvad synes i om deres "oprydning" i brugerkonti og det med at man
>ikke må bruge nick-navne mens skal bruge sit fulde navn i forummet ?

Jeg har læst lidt med i forummet og er faktisk meget imponeret over at
de ikke er blevet lukket. Hvad bestyrelsen ikke har stået model til
fra 1-2 medlemmers side re utroligt.

Havde jeg siddet i den bestyrelse var det forum blevet lukket.

Så deres initiativ er udemærket og det kan være at det kan få debatten
i forummet tilbage på sporet.

Mvh
Frank - der ikke er medlem af Glentevejens antenneforening.

Fra : NoOne

Dato : 10-08-06 09:22

On Wed, 09 Aug 2006 23:53:30 +0200, Frank <frank@nospam.dk> wrote:

ok .... jeg tænker på hvis man som mig har et specielet efternavn ...
vil det være nemt at finde mig .... i tilfælge af at bølgerne kommer
til at gå højt ....

og .... I skal lige tænke på at på Glenten kommer der kritik at
IPS'eren som er Canal Digital ... jeg er da ikke interesseret i at de
skal kunne koble mine indlæg til mit navn ... og (hvis de er grove)
afbryde min internetforbindelse eller lave andre former for chikane

Det er jo hellerikke ingen hemmeligehed at Canal Digital er meget
svære at danse med !!! .... det er bla det vi bruger forummet til ....
derfor vil vi gerne være anonyme ;)

fx har vi mistet en bruger (Justica) som skrev om sikkerhedshuller på
CD's net .... huller som er meget svære for almindelige brugere at
sikre sig imod .... "han" var hellerikke interesseret i at ligge
personlig information ud i forummet .... som fx sit navn ....

RaZoR :) - Odense ......

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-08-06 09:25

NoOne skrev:

> ok .... jeg tænker på hvis man som mig har et specielet efternavn ...
> vil det være nemt at finde mig .... i tilfælge af at bølgerne kommer
> til at gå højt ....

Og?

Mit navn og min adresse har været tilgængelige i årevis på
nettet, og det er ikke fordi jeg altid har fløjshandsker på når
jeg fremsætter min uforgribelige mening. På min hjemmeside er der
link et kort der viser hvor jeg bor.

Jeg har også offentliggjort mit kontonummer til min bank, men der
er desværre ikke indgået ekstra penge af den grund (endnu).

Når mænd jeg kasted' min handske,
opslog jeg min ridderhjælm.
De så jeg var Holger Danske
og ingen formummet skælm.

--
Bertel

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 10-08-06 09:24

NoOne <mail.test.dk@> writes:

>og .... I skal lige tænke på at på Glenten kommer der kritik at
>IPS'eren som er Canal Digital ... jeg er da ikke interesseret i at de
>skal kunne koble mine indlæg til mit navn ...

Hvis de er ISP, kan de da bare at sætte lidt logging op på IP-
niveau. Så ved de hurtigt, hvem du er.

Men hvorfor skulle de dog det?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Benny Amorsen

Dato : 10-08-06 09:26

N> jeg er da ikke interesseret i at de skal kunne koble mine indlæg
N> til mit navn ... og (hvis de er grove) afbryde min
N> internetforbindelse

Hvis nu de afbryder forbindelsen til den bruger, der kl. 10:22 har
IP-adresse 85.218.160.13, så rammer de nok nogenlunde rigtigt. Du
burde enten blive mindre paranoid (og ikke være bange for at bruge dit
navn) eller mere paranoid (og bruge en anden linje til at poste/tilgå
glenten.dk).

/Benny

Fra : Preben Kaas

Dato : 10-08-06 21:14

On Thu, 10 Aug 2006 10:22:00 +0200, NoOne <mail.test.dk@> wrote:

> [...]
>sikre sig imod .... "han" var hellerikke interesseret i at ligge
>personlig information ud i forummet .... som fx sit navn ....

Og hvis man ikke med navns nævnelse vil stå ved sit indlæg, kan dette
vel ikke betragtes, som værende særlig troværdigt.

mvh
Preben
medlem af Glentevejs Antennelaug

ved mail fjern xxxx

www.prebenkaas.dk

Fra : Preben Kaas

Dato : 21-08-06 21:56

> [...]

>Og hvad synes i om deres "oprydning" i brugerkonti og det med at man
>ikke må bruge nick-navne mens skal bruge sit fulde navn i forummet ?

Super at denne "oprydning" er sket.
Så slap vi da af med en del kværulanter, der ikke tør stå ved deres
meninger når der skal opgives fulde navn.

Føj, for nogle tøsedrenge.

Kan da forresten oplyse, at jeg på trods af "vredt" brev til
direktionen for Canal Digital om deres dårlige IP-telefoni, stadig har
min internetforbindelse intakt samt en meget bedre telefonforbindelse,
så de er ikke så slemme, som nogle vil gøre dem til.

mvh
Preben

ved mail fjern xxxx

www.prebenkaas.dk