fiber
Fra : og54

Dato : 21-07-06 21:17

Vi er en internetforening (København) der ser lidt på mulighederne for en
fiber til internet.
Vi har talt med Global Connect, som tilbyder eje eller leje, men beløbene er
betydelige.

Hvem er der ellers som udbyder den slags? Hvordan foregår det i øvrigt -
hvis Global Connect har det nærmeste krydsfelt, kan man så leje 30 meter
fiber af dem for at komme op på en central hvor man kan leje sig videre
eller..?

Er der et link til en generel beskrivelse af organisering af fiber i
Danmark?

Mange tak,

Knud

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-07-06 22:48

On Fri, 21 Jul 2006 22:17:07 +0200, "og54" <og54@hotmail.com> wrote:

> [...]
> betydelige.
>
> Hvem er der ellers som udbyder den slags?

www.aplus.dk
www.dbnet.dk
www.comx.dk
www.jay.net

For nu at nævne et par stykker.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Christian Joergensen

Dato : 22-07-06 13:54

"og54" <og54@hotmail.com> writes:

> [...]
> hvis Global Connect har det nærmeste krydsfelt, kan man så leje 30 meter
> fiber af dem for at komme op på en central hvor man kan leje sig videre

Nianet og COLT har vist ogsaa en masse fiber liggende.

--
Christian Joergensen
http://www.razor.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-07-06 14:39

"Christian Joergensen" <mail@razor.dk> wrote in message

> Nianet og COLT har vist ogsaa en masse fiber liggende.

Men for at få internet igennem disse fibre, skal man nok være en stor
forening før det kan betale sig.

"har meget fiber liggende" kan jo mest bruges hvis man vil forbinde fx 2
afdelinger sammen. fiberen er jo "bare" den der kan levere et signal, hvad
der så kommer ud af den må man jo så betale sig fra!?

Det kan nok bedst betale sig hvis man har internet/tv i tankerne at vælge
Dbnet eller Comx.. Men Så er der vel også andre som Eltel, de graver og
reagere i hvertfald også en del.

Fra : Christian Joergensen

Dato : 22-07-06 15:16

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> writes:

> Men for at få internet igennem disse fibre, skal man nok være en stor
> forening før det kan betale sig.

Saa dyrt er det nu altsaa heller ikke.

> "har meget fiber liggende" kan jo mest bruges hvis man vil forbinde fx 2
> afdelinger sammen. fiberen er jo "bare" den der kan levere et signal, hvad
> der så kommer ud af den må man jo så betale sig fra!?

Det er jeg med paa. Derfor vil man nok koebe fiber frem til et knudepunkt af
en art. Fx. GCBO.

> Det kan nok bedst betale sig hvis man har internet/tv i tankerne at vælge
> Dbnet eller Comx.. Men Så er der vel også andre som Eltel, de graver og
> reagere i hvertfald også en del.

Det loed naesten som om de selv ville styre det.

--
Christian Joergensen | ... der arbejder for ComX Networks A/S
http://www.razor.dk | - men udtaler sig for sig selv