Bredbånd i udlandet
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 04-08-06 12:00

Bahnhof i sverige tilbyder 1 Gbps linier til private:

http://www.bahnhof.se/html/inconserv/1/43/

Og i Frankrig ser det endnu bedre ud:

http://macnyt.dk/

France Telecom har lige annonceret at de tilbyder 2,5 Gb/s
internetopkoblinger i udvalgte områder i Paris-regionen. Prisen har
France Telecom sat til 70 Euro om måneden (ca. 522 danske kroner). For
denne pris får de franske hjem også gratis telefoni og
fjernsynsudsendelser

--
A ruler that violates natural law is illegitimate. He has no right to
be obeyed, his commands are mere force and coercion. Rulers who act

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-08-06 13:59

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Bahnhof i sverige tilbyder 1 Gbps linier til private:

Under "Privat" står der "Op til 100 Mbit.

Herhjemme kan du få lige den kapacitet du gider betale for (inden
for det teknisk mulige). Jeg ved ikke hvor hurtigt net man kan få
for 10'000 kr. om måneden.

> Og i Frankrig ser det endnu bedre ud:

> France Telecom har lige annonceret at de tilbyder 2,5 Gb/s
> internetopkoblinger i udvalgte områder i Paris-regionen.

   i udvalgte områder i Paris-regionen.

Men det er ganske rigtigt et imponerende tilbud

--
Bertel

Fra : Jesper Skriver

Dato : 04-08-06 14:14

On Fri, 4 Aug 2006 12:59:58 +0200, Peter Bjørn Perlsø wrote:
> [...]
> France Telecom sat til 70 Euro om måneden (ca. 522 danske kroner). For
> denne pris får de franske hjem også gratis telefoni og

Jeg ser ingen dokumentation for at det er hvad de vil levere, det er
LANGT mere sandsynligt at de 2.5 Gbps er hvad deres infrastruktur i
teorien kan levere.

Hvordan ville du connected til en PC ?? 1 Gbps Ethernet er det hurtigste
praktisk muligt.

Herudover kan man notere at de hurtigste backbone linier der
findes er 40 Gbps per sekund, det haenger ganske enkelt ikke
sammen, og nogen har forvandlet 2 fjer til en hel hoensegaard ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Fra : John Hinge

Dato : 05-08-06 09:47

On 04 aug 2006 Jesper Skriver was heard to say:

> [...]
> findes er 40 Gbps per sekund, det haenger ganske enkelt ikke
> sammen, og nogen har forvandlet 2 fjer til en hel hoensegaard ...

Nu skal du ikke komme her og ødelægge den gode stemning med hård og
kynisk logik.. Fy skam sig !
Jeg var liiige begyndt at genoverveje om man måske alligevel sku kigge
på Blizzards jobopslag. 2.5Gbps, så var det lige før jeg ville overveje
om det opvejede alle mine fordomme imod at bo i franskerland..
Der er garanteret endda gratis pizza med i det tilbud.
Ikke at jeg egentlig ville ane hvad jeg sku bruge den slags hastigheder
til når det kommer til stykket.

Jeg har pt. en 4096/512 linje, og der er faktisk ganske mange steder
ude på nettet hvor mit download ikke kommer over en 100-200 Kilobyte
Jeg ville bestemt føle min næse blive rigtig rigtig lang hvis jeg sad
med en linje på 20+Mbit og stadig kun fik f.eks 150K i sekundet..

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-08-06 17:59

<spamtrap@REMOVEmacplanet.dk> wrote:

> Bahnhof i sverige tilbyder 1 Gbps linier til private

Så vidt jeg kan se, er det ikke til private. Og 10.000 kr/md er mange
penge.

> Og i Frankrig ser det endnu bedre ud:

Det har Macnyt helt oplagt misforstået.

> -- The Essence of John Locke

Skær ned på din signatur. Max 4 linier.

-A

Fra : BJørn Jørgensen

Dato : 05-08-06 08:02

Peter Bjørn Perlsø wrote:

> [...]
> France Telecom sat til 70 Euro om måneden (ca. 522 danske kroner). For
> denne pris får de franske hjem også gratis telefoni og

Ja Macnyt har misforstået nyheden lige som andre nyhedsmedier.. de 2,5 Gb/s
til deres GPON net, er hvad kunderne skal dele. Der er udbydere herhjemme
der kører 10 Gb/s på deres backone, og det er der jo ikke noget specielt i.
Det eneste der er lidt anderledes er at de bruger GPON, hvilket er en
ufleksibel måde at levere FTTH på, en teknologi der gav mening i slut
90'erne da det aktive udstyr var dyrt.

/Bjørn