Bedste email udbyder i dk
Fra : Thomas Thorsen

Dato : 07-08-06 16:02

Hej

Jeg vil gerne have en email addresse som er uafhængig af internetudbyder og
arbejdsgiver eller lign. og har derfor kigget lidt på udbydere som
fastmail.fm, runbox.com og bluebottle.com og lign. Jeg har dog svært ved at
finde de danske alternativer. Det skal lige siges at jeg har som krav at
IMAP er understøttet, hvilket begrænser udvalget en del. Er der nogen der
kender og kan anbefale nogle danske email services. Kommentarer og
anbefalinger omkring udenlandske er også meget velkomne!

mvh
Thomas Thorsen

Fra : Henning Wangerin

Dato : 07-08-06 16:15

On Mon, 07 Aug 2006 17:01:58 +0200, Thomas Thorsen wrote:

> [...]
> og arbejdsgiver eller lign. og har derfor kigget lidt på udbydere som
> fastmail.fm, runbox.com og bluebottle.com og lign. Jeg har dog svært ved

1) Opret det eget domæne (hvis du ikke har et i forvejen) - evt via
gratisdns.dk

2) Opret en konto hos mxhotel.dk

Hvis mxhotel/gratisdns mod al forventning skulle lukke eller få tekniske
problemer kan du blot flytte dns og post over til en anden udbyder, uden
at du skal til at ha nye adresser.

> [...]
> der kender og kan anbefale nogle danske email services. Kommentarer og
> anbefalinger omkring udenlandske er også meget velkomne!

Har haft postserver kørende på diverse webhotels og på egen server (kører
stadig visse ting), men har flyttet en stor del af min mail-håndtering
over på mxhotel.

--
MVH
Henning Wangerin / oz1lln

Fra : rEh

Dato : 01-09-06 02:57

off topic

Fra : Frans Meyer

Dato : 07-08-06 16:21

"Thomas Thorsen" <xbeeps@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> at finde de danske alternativer. Det skal lige siges at jeg har som krav
> at IMAP er understøttet, hvilket begrænser udvalget en del. Er der nogen

UNI2 har IMAP support.

vh
Frans

Fra : MM

Dato : 08-08-06 15:23

"Frans Meyer" <frans@_meyer.dk> skrev i en meddelelse
> "Thomas Thorsen" <xbeeps@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> UNI2 har IMAP support.

Emne: Bedste email udbyder i dk.

http://www.computerworld.dk/art/35054?a=newsletter&i=596

Mogens

Fra : Svend

Dato : 08-08-06 06:15

Thomas Thorsen wrote:
> [...]
> kender og kan anbefale nogle danske email services. Kommentarer og
> anbefalinger omkring udenlandske er også meget velkomne!

jsp-hotel ?

--
Svend

Fra : Niklas Petersen

Dato : 08-08-06 11:59

Thomas Thorsen wrote:
> Hej
>
> Jeg vil gerne have en email addresse som er uafhængig af internetudbyder og
> arbejdsgiver eller lign. og har derfor kigget lidt på udbydere som

Jeg bruger mxhotel.dk og er glad for det - det er simpelt og stabilt.
Tidligere har jeg haft gode erfaringer med http://www.gullestrupnet.dk
også.

Mit domæne styrer jeg via gratisdns.

/niklas

Fra : PØLLE

Dato : 08-08-06 20:56

Hej Thomas

Jeg gjorde også den samme overvejelse for et års tid siden. I den
forbindelse tilsluttede jeg mig www.gmail.google.com .
Prøv og læs om den her. Har det så fortsat din interesse skal du sende mig
din nuværende mailadresse til pl.temp@gmail.google.com, så sender jeg dig en
invitation.

Det der bl.a. er fordelen ved GMail er, at du kan både bruge din gamle
Outlook eller Outlook Express, endvidere kan bruge den, som det man
forbinder med en Hotmail-adresse, altså hent og send mails fra enhver
computer.
En anden fordel er, at der er masser af plads til at arkivere mails, som
ikke er hentet eller som du vil genne i arkivet. Datamængden vi taler om er
på over 2,5 GByte og det hele er gratis.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 10-08-06 13:56

"PØLLE" <NoName@NoMail.com> wrote in message
> [...]
> er
> på over 2,5 GByte og det hele er gratis.

Jo prisen er god men som webmail er den godt nok skaldet at bruge.. men som
smid væk konto eller spam heaven er den ok..

Ville blot aldrig bruge den til noget seriøst... udover dette..

adressen er www.gmail.com og mails hedder xx xx@gmail.com

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 11-08-06 15:41

"PØLLE" <NoName@NoMail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> er
> på over 2,5 GByte og det hele er gratis.

Jeg ville sådan set meget gerne bruge GMail (har også en addresse der, som
jeg ikke bruger), men den understøtter ikke IMAP, og er derfor i mine øjne
intet til. Jeg fatter virkelig ikke hvorfor alle internetudbydere tror at
POP3 er så godt, når det i virkeligheden er roden til alt ondt, når vi taler
email. Jeg har nu, efter dybdegående undersøgelser valgt at oprette mail hos
fastmail.net (jeg gider ikke eget-domæne/webhotel løsningen), som selv på
det gratis niveau giver mig alt hvad jeg har behov for. De stempler outgoing
mails med en signatur, men hvis man bruger sin egen udbyders smtp-server i
postprogrammet (outlook etc.) er det ikke tilfældet. Derudover er der
reklamer på webinterfacet, men hvis man, som jeg gør, bruger outlook express
(eller andet IMAP-postprogram) er det heller ikke aktuelt - jeg bruger kun
webinterfacet hvis jeg er på ferie. Har man behov for mere end de 10MB der
er i det gratis abonnement, kan man trinvis opgradere til 2GB (40$/år). Jeg
var lige ved at smutte på runbox.com i stedet for, men de tager 50$/år,
ganske vist med features/lagerplads der matcher prisen (sammenlignet med
fastmail), men jeg har ikke behov for det store, så jeg foretrækker
fastmail, hvor jeg trinvist kan indstille størrelsen af abonnementet efter
behov.

Fra : Easy Webhost - www.e~

Dato : 12-08-06 23:07

med 40$ om året kan du få det billigere via et dansk webhotel.

Og der følger mailen automatisk med

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 14-08-06 22:08

"Easy Webhost - www.easywebhost.org"
<xxxxxxeasywebhost.org@yyyyeasywebhost.org> skrev i en meddelelse
> med 40$ om året kan du få det billigere via et dansk webhotel.
>
> Og der følger mailen automatisk med

nu betaler jeg ikke noget. Og som jeg skrev så gider jeg ikke oprette domæne
bare for at have en mail-addresse. Derudover mener jeg ikke der er den store
forskel i pris mellem de 2 løsninger når man sammenholder features, så jeg
tager foretrækker den nemme og fleksible løsning der kan tilpasses det behov
man har på forskellige tidspunkter.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 10-08-06 16:41

On Thu, 10 Aug 2006 14:55:33 +0200, Flemming wrote:

[Gmail]

> Jo prisen er god men som webmail er den godt nok skaldet at bruge..
> men som smid væk konto eller spam heaven er den ok..

> Ville blot aldrig bruge den til noget seriøst... udover dette..

Hvilke webmail-systemer synes du er gode?

Mvh.

--
"Subdued flamboyance" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk