C modul til Emacs
Fra : Emil

Dato : 20-06-01 00:24

Hej! Jeg er vant til at bruge EMACS som Editor til Java. Men jeg ved ikke
rigtig, hvor jeg kan finde C modul til EMACS. Er der nogen der ved det? Er
det nemt/ligetil at sætte det op i EMacs?

Med venlig hilsen
Emil

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-06-01 09:41

Emil wrote:

> Hej! Jeg er vant til at bruge EMACS som Editor til Java. Men jeg ved ikke
> rigtig, hvor jeg kan finde C modul til EMACS. Er der nogen der ved det? Er
> det nemt/ligetil at sætte det op i EMacs?

Hvis din fil har endelsen .c, skulle Emacs gerne understøtte det uden
nogen ændringer fra din side.

Når der står (C) i bjælken forneden, kan du taste Ctrl-H m, for at få en
oversigt over dine muligheder i C-mode.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Emil

Dato : 20-06-01 12:10

Ok, Tak for svaret! lige en ting. I java skulle jeg selv installere
javamachine (JDK)og opsætte det. Hvordan er det med C ? Sker kompilering
automatisk(indbygget i windows) eller skal der installeres et eller andet og
hvis det skal installeres, hvor kan den downloades?

Mvh/ Emil

Fra : Martin Schultz

Dato : 21-06-01 01:15

I artikel <3b30853a$0$3243$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>, skrev "Emil"
<hanapo@get2net.dk>:

> [...]
> automatisk(indbygget i windows) eller skal der installeres et eller
> andet og hvis det skal installeres, hvor kan den downloades?
I windows følger der ikke en kompiler med. Du kan downloade Borlands
c/c++ kompiler gratis fra www.borland.com eller community.borland.com
hvilket nok er den bedste gratis kopmpiler til windows. Ellers kan du
kigge på gcc. www.gnu.org

Fra : Emil

Dato : 20-06-01 23:47

Mange Tak for svarerne! Jeg kigger web stederne snarst!
mvh
Emil

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-06-01 23:33

Emil wrote:

> [...]
> automatisk(indbygget i windows) eller skal der installeres et eller andet og
> hvis det skal installeres, hvor kan den downloades?

Du skal bruge en C-compiler, og Emacs har det godt med gcc.

Denne befinder sig blandt andre steder i cygwin pakken, som er meget,
meget nemt at instalelre når man har Internetforbindelse (selvom det kan
tage noget tid).