Internet Forbindelse i 6700 Esbjerg
Fra : Brian Lagoni

Dato : 11-07-06 22:21

Hej Gruppe

Jeg har fået lejlighed i Esbjerg og skal have etableret noget internet, er
okay meget nørd så der må godt være fart på.

Jeg har kigget på deres Esenet ( www.esenet.dk ) Det virker fordyrt.

Så har jeg kigget på ADSL hos CyberCity, dette virker overkommeligt,

Men er der andre bud jeg ikke har været opmærksom på, det skal min være
2mbit og flatrate.

På forhånd tak.

Brian

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 11-07-06 22:49

On Tue, 11 Jul 2006 23:21:13 +0200, "Brian Lagoni"
<Brian@billigtgrej.dk> wrote:

> Jeg har fået lejlighed i Esbjerg og skal have etableret noget internet, er
> okay meget nørd så der må godt være fart på.

Kan du ikke få rigtigt bredbånd hos Syd Energi?

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Brian Lagoni

Dato : 11-07-06 23:22

Hej Asbjorn

Jeg har kontaktet dem, men de har desværre ikke fiber på min vej endnu, de
tager alle de store blokke og boligforeinger først.

Jeg bor til leje hos privat, så jeg må nok væbne mig med tålmodighed ang.
fiber fra Syd Energi

Brian

Fra : Tim Christensen

Dato : 12-07-06 18:45

Brian Lagoni wrote:
> [...]
> tager alle de store blokke og boligforeinger først.
>
> Jeg bor til leje hos privat, så jeg må nok væbne mig med tålmodighed ang.

Valgmulighederne i Esbjerg er ADSL fra en af de store landsdækkende
udbydere, Esenet samt Clearwire. Jeg vil absolut ikke anbefale Esenet,
det er ikke alene for dyrt kvaliteten er heller ikke for god.

Men hvis du min. skal have 2 mbit er de reelle muligheder som jeg ser
det, ADSL fra TDC eller Cybercity.

Mvh

Tim

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-07-06 19:14

Brian Lagoni pretended :
> Jeg har fået lejlighed i Esbjerg og skal have etableret noget internet, er
> okay meget nørd så der må godt være fart på.

> Jeg har kigget på deres Esenet ( www.esenet.dk ) Det virker fordyrt.

Hold dig fra dem, der er uprof drevet, kvaliteten er lav og priserne er
dyre. Det er egentlig logisk nok at det ikke er godt eftersom det er
TDC der leverer det i direkte konkurence med deres egne produkter.

> Så har jeg kigget på ADSL hos CyberCity, dette virker overkommeligt,

Et udemærket valg, svjv det bedste i Esbjerg området hvis du ikke kan
få Sydvest Energis bredbånd.

*****PLEASE NOTIFY THE SENDER IF YOU DO NOT RECEIVE THIS MESSAGE*****

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 15-07-06 15:22

<Brian@billigtgrej.dk> wrote:

>Men er der andre bud jeg ikke har været opmærksom på, det skal min være
>2mbit og flatrate.

Cybercity er et rigtigt godt bud, med mindre du har brug for højere
upload.

Her er dem jeg kender, som dækker Esbjerg - og de produkter der kommer
nærmest 2Mbit:
Esenet 1024/256 409 kr./md.
Cybercity 2048/128 360 kr.
Tele2ADSL 2048/128 kbit/s 399 kr.
TDC Bredbånd 2048/128 Kbit/s 399 kr./md.
Stofa FlatRate 1024/256 339 kr./md.
Stofa FlatRate 4096/512** 499 kr./md.
Clearwire 1536/128 399 kr./md.

/Jarlskov

Fra : Adelesmanden

Dato : 29-07-06 01:47

Jeg bor i Esbjerg midtby, og jeg vil ha det hurtigste internet man kan
få her. Hvad kan i anbefale? jeg har overvejet Stofanet 4 mbit med 50
opgradering. altså 6mbit. Er der noget der er vildere? Syd Energi
siger nemlig, at de tager et par år om at komme herind hvor jeg bor.

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 29-07-06 08:19

On 28 Jul 2006 17:46:40 -0700, "Adelesmanden"
<adelesmanden@hotmail.com> wrote:

> [...]
>opgradering. altså 6mbit. Er der noget der er vildere? Syd Energi
>siger nemlig, at de tager et par år om at komme herind hvor jeg bor.

Du kan evt. vente på:
http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre_forside_20480
Der har tidligere stået på siden at prisen skulle være 899,- pr. måned
- men det er væk nu.

Hvis du bor i lejlighed, så kan du prøve at foreslå i din
ejerforening/andelsforening at få "installeret bredbånd i ejendommen".
Her kan man kontakte firmaer som Dansk Bredbånd, ComX eller lignende.

/Jarlskov