clearwire - antenne?
Fra : Peter T.

Dato : 09-07-06 10:24

Jeg kigger efter en superbillig netforbindelse til en af mine tøsevenner i
Valby og vælger nok en 160/128kbit fra clearwire til hende.

Men hvordan er det med antennen? Er det en lille paraboldims, en halv
meter lang antenne eller noget helt tredje?

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 3. juli 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 128/41 (76%). Streaks: wins/losses/current 15/4/15 wins

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-07-06 10:44

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote in message
> [...]
>
> Men hvordan er det med antennen? Er det en lille paraboldims, en halv
> meter lang antenne eller noget helt tredje?

Den er indbygget i boksen så vidt jeg ved. De har dog også en udendørs
modtager boks hvis modtageforholdene er dårlige.

Boksebn skal højt sansynligt sætte i et vindue for at virek vil jeg tro.

Fra : Peter T.

Dato : 09-07-06 11:46

Bjarke Hansen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Den er indbygget i boksen så vidt jeg ved. De har dog også en udendørs
> modtager boks hvis modtageforholdene er dårlige.

Takker.

Fra : Stoney

Dato : 09-07-06 12:10

> [...]
>
> Men hvordan er det med antennen? Er det en lille paraboldims, en halv
> meter lang antenne eller noget helt tredje?

Jeg har sat 1 op for en af mine venner.

Det er en nydelig 15*20 cm sort firkant på en lille fod.
Den har 5 dioder indbygget og du kan af antallet der lyser se signalstyrken.
Den kan i mit tilfælde stå indendørs 1/2 meter fra et vindue og få alle 5
dioder til at lyse.
Den er sat op på 2 minutter - ingen konfig. er nødvendig - alt foregår
fuldautomatisk.
Og det kører klokkestabilt uden udfald etc.

Den er ok til en god talekvalitet via skype - men messenger-tale er ikke af
den bedste lydkvalitet
Og IP telefoni (via debitel-ip) er ikke af bedste kvalitet - flere udfald og
hakkende forbindelse.
Telsome IP telefoni kan du slet ikke connecte til og Telsome påstår de
venter på Clearwire og Clearwire påstår de venter på Telsome så det har
lange udsigter.

Vær iøvrigt opmærksom på at såfremt du vælger IP telefoni hos Debitel-ip
skal Debitel-ip sætte en speciel Clearwire proxy adresse op til din
forbindelse ellers fungerer telefoni'en kun den ene vej...

Skulle jeg vælge for dig og telefoni er et must - så overvej endnu engang
Fullrate's tilbud med 2048/512 + telefoni for 299,-
Jeg overvejer at skifte når Clearwire bindingsperioden på 6 mdr udløber pga.
den dårlige telefoni forbindelse via Debitel-IP

Med venlig hilsen
Steen

Fra : Peter T.

Dato : 09-07-06 15:47

Stoney udviste en rettidig omhu og skrev:

> Det er en nydelig 15*20 cm sort firkant på en lille fod.¨

Weeee. Hende her er ekstremt designfikseret, og jeg VED hun vil stikke
øjnene ud på mig, hvis hun synes den er rædselsfuld. :) Jeg kunne vel ikke
lokke dig til at smide et foto af dimsen på nettet?

> Skulle jeg vælge for dig og telefoni er et must - så overvej endnu
> engang Fullrate's tilbud med 2048/512 + telefoni for 299,-

Hun har allerede cybercitys adsl+tlf til 269 og hun vil gerne endnu længere
ned i pris. Og da faktisk alle hendes samtaler alligevel foregår til andre
mobiltelefoner, så har hun besluttet at droppe al fastnetagtigt telefoni.

Fra : Johnn Nekman

Dato : 09-07-06 16:45

On 09 Jul 2006 14:47:08 GMT, "Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom>
wrote:

>Weeee. Hende her er ekstremt designfikseret, og jeg VED hun vil stikke
>øjnene ud på mig, hvis hun synes den er rædselsfuld. :) Jeg kunne vel ikke
>lokke dig til at smide et foto af dimsen på nettet?
Google -> Billeder -> Clearwire og jeg fandt denne:
http://www.hotpress.com/competition/enter.adp?c=1600
--
Mvh Johnn

Fra : Frans Meyer

Dato : 09-07-06 18:01

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse
> [...]

http://www.nextnetwireless.com/products_CPE.asp

Indoor modellen.

vh
Frans

Fra : Stoney

Dato : 09-07-06 20:22

> [...]
> ikke
> lokke dig til at smide et foto af dimsen på nettet?

Hey Peter

Ta' et kig på
http://www.nextnetwireless.com/assets/news/Media/PDF/RSU_rev6_email.pdf

PS:
Send lige dit eget billede - hvis hun er SÅ designfikseret *gggggg*
Nåhhhhhhh ik' lige på det område - okay

Hilsen
Steen

Fra : Peter T.

Dato : 10-07-06 05:23

Stoney udviste en rettidig omhu og skrev:

> http://www.nextnetwireless.com/assets/news/Media/PDF/RSU_rev6_email.pdf

Tak til alle. Jeg tvivler på hun kan lide klumpen, men jeg mailer lige
billedet til hende. :)

Fra : Tim Christensen

Dato : 12-07-06 19:11

Peter T. wrote:

> Tak til alle. Jeg tvivler på hun kan lide klumpen, men jeg mailer lige
> billedet til hende. :)

Den er vel ikke være end en ADSL Router/modem.

Fra : Mikael Schøler

Dato : 12-07-06 19:13

Tim Christensen wrote:

> Den er vel ikke være end en ADSL Router/modem.
Det har kostet mig blod, sved og tårer at få anbragt en trådløs router i
hjemmet, så nææ :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-07-06 19:48

Mikael Schøler skriver:

> Det har kostet mig blod, sved og tårer at få anbragt en trådløs router i
> hjemmet, så nææ :)

Den kan da stå inde i et skab, eller bagerst i en reol.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mikael Schøler

Dato : 12-07-06 21:02

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Mikael Schøler skriver:

> Den kan da stå inde i et skab, eller bagerst i en reol.
>

> Klaus
Ja hvis man har sådanne strategisk godt placeret i ens hjem.. :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-07-06 21:56

Mikael Schøler skriver:

> Ja hvis man har sådanne strategisk godt placeret i ens hjem.. :)

Næh, man kan da bare trække et kabel....

Fra : Mikael Schøler

Dato : 13-07-06 07:15

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Mikael Schøler skriver:

> Næh, man kan da bare trække et kabel....
>

> Klaus
AAah ja.. Og kabler har det med at være visuelle indtil man får pakket
dem ind i en kabelskinne.. Det er skam på vej ;)

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-07-06 22:57

"Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> AAah ja.. Og kabler har det med at være visuelle indtil man får pakket dem
> ind i en kabelskinne.. Det er skam på vej ;)

Kabelskinner kan da også ses?

Du må i gang med sådan en her:
http://www.toolmatic.dk/_da-DK9324?type=listKat&id=12&idKat=4&varer=en&varerId=78&info=78

(Min kæreste bryder sig heller ikke om kabler.. Der er 1 sted, hvor jeg har
fået lov til at nøjes med en (pæn) kabelskinne frem for indfræsning - det er
bag sofaen)

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist

Fra : Mikael Schøler

Dato : 17-07-06 07:43

Martin Højriis Kristensen wrote:
> [...]
> fået lov til at nøjes med en (pæn) kabelskinne frem for indfræsning - det er

Kabelskinner er trods alt pænere at se på end kabler. Og indfræsning i
en lejelejlighed er ikke en mulighed :)

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 18-07-06 22:03

Martin Højriis Kristensen wrote:

> Kabelskinner kan da også ses?

Bare til orientering, så findes der kabelkanaler, som er udformet som
fodpaneler.
Synlige ja, men mange ser ikke at det i virkeligheden er en kabelkanal.

--
Mvh Henrik.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-07-06 23:20

"Henrik Aarfeldt" <henrik@vfkr.dk> skrev i en meddelelse
> Bare til orientering, så findes der kabelkanaler, som er udformet som
> fodpaneler.
> Synlige ja, men mange ser ikke at det i virkeligheden er en kabelkanal.

Kender dem godt.. Den camouflerende effekt går dog fløjten når man monterer
dem lodret midt på en væg

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 18-07-06 23:45

> Kender dem godt.. Den camouflerende effekt går dog fløjten når man monterer
> dem lodret midt på en væg

Hm...ja, den var værre :)
Men man kan da så nøjes med at rille lodret enten op til loft-listen
[som er en kamoufleret kanal] eller ned til fodpanel [ditto].

Alternativt kan man bore gennemføringen skråt ned, så man kommer ind i
forpanel-højde, eller montere sit udstyr så det er ud for forpanelet :)

--
Mvh Henrik.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-07-06 00:13

> Men man kan da så nøjes med at rille lodret enten op til loft-listen [som
> er en kamoufleret kanal]

Nope, det er stuk.

> eller ned til fodpanel [ditto].

Nope, det er 100 år gamle håndskårne fodpaneler.. De bliver hvor de er.

> Alternativt kan man bore gennemføringen skråt ned, så man kommer ind i
> forpanel-højde, eller montere sit udstyr så det er ud for forpanelet :)

Jeg skal ikke klage.. Hovedparten af de ledninger jeg skal bruge kan jeg
føre skjult via en installation den tidligere ejer lavede. Lodrette
kabeltræk fra (oftest) højttalere og ned synes jeg ikke er så grimme. Der
findes rent faktisk pæne kabelkanaler til det, fx
http://www.gss.dk/index2.cfm?Template=produkter/Produkter_Result_img.cfm&Gruppe=Alu%20kabelskinner
der også fås i hvid.
Jeg ender nok med at bruge ovenstående, og spare bøvlet.

Fra : Blip

Dato : 12-07-06 21:30

Peter T. wrote:
> Jeg kigger efter en superbillig netforbindelse til en af mine tøsevenner i
> Valby og vælger nok en 160/128kbit fra clearwire til hende.

Hvis hun kun har brug for internet og ikke IP-telefoni er Clearwire
fuldt ud anvendeligt, det er nemt og hurtigt at sætte op, men boksen
bør nok lejes da udviklingen er hurtig på det område.

Skal hun også kunne anvende IP-telefoni, så drop Clearwire da de
bruger et kraftigt komprimeret lydcodec, lyden er rigtig dårlig -
langt værre end en dårlig mobiltelefon.

Desværre er der ikke udsigt til forbedringer, da Clearwire ikke vil
åbne for bedre codec's.
Overvejer selv at forlade Clearwire og skifter nok over til TDC Kabel
TV - når de engang kommer med en 256/128 forbindelse til 150kr/mdl -
desværre er den kun p.t. 256/64 hvilket ikke er nok til ordenlig
IP-telefoni.

Blip

Fra : Peter T.

Dato : 13-07-06 04:32

Blip udviste en rettidig omhu og skrev:

> Hvis hun kun har brug for internet og ikke IP-telefoni er Clearwire
> fuldt ud anvendeligt, det er nemt og hurtigt at sætte op, men boksen
> bør nok lejes da udviklingen er hurtig på det område.

Hun har nærlæst på sit telefonforbrug og har set, at over 90% bruges på
opringninger til andre mobiltelefoner grundet hendes arbejdsstatus. Så hun
har bestemt sig for at droppe fastnet og ip-telefoni helt og blot leve på
en mobil og en internetforbindelse. Det er faktisk ikke noget tosset valg.
Og hvis hun alligevel vil have telefoni over nettet, så er der jo skype,
som skulle være et ok produkt (har ikke selv prøvet det).
Så clearwire er det optimale for hende, hvor hun lige kan tjekke sin email
og surfe lidt til en fin hastighed. :)

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 10. juli 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 140/45 (76%). Streaks: wins/losses/current 18/4/3 losses

Fra : Asboe

Dato : 13-07-06 07:14

Peter T. skrev i <Xns97FF385C41CF7muh@130.225.247.90>:

>Og hvis hun alligevel vil have telefoni over nettet, så er der jo skype,
>som skulle være et ok produkt (har ikke selv prøvet det).

Nu er telefoni over nettet og Clearwire ikke den bedste cocktail.
Se mere under dk.teknik.telefoni.ip

--
Hilsen Asboe
Navnet i e-mail adressen er spejlvendt!

Fra : Peter T.

Dato : 13-07-06 17:49

Asboe udviste en rettidig omhu og skrev:

> Nu er telefoni over nettet og Clearwire ikke den bedste cocktail.
> Se mere under dk.teknik.telefoni.ip

Svjf har skype ikke meget med traditionel ip-telefoni at gøre.