så hurtig er en 20 mb forbindelse i Næstve~
Fra : mr.B

Dato : 07-08-06 08:02

Testhastighed:
Download: 8088 Kbit/s
Upload: 812 Kbit/s

Fra : Nicolai

Dato : 07-08-06 08:22

> Download: 8088 Kbit/s
> Upload: 812 Kbit/s

Måske du skulle spørge TDC hvad linjen burde kunne trække?

Fra : mr.B

Dato : 07-08-06 08:25

Det er så nyt for dem endnu at det ved de vist ikke

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 07-08-06 08:25

"mr.B" <takeacoke@sol.dk> writes:

> Testhastighed:
> Download: 8088 Kbit/s
> Upload: 812 Kbit/s

Man kunne fristes til at tro, at den reelt kører 8/1 eller noget
i den dur.

Mvh.
   Klaus.

Fra : mr.B

Dato : 07-08-06 09:25

Ja de kunne heller ikke garanterer at den kunne nå op på 20 men det kommer
nok engang
Det hele er jo så nyt for dem.

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 07-08-06 09:43

mr.B wrote:
> Ja de kunne heller ikke garanterer at den kunne nå op på 20 men det
> kommer nok engang
> Det hele er jo så nyt for dem.

Det kommer nok først, hvis de laver en fremskudt central nærmere dig.
Problemet er sikkert, at du bor for langt fra centralen til at der kan
sendes 20 Mbps gennem kobberet.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 07-08-06 09:47

"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@SLETmailme.dk> writes:

>Det kommer nok først, hvis de laver en fremskudt central nærmere dig.
>Problemet er sikkert, at du bor for langt fra centralen til at der kan
>sendes 20 Mbps gennem kobberet.

Det kan også være kvaliteten af kablet eller installationen
undervejs. I så fald er det ikke sikkert, at hastigheden vil
blive større.

Hvis det skulle blive et problem (8 Mbps er vel alt rigeligt
indtil videre), kommer der nok et el-selskab forbi med en
fiber inden for rimelig tid.

Mvh.
   Klaus.

Fra : mr.B

Dato : 07-08-06 11:05

ja før gav jeg jo omkring 1200 kr for en 8 mb forbindelse
og nu er det vist 899 de tager for en 20 mb forbindelse.
så det var da en lille besparelse at rykke op på de 20.
Og ja en 8 mb forbindelse har hele tiden kunne dække mit behov.

Fra : Kurt Lund

Dato : 07-08-06 12:23

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev:

> Hvis det skulle blive et problem (8 Mbps er vel alt rigeligt
> indtil videre), kommer der nok et el-selskab forbi med en
> fiber inden for rimelig tid.

Ja, jeg har svært ved at vente på, at el-selskabet kommer forbi mig.
Gratis tilslutning, netadgang pr. md. kr. 99.
1/1 Mbit kr. 149,- pr. md.
10/10 Mbit kr. 299,- pr. md. (inkl. ip-telefoni)
20/20 Mbit kr. 599,- pr. md. (inkl. ip-telefoni)

Alle uden trafikbegrænsning.

Gå hjem og vug, TDC.

--
Kurt Lund

Fra : BJ

Dato : 07-08-06 12:25

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Gå hjem og vug, TDC.

http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3878488/

Gad vide hvem der kommer til at betale, hvis spådommen går i opfyldelse?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Nicolai

Dato : 07-08-06 12:47

> http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3878488/
>
> Gad vide hvem der kommer til at betale, hvis spådommen går i opfyldelse?

De store får tilgang fordi privatkunderne ikke har alternativer.

Hvis fiberselskaberne til den tid hvor der er et reelt alternativ leverer et
bedre og billigere produkt er sagen jo klar.

Men det får de svært ved sådan som priserne falder og som TDC matcher til
hver en tid når det bliver "nødvendigt"

Fra : BJ

Dato : 07-08-06 13:15

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> et bedre og billigere produkt er sagen jo klar.
>
> Men det får de svært ved sådan som priserne falder og som TDC matcher til

Som leverandør ville jeg til enhver tid sørge for (mindst) at matche mine
konkurrenter.

Det er jeg sikker på de førende leverandører vil søge at gøre også indenfor
dette felt.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jesper

Dato : 08-08-06 06:09

On Mon, 07 Aug 2006 13:46:39 +0200, Nicolai wrote:

> [...]
> bedre og billigere produkt er sagen jo klar.
>
> Men det får de svært ved sådan som priserne falder og som TDC matcher til

Jeg synes at det er værd at bemærke, at TDC har kørt en massiv
smædekampagne i pressen for at få el selskabernes bredbåndsplaner
blokeret politisk. For mig er dette et klart tegn på, at TDC ser det som
en trussel mod deres forretning hvilket igen betyder at det vil være godt
for forbrugerne.

Hvis TDC følte at el selskaberne ville falde på halen på grund af
dette, ville de jo nok have tiet stille og underholdt sig med at se dem
hænge sig selv i eget reb.

Fra : BJ

Dato : 08-08-06 08:16

"Jesper" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvis TDC følte at el selskaberne ville falde på halen på grund af
> dette, ville de jo nok have tiet stille og underholdt sig med at se dem
> hænge sig selv i eget reb.

Ja, det er jo rene konspirationsmetoder:

http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3880394/

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 08-08-06 10:05

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> writes:

>Ja, det er jo rene konspirationsmetoder:
>http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3880394/

Det sjove er, at ingen lader til at vide, hvad "store summer"
i bredbåndssammenhæng dækker over.

Kigger man på NESAs årsregnskab for 2005, var de samlede
investeringer på 551 millioner kroner. De dækker primært
nedgravning af el-kabler og etablering af udendørsbelysning.

Fibernettet udgør altså en lille brøkdel af de 551 millioner
(husk igen at gravearbejdet til fiberlægningen koster 0 kr).
Skal vi sige 10% til fiber for nemheds skyld?

Det betyder, at for hver krone, en kunde har lagt hos NESA i
2005, er én øre gået til fibernettet.

Eller med andre ord: en gennemsnitsfamilie har for hele 2005
betalt 50 kroner til fibernettet. Og så er det endda forudsat
at investeringen er taget af driften.

Herregud da. Det er vist kun dybt forgældende folk, der har
reel grund til at pibe over den slags summer.

Mvh.
   Klaus, der gerne ser bedre beregninger om muligt.

Fra : PerX ...

Dato : 08-08-06 18:13

In article <44d83a17$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
mrbearSL@ETpost.tele.dk says...

> "Jesper" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Ja, det er jo rene konspirationsmetoder:
>
> http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3880394/

"årligt godt 5000" - baah.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 07-08-06 12:50

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> writes:

>http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3878488/

>Gad vide hvem der kommer til at betale, hvis spådommen går i opfyldelse?

Gad vide hvem der kommer til at betale, hvis spådommen ikke går
i opfyldelse?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-08-06 12:53

Ja, John Strand gør jo desværre ikke...

-A

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-08-06 12:54

On Mon, 7 Aug 2006 13:25:29 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

> Gad vide hvem der kommer til at betale, hvis spådommen går i
> opfyldelse?

De datterselskaber, elselskaberne har oprettet, går vel konkurs og de
penge er vel så tabt. Til gengæld bliver deres fiberinfrastruktur vel
billigt til salg for dem, der har lyst til at overtage den.

.... Og det *kan* jo også gå den anden vej og på sigt bliver en lige så
god en investering, som TDCs ejerskab af kobberet.

-A

Fra : BJ

Dato : 07-08-06 13:08

KLIP

> De datterselskaber, elselskaberne har oprettet, går vel konkurs og de
> penge er vel så tabt. Til gengæld bliver deres fiberinfrastruktur vel
> billigt til salg for dem, der har lyst til at overtage den.

Hvorfor skal el-kunderne være med til at betale en evt. konkurs?

Måske det omtalte fibernet har det som hoteller. De skal gerne gå konkurs 3
til 5 gange, før de bliver rentable.

Jeg ville intet have imod forretningsformen i ovennævnte, hvis kapitalen var
baseret på normale risikovillige penge.

Det er den ikke.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-08-06 14:11

On Mon, 7 Aug 2006 14:07:57 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

> Hvorfor skal el-kunderne være med til at betale en evt. konkurs?

Det skal de heller ikke. Pengene er jo brugt. (Altså, elselskaberne
*har* skudt de penge i bredbåndsselskaber). Det er en investering lige
som så mange andre.

Hvis bredbåndsselskaberne får brug for flere penge, så må mulige
investorer (herunder de nuværende ejere, elselskaberne) til den tid se
på, om de vil bruge (flere) penge på det.

For nu at parafrasere dit spørgsmål:: 'Hvorfor skal jeg som kunde i
Føtex være med til at betale for den nye Tøj & Sko henne på hjørnet?
Hvad nu hvis den går konkurs? Så bliver varerne jo sikkert dyrere i
Føtex. Pengene kan jo kun komme ét sted fra'.

-A

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 07-08-06 14:19

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> writes:

>Det skal de heller ikke. Pengene er jo brugt. (Altså, elselskaberne
>*har* skudt de penge i bredbåndsselskaber). Det er en investering lige
>som så mange andre.

Og så *er* det risikovillig kapital, der er brugt. El-markedet
er formelt set liberaliseret, og der er fri konkurrence og fri
prisdannelse.

For den enkelte forbruger er udfordringen, at hovedparten af el-
prisen er afgifter. Derfor er det så få øre, der kan spares, at
det ikke er pengene værd. Men det ændrer ikke på, at man sagtens
kan flytte til et andet el-selskab, hvis man er utilfreds.

En anden krølle er, at flere el-selskaber er ejet af forbrugerne.
Det er altså forbrugerne selv (hvis jeg husker ret, er BJ kunde i
et selskab, han selv er medejer af), der har bestemt, at de vil
bruge selskabets penge på fiber.

Endelig er der den krølle, at fiber til private formentlig vil
blive en niche-forretning på sigt. Det mest spændende marked vil
formentlig blive salg af transmission til virksomhedskunder. Ikke
at el-selskaberne (mig bekendt) har konkrete planer om det, eller
i det hele taget snakker om at koble nettene sammen endnu. Men
det er da et logisk område at bevæge sig ind i, når nettet er
udbygget. Det eksisterende marked for transmission er vist stort
set et duopol i dag.

Mvh.
   Klaus.

Fra : BJ

Dato : 07-08-06 14:22

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og så *er* det risikovillig kapital, der er brugt. El-markedet
> er formelt set liberaliseret, og der er fri konkurrence og fri
> prisdannelse.

Sludder, kan i da ikke læse, det drejer sig om (under) 16% af den samlede
el-pris.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 07-08-06 14:30

>Sludder, kan i da ikke læse, det drejer sig om (under) 16% af den samlede
>el-pris.

Det er lige præcis de penge, investeringen kommer fra.

Husk på at det koster præcis 0 kroner for el-selskaberne at grave
hullet, som fiberen skal lægges ned i. Hullet er 100% finansieret
af el-kabellægningen.

Den eneste udgift til udbredelsen af nettet er derfor indkøb af
fiberrør og en mand til at kaste røret ned i det gravede hul. Det
koster intet som helst andet.

Ingen andre vil kunne gennemføre en fiberlægning så billigt, og
det er derfor en fuldstændig unik mulighed for danskerne at spare
en uanet mængde penge.

Dertil kommer en initiel investering i selve nettet og i at kunne
tilbyde tjenester på det. Det er sådan set først hér, der bliver
introduceret en reel kommerciel risiko. Men det er også her, man
begynder at få relativt store indtægter allerede fra dag 1.

Mvh.
   Klaus.

Fra : BJ

Dato : 07-08-06 14:34

> Det er lige præcis de penge, investeringen kommer fra.

Det er fordi , de tager for høje priser....

> Husk på at det koster præcis 0 kroner for el-selskaberne at grave
> hullet, som fiberen skal lægges ned i. Hullet er 100% finansieret
> af el-kabellægningen.

Det er ulovligt!!!!!!!

> Den eneste udgift til udbredelsen af nettet er derfor indkøb af
> fiberrør og en mand til at kaste røret ned i det gravede hul. Det
> koster intet som helst andet.

Sludder og magen til grovmanipulation.

> Ingen andre vil kunne gennemføre en fiberlægning så billigt, og
> det er derfor en fuldstændig unik mulighed for danskerne at spare
> en uanet mængde penge.

Så du finder foreløbig et tal op imod 10 millarder kr. billigt.

Har du problemer med med nuller...

> [...]
> introduceret en reel kommerciel risiko. Men det er også her, man
> begynder at få relativt store indtægter allerede fra dag 1.

Jeg tror ikke de kommer til at "tjene" penge på andet end levering af
forbindelser til Staten og andre offentlige institutioner.....

De ansatte kan således sidde og downloade med 20/100Mbit, når de surfer og
se Højopløselig TV i arbejdstiden....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 07-08-06 14:37

>Det er fordi , de tager for høje priser....

Det må du jo som medejer af virksomheden klage over.

>Det er ulovligt!!!!!!!

Det kniber vist med din dokumentation her... Men jeg synes da,
du skal anmelde dem til rette myndighed, hvis de ligefrem driver
ulovlig virksomhed.

Mvh.
   Klaus.

Fra : BJ

Dato : 07-08-06 14:39

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det må du jo som medejer af virksomheden klage over.

Det bliver og der også blevet, hvis du ellers følger med i dagspressen.

> Det kniber vist med din dokumentation her... Men jeg synes da,
> du skal anmelde dem til rette myndighed, hvis de ligefrem driver
> ulovlig virksomhed.

Du har lige påvist ulovligheden, med de helt klare og utvetydige påstand.

Så blev de med grønt bånd kaldt op..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 07-08-06 14:41

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> writes:

>Du har lige påvist ulovligheden, med de helt klare og utvetydige påstand.

Så kan jeg jo ikke lade være med at tænke: hvis du virkelig mener,
det er ulovligt, sørger du naturligvis for en anmeldelse. Ellers
tvivler jeg lidt på, at du selv tror på din egen påstand.

Men lad os konstatere, at vi nok ikke bliver enige, så yderligere
diskussion er nok ligemeget.

Mvh.
   Klaus.

Fra : BJ

Dato : 07-08-06 14:43

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men lad os konstatere, at vi nok ikke bliver enige, så yderligere
> diskussion er nok ligemeget.

For min skyld, ingen alarm.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henning Wangerin

Dato : 07-08-06 17:05

On Mon, 07 Aug 2006 13:29:44 +0000, Klaus Ellegaard wrote:

> [...]

> Den eneste udgift til udbredelsen af nettet er derfor indkøb af fiberr
> og en mand til at kaste røret ned i det gravede hul. Det koster int som

Den påstand kolder nu ikke alle steder. Her i det gamle ESS-område - det
østlige sønderjylland - graves der kun fiber-rør ned. De sidste
lavspændingskabel blev gravet ned i 2000+ efter december-stormen.

> Ingen andre vil kunne gennemføre en fiberlægning så billigt, og det er
> derfor en fuldstændig unik mulighed for danskerne at spare en uanet
> mængde penge.

Generelt er fidusen jo at der er mange om at dele udgiften til at grave i
hul. Hvorfor mon ellers lige det er at der ikke kun puttes et enkelt kabel
med, men en grusom mængde rør på de atraktive strækninger.

> [...]
> introduceret en reel kommerciel risiko. Men det er også her, man
> begynder at få relativt store indtægter allerede fra dag 1.

ESS meldte på et tidspunkt ud at det ville koste (svjh) 1,5 mia at komme
ud til alle deres kunder - og vi snakker stadig kun om området der dækker
Padborg/Aabenraa/Haderslev og østpå til kysten, Sønderborg og Als

--
MVH
Henning Wangerin / oz1lln

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 12-08-06 09:28

> [...]
>
> Husk på at det koster præcis 0 kroner for el-selskaberne at grave
> hullet, som fiberen skal lægges ned i. Hullet er 100% finansieret

Er det ens betydende med det blot er den pengekasse det kommer med eller
fibernedgravningen følger udvidelsen er elnettet?

--
/Dennis
Der kun repræsenterer sig selv.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 07-08-06 14:23

On 2006-08-07, Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> wrote:

> [...]
> i det hele taget snakker om at koble nettene sammen endnu. Men
> det er da et logisk område at bevæge sig ind i, når nettet er

Jo, de sælger/swapper allerede fiber i dag.

--
Andreas

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-08-06 14:44

On Mon, 7 Aug 2006 13:18:30 +0000 (UTC), Klaus Ellegaard
> [...]

> at el-selskaberne (mig bekendt) har konkrete planer om det, eller
> i det hele taget snakker om at koble nettene sammen endnu.

Du skal godt sætte et checkmark ved begge dele. Det gør de.

-A

Fra : BJ

Dato : 07-08-06 14:21

KLIP

> Det skal de heller ikke. Pengene er jo brugt. (Altså, elselskaberne
> *har* skudt de penge i bredbåndsselskaber). Det er en investering lige
> som så mange andre.

Jeg har ikke bedt mit el-selskab om at skyde penge i noget.

Jeg forlanger der i mod at mit el-selskab sikrer mig den billigst mulige og
bedste el-forsyning.

> Hvis bredbåndsselskaberne får brug for flere penge, så må mulige
> investorer (herunder de nuværende ejere, elselskaberne) til den tid se
> på, om de vil bruge (flere) penge på det.

De skal skal ikke skyde én krone mere i eventyret, når det er på min
bekostning som el-forbruger.

Hvis der skal skydes flere penge i den drøm, må staten træde til, så vi får
åbne kort på bordet.

Sludder.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 07-08-06 14:23

>Sludder.

Både Føtex og Tøj & Sko er ejet af Dansk Supermarked A/S.

Mvh.
   Klaus.

Fra : BJ

Dato : 07-08-06 14:25

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Både Føtex og Tøj & Sko er ejet af Dansk Supermarked A/S.

O.k., jeg gad ikke forfølge de snedige plan.

Bortset fra det, kan du omgående standse med at foretage dine samlede indkøb
i Dansk Supermarked A/S, hvis du føler deres _samlede_ prissætning er/bliver
for høj.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 07-08-06 14:31

> [...]

>i Dansk Supermarked A/S, hvis du føler deres _samlede_ prissætning er/bliver

Præcis som med den del af el-prisen, der har med fiber-investeringen
at gøre.

Mvh.
   Klaus.

Fra : BJ

Dato : 07-08-06 14:35

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Præcis som med den del af el-prisen, der har med fiber-investeringen
> at gøre.

Jeg er glad for, du i vor lille samtale, blotlægger ulovlighederne i
opbygningen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-08-06 14:43

On Mon, 7 Aug 2006 15:20:38 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

> Jeg har ikke bedt mit el-selskab om at skyde penge i noget.

Nu ved jeg ikke, om du har direkte indflydelse (altså, om du er
medejer), men i de fleste af livets forhold har man ingen indflydelse
på, hvordan ens leverandører investerer penge.

> Jeg forlanger der i mod at mit el-selskab sikrer mig den billigst
> mulige og bedste el-forsyning.

Det er der jo flere måder at opnå på. En af dem kan være at lave gode
investeringer.

Med al respekt tvivler jeg ærligt talt på, du hjemme ved køkkenboret
kan lave en mere uddybende business case på det her end elselskaberne
har gjort. Det er dit *gæt* at pengene vil være spildt.

> Sludder.

Nej, det er det ikke. Det kan godt være, du ikke forstår det, men
sludder er det ikke.

Hvad er det, du ikke forstår?

-A

Fra : BJ

Dato : 07-08-06 14:47

KLIP

> Nu ved jeg ikke, om du har direkte indflydelse (altså, om du er
> medejer), men i de fleste af livets forhold har man ingen indflydelse
> på, hvordan ens leverandører investerer penge.

Det er jo demokratiske værker......

> Det er der jo flere måder at opnå på. En af dem kan være at lave gode
> investeringer.

Så må man jo håbe på/forlange, de bliver gjort ellers må de ansvarlige ud på
flisen (og ikke blot flyttes rundt i "organisationen").

> Med al respekt tvivler jeg ærligt talt på, du hjemme ved køkkenboret
> kan lave en mere uddybende business case på det her end elselskaberne
> har gjort. Det er dit *gæt* at pengene vil være spildt.

Ser du, der er lavet et utal af cases på lige netop dette scenario.

Ingen i resten af Europa kan forstå og få modellen til at gå op....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-08-06 14:59

On Mon, 7 Aug 2006 15:46:52 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

> Det er jo demokratiske værker......

Mange af dem er ikke.

> Ser du, der er lavet et utal af cases på lige netop dette scenario.

Ja, elselskaberne har helt givet også lavet nogen.

> Ingen i resten af Europa kan forstå og få modellen til at gå op....

Hvorfor tror du de gør det? For sjov?

-A

Fra : BJ

Dato : 07-08-06 15:02

> Mange af dem er ikke.

Hvilke?

> Ja, elselskaberne har helt givet også lavet nogen.

> Hvorfor tror du de gør det?

For at se om der er grundlag for at tjene penge.

? For sjov?

Det går el-værkerne for de skal åbenbart ikke tjene investeringen tilbage og
efterfølgende tjene penge...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Michael

Dato : 07-08-06 16:00

BJ skrev:

>"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3878488/
>
>Gad vide hvem der kommer til at betale, hvis spådommen går i opfyldelse?

Nu er det jo ikke første gang, hvor John Strand har udtalt sig om
noget hvor han siden har taget fejl
Men jeg tror nu også at el-selskaberne skal til at passe lidt på hvis
de ikke vil have en masse utilfredse kunder som får en ekstra regning
pga deres internet eventyr :-/

--
LMBC
Jeg udtaler mig ikke på vegne af den norske stat

Fra : BJ

Dato : 07-08-06 16:04

"Michael" <spamhell@brandt-christensen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nu er det jo ikke første gang, hvor John Strand har udtalt sig om
> noget hvor han siden har taget fejl

Bestemt ikke..

> Men jeg tror nu også at el-selskaberne skal til at passe lidt på hvis
> de ikke vil have en masse utilfredse kunder som får en ekstra regning
> pga deres internet eventyr :-/

Jeg finder også risikoen foreligger.

At mange tror, de andre store aktører udelukkende satser på kobber, er blot
et tegn på lettere uvidenhed.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 07-08-06 16:06

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> writes:

>At mange tror, de andre store aktører udelukkende satser på kobber, er blot
>et tegn på lettere uvidenhed.

Hvor mange af de andre aktører kan grave fiber ind til hele Danmark
for helt nøjagtigt 0 kroner?

Mvh.
   Klaus.

Fra : BJ

Dato : 07-08-06 16:09

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvor mange af de andre aktører kan grave fiber ind til hele Danmark
> for helt nøjagtigt 0 kroner?

Ingen, inklusive El-selskaberne.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 07-08-06 16:10

>Ingen, inklusive El-selskaberne.

Det har jeg ellers lige forklaret dig, hvordan de gør. At læse igen.

Mvh.
   Klaus.

Fra : BJ

Dato : 07-08-06 16:11

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det har jeg ellers lige forklaret dig, hvordan de gør. At læse igen.

Ellegård, du påstår El-selskaberne driver ulovlig virksomhed.

Fat det nu.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 07-08-06 16:21

>Ellegård, du påstår El-selskaberne driver ulovlig virksomhed.

Nej, jeg påstår, at de bruger deres lovligt tjente penge til at
give Danmark en både lovlig og fornuftig saltvandsindsprøjtning.
Det er nu eller aldrig, hvis vi skal have fiber i jorden gratis.

Dermed ikke sagt at el-selskaberne leverer et offentligt gode.
Det er naturligvis et koncept, de skal have lov til at tjene på
på markedsvilkår.

Du er jo også af den opfattelse, at det er helt lovligt og endda
fornuftigt. Jeg savner i hvert fald både en anmeldelse og at du
som medejer af "ulovlighederne" har gjort noget for at stoppe dem.

Mvh.
   Klaus.

Fra : BJ

Dato : 07-08-06 16:22

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> fornuftigt. Jeg savner i hvert fald både en anmeldelse og at du
> som medejer af "ulovlighederne" har gjort noget for at stoppe dem.

Ellegaard, det er nu tid for de lilla bånd.

EOD.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-08-06 20:48

On Mon, 7 Aug 2006 17:22:26 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

> Ellegaard, det er nu tid for de lilla bånd.

Kan du ikke finde på noget andet at sige, når du løber tør for
argumenter? Det bliver så trættende at se på i længden.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : BJ

Dato : 07-08-06 20:54

KLIP

> Kan du ikke finde på noget andet at sige, når du løber tør for
> argumenter? Det bliver så trættende at se på i længden.

O.k., Ellegaards sidste indlæg er det rene vås og kun et udtryk for nogen
"ualmindelige talegaver".

Mere diplomatisk kan jeg desværre ikke være.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-08-06 17:03

On Mon, 7 Aug 2006 17:03:49 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

> At mange tror, de andre store aktører udelukkende satser på kobber,
> er blot et tegn på lettere uvidenhed.

Det er der da vist igen der tror.

-A

Fra : Anders Houmark

Dato : 07-08-06 19:13

BJ wrote:
> [...]
>
> KLIP

> http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3878488/
>
> Gad vide hvem der kommer til at betale, hvis spådommen går i

Det er fis i en hornlygte.

TDC's "20mbit" lader også til at være en omgang fis, der er jo kun 1mbit
upload.

Så vidt jeg ved, er der ikke nogle der p.t. kan hamle op med de
elselskabernes/fiberselskabernes internetløsninger? Det eneste TDC kan
konkurrere med, er vist på udbredelsen...

Artiklen kommer ind på, at elselskaberne muligvis står til at miste en masse
penge. Jeg ved ikke hvordan andre elselskaber har det, men mit lokale,
Sydfyns Elforsyning, skulle have lavet et datterselskab, som kører på sit
eget regnskab. Efter hvad jeg ved skulle de kunne erklære sig fallit på
internet/tv/tlf/mobil tlf-datter-selskabet, uden at det har det mindste med
elforsyningen at gøre, elpriserne skulle forblive det samme. Pengene har de
fra aktieinvesteringer.

At fiberforbindelser til private måske er en niche kan godt være sandt, de
fleste "normale" har jo ikke brug for mere end 512kbit til at surfe på, men
jeg kan se at mange personer her i byen får indlagt fiber, fordi de får
tilbudt en billig samlet pakke med, tv og telefon. Mange benytter samtidig
muligheden for at få en billig 512/512 kbit forbindelse. TV pakken trækker
for mange mennesker, da hverken kabeltv eller stofa er så udbredt her i
byen, ud over selvfølgelig i de store boligkvarterer/boligblokke.

Personligt håber jeg at det lykkes for mit elselskab. Jeg er meget tilfreds
med produkterne de giver, telefonen har jeg ikke lagt mærke til at den er
skiftet fra TDC til dem, nummeret er det samme, men telefonen er dog skiftet
ud.. TV signalet er stort set det samme som tidligere, nu har vi bare ikke
Viasat at bekymre os om.. Og internettet kører virkelig godt, både stabilt
og hurtigt. Eneste negative ting er, at man skal tilkøbe IP adresse for at
kunne bruge det "ordenligt".

www.andersh.dk/fiber.jpg - skal tages med et gran salt, det er med en
maaasse traffik på samme tid, og det fik åbenbart presset forbindelse
temmelig højt op. Normalt er hastigheden fra de fleste store servere mellem
150-450kBit/s, men som altid afhænger det jo totalt af hvilken server man
henter fra. Har en ven i København som også har et-eller-andet 10mbit fiber,
og vi kan overføre med omkring 1mB/s til hinanden. Det kan man i hvert fald
ikke med sådan en TDC 20/1 mbit forbindelse..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : BJ

Dato : 07-08-06 19:15

"Anders Houmark" <sunsitenews@andersh.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Pengene har de
> fra aktieinvesteringer.

Hvor har de fået pengene fra til det?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-08-06 20:54

On Mon, 7 Aug 2006 20:15:15 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

> Hvor har de fået pengene fra til det?

Hvor har TDC penge fra? De har tjent dem, i sidste ende på
forbrugerne. Well, og så oprindelig en temmelig stor del fra den
danske stat (skatteyderne). Andre har også investeret i det.

Hvor har Stofa penge fra? De har tjent dem, i sidste ende på
forbrugerne. En del af dem svenske. Well, og så oprindelig en temmelig
stor del fra den svenske stat (skatteyderne). Andre har også
investeret i det.

(etc)

Og din pointe var?

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : BJ

Dato : 07-08-06 20:59

> Hvor har TDC penge fra? De har tjent dem, i sidste ende på
> forbrugerne. Well, og så oprindelig en temmelig stor del fra den
> danske stat (skatteyderne). Andre har også investeret i det.

Hvorfor lyver du med dit udsagn om staten (skatteyderne)?

Du omgås sandheden lemfældigt.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 07-08-06 21:33

On 2006-08-07, BJ <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:

> Hvorfor lyver du med dit udsagn om staten (skatteyderne)?

Din retorik er imponerende. Hvorfor fortæller du ikke hvad du mener der
er løgn?

--
Andreas

Fra : BJ

Dato : 07-08-06 21:38

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Din retorik er imponerende.

Hans uvidenhed ikke.

> Hvorfor fortæller du ikke hvad du mener der
> er løgn?

Hvis man mener et frasalg (foretaget af det glorværdige Socialdemokrati
fordi de havde drænet kasse, for Gud ved hvilken gang) til et beløb på ca.
30 milliarder danske kroner for en foræring, ja, så er man en løgner.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Jensen

Dato : 13-08-06 07:19

BJ skrev:
> [...]
> fordi de havde drænet kasse, for Gud ved hvilken gang) til et beløb på ca.
> 30 milliarder danske kroner for en foræring, ja, så er man en løgner.

Undskyld, men hvor pokker skriver Asbjørn at det er en foræring?

Lars B

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-08-06 21:53

On Mon, 7 Aug 2006 21:58:33 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

> Hvorfor lyver du med dit udsagn om staten (skatteyderne)?

Det er da ikke løgn. Staten har pumpet *rigtig* mange penge i de
teleselskaber, der i dag er TDC.

Det er rigtigt, at staten fik en hel del tilbage, da de solgte TDC.
Men det er jo netop det typiske ved investeringer, at man ønsker det.

> Du omgås sandheden lemfældigt.

Hvad er det, du mener er usandt?

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 07-08-06 22:03

On 2006-08-07, Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> Hvad er det, du mener er usandt?

Jeg tror det Bjørn prøver at sige er at det er ok at investere når
investeringen giver payback, men det er ikke ok at investere hvis Bjørn
ikke mener man kan tjene penge på det.

Spørgsmålet er så hvad Bjørn ville have ment om statens investeringer i
de daværende regionale teleselskaber.

--
Andreas

Fra : BJ

Dato : 07-08-06 22:08

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Spørgsmålet er så hvad Bjørn ville have ment om statens investeringer i
> de daværende regionale teleselskaber.

På det tidspunkt var det faktisk godt at sælge selskabet.

Den siddende regering havde alligevel ikke lyst til at tage kampen op med
sine vælgere ... fagforeninger osv. osv.

Dernæst var det ingen hemmelighed, en stor del af infrastrukturen var
direkte nedslidt/misligholdt og ligner faktisk situationen omkring
Banedanmark.

Sørgeligt men sandt.

I bør sætte jer ind i historien og ikke blot kigge fremad, trods det faktum,
det er yderst moderne ikke at lære af "de gamle dage".

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-08-06 22:14

On Mon, 7 Aug 2006 23:07:46 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

> På det tidspunkt var det faktisk godt at sælge selskabet.

Jeg har ikke udtalt mig om, om det var en god eller en dårlig
beslutning at sælge, eller om det var en god investering. Jeg skrev
bare, at staten postede ganske mange penge i selskabet.

Du må lære at læse indenad.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : BJ

Dato : 07-08-06 22:17

KLIP

> Du må lære at læse indenad.

Jeg orker ikke at læse mere fra dig, du er for "smart".

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-08-06 22:19

On Mon, 7 Aug 2006 23:16:48 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

> Jeg orker ikke at læse mere fra dig, du er for "smart".

Så var det dem med de grønne bånd nu?

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : BJ

Dato : 07-08-06 22:34

KLIP

> Så var det dem med de grønne bånd nu?

Ja, du kan ikke tåle mere klorvand.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-08-06 22:46

On Mon, 7 Aug 2006 23:34:22 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

> Ja, du kan ikke tåle mere klorvand.

Ak ja, når argumenterne slipper op...

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 07-08-06 22:29

wrote:

>Jeg orker ikke at læse mere fra dig, du er for "smart".

Hvilken farve bånd er vi nået til?

/Jesper

Fra : BJ

Dato : 07-08-06 22:35

"Jesper Juul-Mortensen" <na@na.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvilken farve bånd er vi nået til?

Blålys.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-08-06 22:12

On Mon, 7 Aug 2006 21:02:32 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
<apj@daarligstil.dk> wrote:

> Jeg tror det Bjørn prøver at sige er at det er ok at investere når
> investeringen giver payback, men det er ikke ok at investere hvis
> Bjørn ikke mener man kan tjene penge på det.

Du har nok ret.

Så skal Bjørn måske bare lære, at et udsagn ikke nødvendigvis er løgn,
blot fordi Bjørn ikke forstår, hvad der bliver sagt, og en investering
ikke nødvendigvis er dårlig, bare fordi Bjørn ikke tror på den.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 08-08-06 09:22

On 2006-08-07, Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> [...]
> blot fordi Bjørn ikke forstår, hvad der bliver sagt, og en investering
> ikke nødvendigvis er dårlig, bare fordi Bjørn ikke tror på den.

Hvis bare man er gammel nok kan man ikke tage fejl; det må vi vårunger
jo bare lære.

--
Andreas

Fra : BJ

Dato : 08-08-06 09:53

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

http://borsen.dk/650.92864

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 08-08-06 10:07

On 2006-08-08, BJ <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:

> http://borsen.dk/650.92864

Ok, så det er ikke alder, men avisklip, der gør at man får ret.

Det skal dog siges at jeg ikke selv har nogen ide om hvem af jer, der
ender med at få ret; men det vil tiden jo vise.

--
Andreas

Fra : BJ

Dato : 08-08-06 10:10

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ok, så det er ikke alder, men avisklip, der gør at man får ret.

Ja, for indsigt, alm. sund fornuft og en god ballast tæller jo ikke.

> Det skal dog siges at jeg ikke selv har nogen ide om hvem af jer, der
> ender med at få ret; men det vil tiden jo vise.

Nej og ja, men ikke mindst forbrugerens lyst, vilje samt behov.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 08-08-06 10:12

>Nej og ja, men ikke mindst forbrugerens lyst, vilje samt behov.

Forbrugerne har jo - qua deres ejerskab af i hvert fald nogle
el-selskaber - på forhånd godkendt investeringerne.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Paw P Larsen

Dato : 09-08-06 18:14

Andreas Plesner Jacobsen wrote:
> Det skal dog siges at jeg ikke selv har nogen ide om hvem af jer, der
> ender med at få ret; men det vil tiden jo vise.

Nede på Runddelen er det den, der råber højest.... Her er det
måske den, der råber i længst tid.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 08-08-06 10:07

>http://borsen.dk/650.92864

Lige præcis - artiklen er netop en samling argumenter for, at
el-selskaberne skal fortsætte udbygningen!

Mvh.
   Klaus.

Fra : PerX ...

Dato : 08-08-06 18:11

In article <44d72324$0$2102$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
> [...]
>
> http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3878488/
>
> Gad vide hvem der kommer til at betale, hvis spådommen går i opfyldelse?

Åh nej, så bliver strømmen vel endnu dyrere end den allerede er :-/

Fra : BASSE

Dato : 10-08-06 20:38

> [...]
>
> http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3878488/
>
> Gad vide hvem der kommer til at betale, hvis spådommen går i opfyldelse?

Det gør det fortalte tdc support mig igår,inden for 3 år forventer TDC at
alt bredbånd hos dem går via lysleder kabel. såååh,lidt tid til.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 12-08-06 09:20

> "Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3878488/
>
> Gad vide hvem der kommer til at betale, hvis spådommen går i opfyldelse?

Der er jo kun een til at betale.
Men de har også en underlig priotering syntes jeg.
Her i området hvor MVB er på banen graver de kilometer efter kilometer fiber
ned - men de har ikke travlt med at udstykke den sidste mil indtil brugerne
så de kan begynde at få penge i kassen.
imho er det for tungt et apperat de har gang i at der skal graves op hele
vejen rundt til alle huse. Bare de områder hvor de har fiberen gravet ud til
området er der først levering ultimo oktober.
Ikke mindst oprettelsen er rigtig dræber (ca 3k) - der kan du jo flere
steder få DSL med fri installation.

Der har dsl allerede en kæmpe fordel ved kobberet allerede er der og du kan
få det leveret i en fart.
Jeg har svært ved at se hvordan deres milliard invistering skal betales hjem
med de lave priser - men det må der jo være nogen der mener det kan løbe
rundt siden de blive ved med at grave.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-08-06 13:56

Kurt Lund skrev:

> Gå hjem og vug, TDC.

Over 90 % af danskerne kan få adgang til 2 Mbit eller mere. Nogle
af de fjerntboende kan kun forsynes via TDC. Det er de nok glade
for.

Gad vide hvad den tilsvarende procent er for Sverige som jævnligt
bliver trukket frem som om de er bedre med end Danmark. Der er i
hvert fald (ifølge DR tekst-tv) slet ikke så mange der har
bredbånd. Sverige er ikke nævnt på siden hvor Danmark er nr.2 med
53 %.

--
Bertel

Fra : Kurt Lund

Dato : 07-08-06 14:44

"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> skrev:

> Over 90 % af danskerne kan få adgang til 2 Mbit eller mere. Nogle
> af de fjerntboende kan kun forsynes via TDC. Det er de nok glade
> for.

Det er de garanteret, men fidusen ved f.eks. Profiber (Tre-For, Energi
Horsens og Østjysk Energi) er, at ALLE i forsyningsområderne får mulighed
for at blive tilsluttet - til en favorabel pris.
Ikke at det kan bruges statistisk, så er tilslutningsprocenten i Glud og
Snaptun over 70%, hvilket i øvrigt er omtrent 20% mere end Profiber selv
havde regnet med.
Foreløbig har Profiber omkring 3000 kunder, hvilket slet ikke er så galt i
forhold til, hvornår de for alvor satte gang i gravearbejdet.

Set på sidelinjen, så synes jeg at TDC har været alt for længe om at
reagere, haft for høje priser for højhastighed, generelt for lav upload.

--
Kurt Lund

Fra : BJ

Dato : 07-08-06 14:49

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> generelt for lav upload.

Den støtter jeg dig gerne i, med mit "professionelle" abonnement.

Man tror sikker, vi små og mindre erhvervsvirksomheder ikke har en
Exchange-server kørende og anvender Remote Desktop samt VPN.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Arendten

Dato : 07-08-06 16:47

On 2006-08-07, BJ <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Man tror sikker, vi små og mindre erhvervsvirksomheder ikke har en
> Exchange-server kørende og anvender Remote Desktop samt VPN.

Joe det tror de faktisk.
Men så vidt jeg husker er upload hastigheder begrænset af teknologien.
Ellers kan man jo gå fra en dsl linie til et lukket kredsløb.

/Martin
--
Martin Arendtsen
------------------

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 07-08-06 16:50

Martin Arendten <arendtsen@tux.nerdheaven.dk> writes:

>Men så vidt jeg husker er upload hastigheder begrænset af teknologien.
>Ellers kan man jo gå fra en dsl linie til et lukket kredsløb.

Eller SHDSL med godt 2/2 Mbps. Det er ikke engang voldsomt dyrt.

Mvh.
   Klaus.

Fra : BJ

Dato : 07-08-06 16:55

"Martin Arendten" <arendtsen@tux.nerdheaven.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Joe det tror de faktisk.

Det er sørgelig.

> Men så vidt jeg husker er upload hastigheder begrænset af teknologien.
> Ellers kan man jo gå fra en dsl linie til et lukket kredsløb.

Hmm.. vi bliver mildest talt oversvømmet med reklame, hvori der specifikt
gøres opmærksom på produktet/erne er målrettet os.

Måske diverse marketingfolk skulle en tur udenfor vinduerne og se verden og
samtidig spørge sig selv."om nu diverse reklameudsendelser med tilhørende
svar (for slet ikke at tale om e-mails), ikke dække andet et surf og
download". Der er alligevel ikke tid til at se film eller surfe "som en
vanvittig" i arbejdstiden.

Man kunne evt. tilbyde os maksimal (teknisk) uploadhastighed sammen med en
mere "balanceret" download.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-08-06 14:49

On Mon, 7 Aug 2006 15:43:49 +0200, "Kurt Lund" <lund@fabel.dk> wrote:

> Foreløbig har Profiber omkring 3000 kunder,

For god ordens skyld: Heraf er vist kun de 1000 faktisk 'live'.

-A

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-08-06 15:10

Kurt Lund skrev:

> Det er de garanteret, men fidusen ved f.eks. Profiber (Tre-For, Energi
> Horsens og Østjysk Energi) er, at ALLE i forsyningsområderne får mulighed
> for at blive tilsluttet - til en favorabel pris.

Naturligvis. Spørgsmålet er bare hvor langt de når ud på landet.

> Set på sidelinjen, så synes jeg at TDC har været alt for længe om at
> reagere, haft for høje priser for højhastighed, generelt for lav upload.

Det kan man mene. Jeg har ikke taget stilling til det - ud over
at jeg glædede mig over at kunne få Stofanet billigt dengang jeg
bestilte det.

Men jeg er skam enig i at det skulle have fortsat som statsejet
selskab og have forsynet os med hurtigt og billigt internet. Så
kunne vi have været *endnu* længere fremme i skoene end vi er nu.

--
Bertel

Fra : BJ

Dato : 07-08-06 15:12

KLIP

> Men jeg er skam enig i at det skulle have fortsat som statsejet
> selskab

Det kan du have helt ret i.

> og have forsynet os med hurtigt og billigt internet.

Desværre indeholder ovennævnte ord, der ikke harmonerer med stat og
offentlig.

> Så
> kunne vi have været *endnu* længere fremme i skoene end vi er nu.

Med hvad?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Allan Soerensen

Dato : 10-08-06 19:08

> [...]
> 1/1 Mbit kr. 149,- pr. md.
> 10/10 Mbit kr. 299,- pr. md. (inkl. ip-telefoni)
> 20/20 Mbit kr. 599,- pr. md. (inkl. ip-telefoni)

Tja, jeg syntes nu det er længe at vente til 2010-2012, når el-selskaberne
forventer at være færdige med deres netværk

Fra : Karsten Andersen

Dato : 12-08-06 18:56

Thu, 10 Aug 2006 20:07:32 +0200, skrev Allan Soerensen, på 19 linier,
i <44db75eb$0$930$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, :

>"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i en meddelelse

>Tja, jeg syntes nu det er længe at vente til 2010-2012, når el-selskaberne
>forventer at være færdige med deres netværk

Skal du måske, jeg nøjes med og vente et par måneder

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Jens G

Dato : 07-08-06 15:45

On Mon, 7 Aug 2006 07:24:42 +0000 (UTC), Klaus Ellegaard
<klausellegaard@msn.com> wrote:

>Man kunne fristes til at tro, at den reelt kører 8/1 eller noget
>i den dur.

Eller at der sidder en router som ikke kan trække mere?
Mange routere til hjemmebrug kan ikke klare mange Mb.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : rl

Dato : 07-08-06 20:37

> Testhastighed:
> Download: 8088 Kbit/s
> Upload: 812 Kbit/s

Nu er det tilbud altså også efter best effort, så du er ikke garanteret 20
mbit. Den kan svinge alt efter belastning.

Fra : Svend

Dato : 07-08-06 20:52

mr.B wrote:
> Testhastighed:
> Download: 8088 Kbit/s
> Upload: 812 Kbit/s

Hvad udstyr sidder der på (router) ?

--
Svend

Fra : BASSE

Dato : 10-08-06 20:25

"Svend" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad udstyr sidder der på (router) ?
>
> --
> Svend

Bor 500 Meter fra centralen i min by.Kan se der hen.får osse samme
hastigheder som i andre,¨
Fik så TDC til at måle linien igennem nogle gange,
hvor de opnåede fild speed alle gange.
Nu er deres kloge hoveder gået i gang med at finde ud af
hvor for der er forskel fra mig og ikke fra dem,skulle være ens,de fortalte
ydermere at et lille brud på et kabel hos en af naboerne er nok til at
forstyrre hastigheden,eller brugen af mikro ovnen.Så jeg venter spændt,Og
det med at de kun gir en
Download: 8088 Kbit/s
Upload: 812 Kbit/s
tror jeg på holder 100% da deres hjemmeside test jo kun kan måle 8 mb. eller
hvad

Fra : Hans

Dato : 12-08-06 19:51

BASSE wrote:

> tror jeg på holder 100% da deres hjemmeside test jo kun kan måle 8
> mb. eller hvad

Nej da - Det højeste jeg har set er 89 Mbit.

Hans

Fra : BASSE

Dato : 13-08-06 09:30

> Nej da - Det højeste jeg har set er 89 Mbit.
>
> Hans

hmmm. har du et link til det,

Fra : Hans

Dato : 13-08-06 11:53

BASSE wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> hmmm. har du et link til det,

Nej, men jeg har lige lavet en test på min 10 Mbit forbindelse, og en TPTest
fra den dag med den høje hastighed, og der gav TDC's test nogenlunde samme
resultat.

Se dk.binaer under subj. Hastighedstest, eller her:

Hans