APG vs Tele2 - Noget Nyt ?
Fra : NoOne

Dato : 18-07-06 14:22

Hej ...

Er der noget nyt i sagen APG vs Tele2 (Allofmp3 - sagen)

http://www.computerworld.dk/art/34790

RaZoR :)

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-07-06 14:27

NoOne <mail.test.dk@> crashed Echelon writing

> Er der noget nyt i sagen APG vs Tele2 (Allofmp3 - sagen)
>
> http://www.computerworld.dk/art/34790

Hvorfor kun Tele2?

--
Bjarke Andersen

Fra : Michael

Dato : 18-07-06 16:09

Bjarke Andersen skrev:

>NoOne <mail.test.dk@> crashed Echelon writing

>Hvorfor kun Tele2?

Fordi APG ikke tør ligge sig ud med TDC. De starter med en af de
mindre (af de store) ISP'er først, og hvis de får medhold i at der kan
blokers for Allofmp3.com, så går de videre til alle de andre ISP'er.

--
LMBC
Jeg udtaler mig ikke på vegne af den norske stat

Fra : Anders Houmark

Dato : 18-07-06 18:26

Michael wrote:

> Fordi APG ikke tør ligge sig ud med TDC. De starter med en af de
> mindre (af de store) ISP'er først, og hvis de får medhold i at der kan
> blokers for Allofmp3.com, så går de videre til alle de andre ISP'er.

Hvorfor er det lige, at APG tror, at den der musikside er ulovlig? Hvis den
er ulovlig, burde de så ikke gå til de Russiske myndigheder, og bede dem om,
at stoppe siden?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-07-06 20:22

Anders Houmark explained :
> Hvorfor er det lige, at APG tror, at den der musikside er ulovlig? Hvis den
> er ulovlig, burde de så ikke gå til de Russiske myndigheder, og bede dem om,
> at stoppe siden?

Det er prøvet af andre uden held - så må man jo være kreativ og
ødelægge deres renome mens man forsøger at få andre til at lukke dem
ned.

"Statistik: Den eneste videnskab, der gør det muligt for forskellige
eksperter at bruge de samme tal til at nå forskellige konklusioner." -
Evan Esar (1899-1995), amerikansk humorist

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-07-06 20:20

Anders Houmark skriver:

> Hvorfor er det lige, at APG tror, at den der musikside er ulovlig?

Måske fordi de fleste "Mp3 albums" der handles der ikke ligefrem er
tilgængelige andre steder på samme vis ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-07-06 20:48

Klaus D. Mikkelsen pretended :

> Måske fordi de fleste "Mp3 albums" der handles der ikke ligefrem er
> tilgængelige andre steder på samme vis ?

Hva mener du ?

Programmers never die, they just go out of scope.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-07-06 21:20

Henrik Stidsen skriver:

> Hva mener du ?

At det der sælges ikke er til salg som Mp3 lovligt.

Fra : Henning

Dato : 18-07-06 21:33

On Tue, 18 Jul 2006 22:19:48 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Henrik Stidsen skriver:

>At det der sælges ikke er til salg som Mp3 lovligt.

.... ifølge APG. Sjovt nok har de aldrig turde føre en retssag, kun
indgå en masse forlig?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-07-06 21:45

Henning skriver:

> ... ifølge APG. Sjovt nok har de aldrig turde føre en retssag, kun
> indgå en masse forlig?

Og i følge eksempelvis IFPI

http://www.out-law.com/page-6956

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-07-06 21:53

Klaus D. Mikkelsen has brought this to us :
> Og i følge eksempelvis IFPI

Same thing...

Det er organisationer der er ekstremt farvede og som ikke har evnet at
starte en sag mod AllOfMp3.com - lad os nu få den retssag så vi kan få
APG til at flove sig ...

"I´m sorry for whatever I´m going to do and I swear I didn´t do any of
that stuff I did." - Rufus Riley, The Minority Report

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-07-06 22:36

Henrik Stidsen skriver:

> Same thing...

Du mener altså at det er fuldt legalt ?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-07-06 22:52

On Tue, 18 Jul 2006 23:35:42 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Du mener altså at [AllOfMP3] er fuldt legalt ?

Det er i hvert fald ikke oplagt, at det *ikke* er legalt:

http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php?id=2874104
http://www.musikbibliotek.dk/9130
http://www.cultur.com/2006/0704.html
http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=294

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-07-06 23:21

Asbjorn Hojmark wrote:

> Det er i hvert fald ikke oplagt, at det *ikke* er legalt:

> [...]

Det her er en lidt anden diskussion end fogedforbuddet, men here we
go...
Legalt hvor? Lad os sige at AllOfMP3 var fysisk placeret i Nordkorea,
Afghanistan, eller et andet land, som ikke har tiltrådt Bern
konventionen. I så fald kunne brugen af denne service meget vel være
lovligt i det pågældende land (vi ser lige bort fra at man nok bliver
skudt, hvis man afspiller kapitalistisk musik i Nordkorea). Jeg vil
mene, at det relevante spørgsmål må være om køb af musik hos AllOfMP3 er
lovlig, hvis det gøres *fra* Danmark. Jeg kan ikke se nogen forskel på,
om du får tilsendt en fysisk CD fra Nordkorea (postordrekøb), eller om
du modtager varen i form af en binær fil, der transporteres i kabler fra
Nordkorea. Og hvis det argument holder, bliver det den danske, og ikke
den nordkoreanske (eller her: russiske), lovgivning om ophavsret som
gælder.

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-07-06 23:32

Jesper Lund wrote:

> Legalt hvor?
[klip en lang argumentation]

Hmm, Nordkorea er faktisk medlem af Bern konventionen (jeg havde ellers
checket, men kun under "N", ikke "D" for Democratic...)
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_party_to_the_Berne_Convention_by_name
Men der er så andre lande som ikke er medlem, hvorfor problematikken i
mit indlæg stadig er relevant, selvom det er lidt uheldigt at der står
Nordkorea. Beklager...

--
Jesper Lund

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-07-06 17:37

Klaus D. Mikkelsen expressed precisely :

> Du mener altså at det er fuldt legalt ?

Ja, jeg mener ikke der er nogen problemer i at købe musik fra AllOfMp3,
kun når deres system er overbelastet og derfor langsomt (men det er
lidt en anden snak ;))

"The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie
about your age." - Lucille Ball

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-06 16:10

Henrik Stidsen wrote:

> Ja, jeg mener ikke der er nogen problemer i at købe musik fra
> AllOfMp3, kun når deres system er overbelastet og derfor langsomt
> (men det er lidt en anden snak ;))

Megafed side ... min 4Mbit bliver rødglødende i aften

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-07-06 17:35

Kim Frederiksen skriver:

> Megafed side ... min 4Mbit bliver rødglødende i aften

Hvorfor ikke bruge pengene på en god newsserver i stedet ?

Der skal du ikke betale for de enkelte numre.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-07-06 17:52

Klaus D. Mikkelsen was thinking very hard :

> Hvorfor ikke bruge pengene på en god newsserver i stedet ?

Du ved godt at det er straftbart at opfordre til ulovligheder ikke ?

"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly
by."
- Douglas Adams

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-07-06 18:40

Henrik Stidsen skriver:

> Du ved godt at det er straftbart at opfordre til ulovligheder ikke ?

Hvad er ulovligt ?

allofMp3 eller en newsserver ?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-07-06 19:37

Klaus D. Mikkelsen used his keyboard to write :

> Hvad er ulovligt ?

At downloade piratkopier af musik fra en newsserver. Og kom nu ikke og
sig det ikke var det du mente, det tror vi alligevel ikke på ;)

"To be or not to be. That's not really a question." - Jean-Luc Godard

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-07-06 19:40

Henrik Stidsen skriver:

> At downloade piratkopier af musik fra en newsserver.

Men ikke når man betaler ekstra for den samme vare hos en russisk
baseret butik ?

> Og kom nu ikke og
> sig det ikke var det du mente, det tror vi alligevel ikke på ;)

Hvis man bliver "knaldet" med Mp3 musik, skal man altså bare have en
stak kvitteringer fra allofmp3 og så kan man jo bevise at man ærligt og
redeligt har købt musikken (uanset, hvor man så har den fra).

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-07-06 23:03

Klaus D. Mikkelsen presented the following explanation :

> Men ikke når man betaler ekstra for den samme vare hos en russisk
> baseret butik ?

Det er ikke den samme vare - AllOfMp3 er lovlig, det er usenetserverens
musik som regel ikke.

> Hvis man bliver "knaldet" med Mp3 musik, skal man altså bare have en
> stak kvitteringer fra allofmp3 og så kan man jo bevise at man ærligt og
> redeligt har købt musikken (uanset, hvor man så har den fra).

Du kan logge ind på AllOfMp3 og se hvad du har købt. Desuden er det
anklageren der skal bevise at musikken IKKE er købt fra AllOfMp3

"Careful, Chief. Dig up the past, all you get is dirty."
- Gideon, The Minority Report

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-07-06 05:42

Henrik Stidsen skriver:

> Det er ikke den samme vare - AllOfMp3 er lovlig,

Er den ?

De påstår det, men uden den påstand ville de jo heller ikke kunne drive
en forretning

> det er usenetserverens musik som regel ikke.

Same shit - hvis du spørger mig.

> Du kan logge ind på AllOfMp3 og se hvad du har købt. Desuden er det
> anklageren der skal bevise at musikken IKKE er købt fra AllOfMp3

Fedt.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-07-06 14:07

Klaus D. Mikkelsen presented the following explanation :

> Er den ?

> De påstår det, men uden den påstand ville de jo heller ikke kunne drive
> en forretning

Bevis at de ikke har ret, så skal jeg gerne give dig ret. Det handler
om at de er uskyldige til det modsatte er bevist.

"To be or not to be. That's not really a question." - Jean-Luc Godard

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-07-06 14:18

Henrik Stidsen skriver:

> Bevis at de ikke har ret, så skal jeg gerne give dig ret. Det handler
> om at de er uskyldige til det modsatte er bevist.

Det er de vel også på en newsserver ?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-07-06 14:55

on 22-07-2006, Klaus D. Mikkelsen supposed :

> Det er de vel også på en newsserver ?

Joo, men her kommer "god tro" begrebet jo så ind i det. På AllOfMp3 er
der henvisninger til deres licenser og hvem der har fået dem af. De
viser altså at de har styr på tingene og ret til at sælge dem. På en
usenetserver downloader du *gratis* musik fra en CoolD000d435 som
skjuler sig bag en anonym proxy fordi han ikke vil knaldes af dem der
har rettighederne.

Så selvom du ike har bevist at musikken på en usenetserver er ulovlig
så vil du sandsynligvis kunne straffes alligevel fordi du burde indse
at det var ulovligt.

"I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit
going to those places." - Henny Youngman

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-07-06 19:02

Henrik Stidsen skriver:

> Joo, men her kommer "god tro" begrebet jo så ind i det.

Det er vel i god tro at ale henter fra en newsserver ?

> På AllOfMp3 er
> der henvisninger til deres licenser og hvem der har fået dem af.

Det kan enhver da skrive.

Fra : Andreas Bach Aaen

Dato : 22-07-06 22:03

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Det kan enhver da skrive.

Det interessante ved AllOfMp3 er at den ligger i Rusland. Hermed skal den
leve op til Russisk lovgivning. Jeg kender ikke russisk lovgivning, men _i
princippet_ kunne de vedtage, at man kun kunne have eneret på musik i 1 år,
derefter var det frit for enhver at kopiere og distribuere det.
Det ville således også være lovligt ifølge Russisk lovgivning, at tage
kopier med ud af landet. Andre lande, deribland Danmark kan så blot
vedtage, at det ikke er alle og enhver slags varer fra Rusland man må tage
med ind i Danmark. Faktisk er der EU lovgivning, der tager sig af den
slags - i alt fald for virksomheder. For private er der ikke de samme
restriktioner for såkaldt parallelimport.
Tag et kig forbi http://www.samhandeljatak.dk
og forstå hvad spredningsret, konsumption og piratkopi er for noget:
http://www.samhandeljatak.dk/dk-pages/ordbog.html

Mvh
Andreas

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-07-06 03:30

After serious thinking Klaus D. Mikkelsen wrote :

> Det er vel i god tro at ale henter fra en newsserver ?

Næppe, det vil du sandsynligvis ikke kunne bruge på nogen måder idet
det må antages at være alment kendt at du ikke lovligt og gratis kan
downloade "almindeligt musik" fra tilfældige kilder på internettet.

> Det kan enhver da skrive.

Ja, men så har du også et problem når du køber musik hos TDC's
musikbutik - de siger også at de har lov til at sælge det, du ved reelt
ikke om det passer. Sagen er 100% den samme som med AllOfMp3, begge
butikker siger de har en licens der giver dem ret til at sælge musikken
til dig.

This is not an automated signature. I type this in to the bottom of
every message.

Fra : NoOne

Dato : 24-07-06 18:54

On Sun, 23 Jul 2006 04:29:41 +0200, Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk>
wrote:

tja ... set i denne diskussion omkring om news-serverer er "lovlige"
og sagen om Tele2 vs APG ... så er det sjovt at der er eksistere binær
grupper på EU news servere ?! ...

Det ville da være et oplagt sted for IFPI m.fl at starte. Men
heldigvis lever binær grupper lidt i det skjulte ... eller hvad ? ..
Er det ikke stadig lidt nørdet at hente musik m.m fra news ... ?

Min ISP'er bruger news-service.com som er placeret i Holland ... jeg
kender ikke lige Hollands lovgivning om pirat-ting ..... ;)

RaZoR :)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-07-06 22:46

NoOne expressed precisely :

> Det ville da være et oplagt sted for IFPI m.fl at starte. Men
> heldigvis lever binær grupper lidt i det skjulte ... eller hvad ? ..
> Er det ikke stadig lidt nørdet at hente musik m.m fra news ... ?

APG har været igang og TDC lukkede for en masse binære grupper, de
følte vist at jorden blev lidt for varm under dem. Dem der poster i de
binære grupper benytter ofte diverse anonyme proxy servere rundt om i
verden og er derfor reelt umulige at spore. ISP'erne er beskyttet af
lovgivningen, de har ikke ansvar for indholdet af internettet men skal
dog fjerne materiale på deres servere når det bliver dokumenteret at
det er ulovligt.

Reelt har APG ikke ret mange muligheder for at stoppe usenet
distribution af piratmateriale og ISPerne har ingen intentioner om det,
der er mere reklame i at påstå man stopper børneporno.

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 25-07-06 17:36

On Mon, 24 Jul 2006 23:45:50 +0200, Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk>
wrote:

>APG har været igang og TDC lukkede for en masse binære grupper, de
>følte vist at jorden blev lidt for varm under dem.

Jeg kan ikke huske den præcise kronologi, men i tilbageblik kan jeg
lige så vel forestille mig at de gjorde plads for deres egen
musikbutik.

/Jarlskov

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-07-06 18:33

Lasse Jarlskov skriver:

> Jeg kan ikke huske den præcise kronologi, men i tilbageblik kan jeg
> lige så vel forestille mig at de gjorde plads for deres egen
> musikbutik.

Nej, der var noget tid imellem.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-07-06 19:30

Lasse Jarlskov wrote :

> Jeg kan ikke huske den præcise kronologi, men i tilbageblik kan jeg
> lige så vel forestille mig at de gjorde plads for deres egen
> musikbutik.

Der var vist dårligt nok tænkt offentlige tanker om online salg af
musik da det skete. Officielt var det fordi de brugte for meget plads
og genererede for meget trafik på serverne.

Moo point: It´s like a cow´s opinion. It just doesn´t matter. It´s
"moo".
- Joey Tribianni, "The One Where Chandler Doesn´t Like Dogs".

Fra : NoOne

Dato : 28-07-06 19:26

On Mon, 24 Jul 2006 23:45:50 +0200, Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk>
wrote:

ok ... ja det er rigtig ... men var det ikke pga børneporno at de
lukkede bin grupperne ?

jeg er på news-services (som min isp'er har aftale med) som er i
Holland ... er der er næsten alle grupperne ... også bin grupperne med
mp3, vcd m.m....

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 31-07-06 09:16

NoOne used his keyboard to write :
> ok ... ja det er rigtig ... men var det ikke pga børneporno at de
> lukkede bin grupperne ?

Nej det var først senere det blev moderne at bekæmpe den slags.

Fra : Bruno

Dato : 18-07-06 21:36

Anders Houmark wrote:

> Hvorfor er det lige, at APG tror, at den der musikside er ulovlig? Hvis den
> er ulovlig, burde de så ikke gå til de Russiske myndigheder, og bede dem om,
> at stoppe siden?

Hvorfor er det lige at du synes allofmp3 er i orden?

Det skulle da efterhånden være en kendt sag, at allofmp3 udnytter
Ruslands lovgivning er hullet og at de IKKE betaler for det som de
sælger. Handler man hos dem så køber man i realiteten piratkopier!

Jeg forstår simpelthen ikke folk tager dem i forsvar igen og igen?

Mvh

Bruno

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-07-06 21:56

Bruno presented the following explanation :
> Det skulle da efterhånden v¿re en kendt sag, at allofmp3 udnytter Ruslands
> lovgivning er hullet og at de IKKE betaler for det som de s¿lger. Handler man
> hos dem så k¸ber man i realiteten piratkopier!

Lidt ligesom danske firmaer er skattesvindlere når de udnytter
skatteloven til at nedbringe deres skattebetaling ?

Sagen er den at AllOfMp3 måske nok udnytter at loven i Rusland ikke er
blevet moderniseret, men alt tyder på at de er på den rigtige side af
loven.

Envidere er det jo den russiske rettighedsorganisation der har tildelt
dem licensen der er problemet når det kommer til hvem der får hvor
mange penge.

> Jeg forstår simpelthen ikke folk tager dem i forsvar igen og igen?

Fordi de ikke har gjort noget galt, APG skal ikke have lov at ¸del¿gge
en legal foretnings renome.

"Tell them, what youÿre going to tell them Then tell them And then tell
them, what you just told them" - Nancy Graham

Fra : Bruno

Dato : 19-07-06 11:19

Henrik Stidsen wrote:
> Bruno presented the following explanation :
>
> Lidt ligesom danske firmaer er skattesvindlere når de udnytter
> skatteloven til at nedbringe deres skattebetaling ?

Nej, det er noget helt andet. Det er selvf¸lgelig ikke i orden, det kan
vel med en vis ret opfattes som firmaer der opererer på samme måde som
de mange danskere der arbejder sort.

> Sagen er den at AllOfMp3 måske nok udnytter at loven i Rusland ikke er
> blevet moderniseret, men alt tyder på at de er på den rigtige side af
> loven.

Loven i Rusland. Come on - det er en bananstat bare uden bananer.

Min pointe er at vi alle godt ved allofmp3 s¿lger en vare uden at dem
som har lavet varen får en krone, hvilket altså er samme situation som
når nogen s¿lger piratkopier. At det er bekvemt som dansker at holde sig
til det er russisk lov som t¿ller når nu der kan spares nogle kroner,
betyder altså ikke handel hos allofmp3 er moralsk i orden.

> Fordi de ikke har gjort noget galt, APG skal ikke have lov at ¸del¿gge
> en legal foretnings renome.

Hvordan legal? allofmp3 er lige så legal som k¸b af b&o på et v¿rtshus.

Der findes også lande der ikke forbyder b¸rnearbejde, b¸rneprostitution
og det som er endnu mere langt ude, skal vi så også bare mene det er ok?

Mvh

Bruno

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 19-07-06 11:42

Bruno <dont.use@this.address.ever> writes:

>Der findes også lande der ikke forbyder børnearbejde, børneprostitution
>og det som er endnu mere langt ude, skal vi så også bare mene det er ok?

Det er en udmærket analogi.

DR har for kort tid siden dokumenteret, at større kæder herhjemme får
produceret tekstiler i lande, der anvender børnearbejde og rædsomme
arbejdsforhold.

Er det dermed ulovligt for en dansker at handle med de kæder? Nope.
Heller ikke selvom man køber de specifikke produkter. Ikke engang
hvis man ser produktet blive lavet i DR og straks går ud og køber
et eksemplar.

Er det ulovligt for kæden at købe produktet i det andet land? Nope.

Er det moralsk forkert? Ja, men den slags skal domstolene blandes
udenom. Uanset om det gælder børnearbejde eller mp3-filer. I hvert
fald indtil der bliver lavet en lov, der siger det modsatte.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-07-06 22:08

Bruno wrote:

> [...]
> sælger. Handler man hos dem så køber man i realiteten piratkopier!
>
> Jeg forstår simpelthen ikke folk tager dem i forsvar igen og igen?

Denne sag handler ikke om at forsvare AllOfMP3. Problemet er at APG
forsøger at indføre en ny retsorden i Danmark, for nu at sætte sagen på
spidsen. Indtil nu har det været sådan at ISPerne ikke har noget ansvar
for om indholdet af den trafik, som de transporterer, er lovlig eller
ej. Det er til en hver tid brugernes ansvar, og hvis de downloader
ulovlig musik, er det en sag mellem dem og rettighedshaverne (læs: APG).
ISPerne er ikke involveret i denne sag, og en ISP skal ikke gøre noget
aktiv for at forhindre download af ulovlig musik. Som det er nu,
altså...

--
Jesper Lund

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-07-06 22:34

On Tue, 18 Jul 2006 22:36:22 +0200, Bruno <dont.use@this.address.ever>
wrote:

> Det skulle da efterhånden være en kendt sag, at allofmp3 udnytter
> Ruslands lovgivning er hullet og at de IKKE betaler for det som de
> sælger. Handler man hos dem så køber man i realiteten piratkopier!

"Jamen, hvis sagen er så klar, så kan de jo anlægge en sag og således
få en dom for, at der er tale om en ulovlig hjemmeside, siger Peter
Schønning fra kulturministeriet."

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-07-06 22:32

Anders Houmark wrote:

> Hvorfor er det lige, at APG tror, at den der musikside er
> ulovlig? Hvis den er ulovlig, burde de så ikke gå til de Russiske
> myndigheder, og bede dem om, at stoppe siden?

I øvrigt tror jeg at APG er fuldstændig ligeglade med om AllOfMP3
overholder russisk lovgivning eller ej. Deres argument vil være, at du
overtræder den danske lovgivning (om ophavsret), hvis du fra Danmark
downloader musik fra AllOfMP3 (det tror jeg i øvrigt at APG har ret i ud
fra en hurtig vurdering af priserne; der er næppe penge til
rettighedshaverne når et album som "Like a Virgin" koster 1.22$...).

--
Jesper Lund

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-07-06 17:39

Jesper Lund wrote :
> [...]
> af priserne; der er næppe penge til rettighedshaverne når et album som "Like

De må de jo så bevise i en retssag - jeg tror de får det meget svært.

"You can observe a lot just by watching." - Yogi Berra, Berra's Law

Fra : NoOne

Dato : 18-07-06 19:29

On Tue, 18 Jul 2006 17:08:43 +0200, Michael
<spamhell@brandt-christensen.dk> wrote:

>Fordi APG ikke tør ligge sig ud med TDC. De starter med en af de
>mindre (af de store) ISP'er først, og hvis de får medhold i at der kan
>blokers for Allofmp3.com, så går de videre til alle de andre ISP'er.

ja og ....

"Ifølge Jens Breüner skal der stilles sikkerhed for eventuelle tab,
når man nedlægger fogedforbud over firmaer, som kan miste penge på
grund af fogedforbudet.

Med en årlig omsætning på et trecifret millionbeløb og 200.000
internetkunder vil der være tale om et anseeligt beløb."

APG skal dække det tab som Tele2 evt må ha hvis alle kundes internet
skal lukkes, da et evt fodgeforbud ikke kan lukke totalt for tilgangen
til Allofom3.com ... ;)

RaZoR :)

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 18-07-06 20:13

NoOne <mail.test.dk@> writes:

>APG skal dække det tab som Tele2 evt må ha hvis alle kundes internet
>skal lukkes, da et evt fodgeforbud ikke kan lukke totalt for tilgangen
>til Allofom3.com ... ;)

Det er en fornuftig ide, men hvem siger, at retten går med til det,
hvis sagen når så langt?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-07-06 18:55

On 18 Jul 2006 13:26:37 GMT, Bjarke Andersen
<usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

> Hvorfor kun Tele2?

Fordi TDC har for mange og for gode advokater, er mit gæt.

-A

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 18-07-06 18:58

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> writes:

>Fordi TDC har for mange og for gode advokater, er mit gæt.

Så er det jo omtrent nu, det gælder om at få brancheforeningen ind
i kampen. Hvis Tele2 skulle tabe sagen, vil det ramme alle ISP'erne.

Meneh... er der overhovedet kommet en sag ud af det endnu?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-07-06 19:23

On Tue, 18 Jul 2006 17:58:18 +0000 (UTC), Klaus Ellegaard
<klausellegaard@msn.com> wrote:

> Så er det jo omtrent nu, det gælder om at få brancheforeningen ind
> i kampen. Hvis Tele2 skulle tabe sagen, vil det ramme alle ISP'erne.

Jeg er helt enig. Det er ærgerligt, at det ikke er sket endnu. Det
ville have været pænt med et par pressemeddelelser, hvor de tydeligt
tog afstand fra det.

> Meneh... er der overhovedet kommet en sag ud af det endnu?

Næh, indtil videre har APG vist bare indleveret begæringen.

-A

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-07-06 20:19

Klaus Ellegaard wrote:

> Så er det jo omtrent nu, det gælder om at få brancheforeningen ind
> i kampen. Hvis Tele2 skulle tabe sagen, vil det ramme alle
> ISP'erne.

Måske. En eventuel dom i sagen mod Tele2 gælder ikke automatisk de andre
ISPer. APG skal gennem den samme mølle med de andre (fogedforbud med
sikkerhedstillelse og efterfølgende retssag). Hvis Tele2s
discountadvokater skulle have glemt nogle gode argumenter af relevans
for sagen, kan TDCs dream-team advokater fremføre dem i deres retssag.

Men lad os nu se... Jeg kan ikke forestille mig at der kommer et
fogedforbud. Så kan APG anlægge en retssag mod Tele2, og den kan så køre
i (gaaab...) 5 år mens der stadig er adgang til billig musik.

--
Jesper Lund

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-07-06 21:24

On Tue, 18 Jul 2006 21:18:59 +0200, "Jesper Lund"
<usenet@jesperlund.com> wrote:

> Men lad os nu se... Jeg kan ikke forestille mig at der kommer et
> fogedforbud. Så kan APG anlægge en retssag mod Tele2, og den kan så køre
> i (gaaab...) 5 år mens der stadig er adgang til billig musik.

Good point. Det er tænkeligt, at APGs *virkelige* formål simpelthen er
at skræmme AllOfMP3s (danske) brugere, jf citatet:

"Men oven på APG’s fogedforbudsbegæring mod Tele2, kan ingen længere
være i tvivl om, at AllofMP3 er et ulovligt website. Så det ville
være ekstremt uklogt, at skynde sig at downloade en masse musik fra
det russiske website".

(Hvordan en *begæring* om et fogedforbud skulle gøre det fuldstændig
evident, at der er tale om "et ulovligt website" er i hvert fald ikke
klart for mig, men når advokat Jakob Plesner Mathiasen siger det, så
er det jo helt givet sandt).

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-07-06 21:52

Asbjorn Hojmark wrote:

> [...]
> hvert fald ikke klart for mig, men når advokat Jakob Plesner
> Mathiasen siger det, så er det jo helt givet sandt).

Denne udtalelse har intet med jura at gøre; det er ren medietaktik. Man
skulle nærmest tro at advokaten stillede op til Folketinget...

Selv hvis APG fik medhold i at ISPerne skal spærre for adgangen til
AllOfMP3 (lad os sige at de får en afgørelse i fogedretten om dette),
kan APG ikke bruge det til voldsomt meget i forhold til de personer, som
har downloadet musik fra dette russiske site, hvadenten det er sket før
eller efter begæringen til fogedretten. APG ved ikke hvem der har
downloadet hvad, og jeg tvivler trods alt på at de vil forlange en
komplet liste fra ISPerne med navne og adresser på alle de kunder, som
har besøgt AllOfMP3. Jeg tror heller ikke at APG vil henvende sig til
samtlige kreditkortselskaber og forlange navne og adresser på de kunder,
som har købt noget hos AllOfMP3 (hvis man betaler med kreditkort?).

Nej, fogedsagen giver kun mening, hvis APG vil have ISPerne til at
spærre for adgangen bestemte websites, og det stopper næppe med
AllofMP3. APGs advokater har sikkert våde drømme om en ny retsorden,
hvor de løbende kan fremsende en liste med -- efter deres mening --
ulovlige websites, som ISPerne så skal blokere for...

Nu skal man ikke male fanden på væggen, men perspektiverne er skræmmende
hvis APG får medhold i denne sag. Det næste de kunne kaste sig over er
måske krav om blokering af bestemte porte? Hvis de går i fogedretten og
argumenterer for at (med deres ord) stort set al trafik over port xxx er
ulovlig fildeling...

--
Jesper Lund

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-07-06 22:34

On Tue, 18 Jul 2006 22:51:37 +0200, "Jesper Lund"

> Denne udtalelse har intet med jura at gøre; det er ren medietaktik.

Jeg er fuldstændig klar over, at det er et partsindlæg. Jeg var sikker
på, det var åbenlyst for enhver, at ovenstående *drev* af sarkasme.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-07-06 22:43

Asbjorn Hojmark wrote:

> Jeg er fuldstændig klar over, at det er et partsindlæg. Jeg var
> sikker på, det var åbenlyst for enhver, at ovenstående *drev* af
> sarkasme.

Sorry, den havde jeg ikke lige fanget. Nu var diskussionen
blevet så formel...

--
Jesper Lund

Fra : Nicolai

Dato : 19-07-06 07:52

> [...]
> skulle have glemt nogle gode argumenter af relevans for sagen, kan TDCs
> dream-team advokater fremføre dem i deres retssag.

Hvorfor den nuancering af advokato-kvaliteten?

Fra : Jesper

Dato : 19-07-06 03:41

On Tue, 18 Jul 2006 13:26:37 +0000, Bjarke Andersen wrote:

> NoOne <mail.test.dk@> crashed Echelon writing

> Hvorfor kun Tele2?

APG er i praksis Johan Schlüter advokatfirma som bl.a også er kraftigt
involveret i Phonofile. Og Phonofiles største kunde er TDC's online musik
butik.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 19-07-06 07:50

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev:

> Indtil nu har det været sådan at ISPerne ikke har noget ansvar
> for om indholdet af den trafik, som de transporterer, er lovlig
> eller ej.

Og sådan er det stadig. Det står direkte i lov om tjenester i
informationssamfundet. Så hvis Fogedretten skal handle i
overensstemmelse med gældende lovgivning så skal de afvise APGs krav.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 19-07-06 07:52

> [...]

> APG har ret i ud fra en hurtig vurdering af priserne; der er næppe
> penge til rettighedshaverne når et album som "Like a Virgin"

Prisen er på ingen måde bestemmende for om lov om ophavsret er
overtrådt. Det er faktisk yderst tvivlsomt om lov om ophavsret
overhovedet er relevant i dette spørgsmål.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jesper Lund

Dato : 19-07-06 13:01

Morten Bjergstrøm wrote:

> Prisen er på ingen måde bestemmende for om lov om ophavsret er
> overtrådt. Det er faktisk yderst tvivlsomt om lov om ophavsret
> overhovedet er relevant i dette spørgsmål.

Du må ikke købe en piratkopi. Ud fra den lave pris vil jeg være
tilbøjelig til at konkludere, at der er tale om en piratkopi (altså uden
betaling til rettighedshaverne).

--
Jesper Lund

Fra : Martin Schultz

Dato : 19-07-06 14:13

Jesper Lund <usenet@jesperlund.com> skrev 2006-07-19:

> Du må ikke købe en piratkopi. Ud fra den lave pris vil jeg være
> tilbøjelig til at konkludere, at der er tale om en piratkopi (altså uden
> betaling til rettighedshaverne).

Ved du hvad en CD koster i rusland?

Martin
--
Besøg http://linux.adsltips.dk hvor du finder
guides til linux på dansk.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-07-06 15:44

Martin Schultz skriver:

> Ved du hvad en CD koster i rusland?

En original trykt skive, eller en piratkopi ?

Fra : Martin Schultz

Dato : 19-07-06 20:00

Klaus D. Mikkelsen <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev 2006-07-19:
> Martin Schultz skriver:

> En original trykt skive, eller en piratkopi ?

Det første.

Martin

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 19-07-06 18:13

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev:

> Du må ikke købe en piratkopi. Ud fra den lave pris vil jeg være
> tilbøjelig til at konkludere, at der er tale om en piratkopi
> (altså uden betaling til rettighedshaverne).

Er det så en piratkopi når man i Fona køber en hel CD til 20,-?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Pipeline

Dato : 19-07-06 00:05

Det ser ud til at allofmp3 kommer APG i forkøbet:
http://allofmp3.com/statement.shtml

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-07-06 09:18

On Wed, 19 Jul 2006 01:04:41 +0200, "Pipeline" <000000ng3@odeu.dk>
wrote:

> Det ser ud til at allofmp3 kommer APG i forkøbet:
> http://allofmp3.com/statement.shtml

Steven Snedker havde et eller andet sted en interessant teori om, at
det med, at hele musikbranchen i øjeblikket *puster* sig op, primært
handler om ovenstående. Så kan de nemlig udråbe sig til sejrherrer
ift. AllOfMP3, når sidstnævnte bliver allTunes og priserne stiger.

-A
--
http://www.hojmark.org/