Problemer med fairsite/VIPgroup email.
Fra : Anders Bak

Dato : 06-07-06 19:41

Hej i gruppen,
Som nævnt i headeren, har vi problemer med vores email-konti hos
fairsite.dk, der nu ejes af "VIP-group". Vi har ikke kunne hente post siden
25/6.

Når jeg prøver at hente mail, får jeg denne fejlmeddelelse:

The connection to the server has failed. Account: 'xxxx.dk', Server:
'xxxx.dk', Protocol: POP3, Port: 110, Secure(SSL): No, Socket Error: 10061,
Error Number: 0x800CCC0E

Jeg har prøvet at kontakte begge firmaer på mail og telefon uden held

Andre med tilsvarende erfaringer?
Eller som ved hvad der er galt?

pvt.

Med venlig hilsen/Best regards
Anders Vedel Bak

Fra : Martin Schultz

Dato : 07-07-06 08:28

Anders Bak <not_my_real_email@getnet.dk> skrev 2006-07-06:
> [...]
> Error Number: 0x800CCC0E
>
> Jeg har prøvet at kontakte begge firmaer på mail og telefon uden held

Det er svært at hjælpe når du ikke skriver hvad domænet er men normalt
er det servernavnet der er stavet forkert eller firewall/antivirus
program der blokere.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Anders Bak

Dato : 07-07-06 10:04

> Det er svært at hjælpe når du ikke skriver hvad domænet er men normalt
> er det servernavnet der er stavet forkert eller firewall/antivirus
> program der blokere.
>
> Martin

Hej Martin,
Det manglende domæne var for at undgå spamrobotternes høstmaskiner!
Domænet er avbak punktum dk
Jeg har ikke ændret opsætningen, så alt burde virke som normalt. Jeg har
prøvet uden firewall/antivirus - uden held.

mvh Anders

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 07-07-06 10:27

"Anders Bak" <not_my_real_email@getnet.dk> enriched usenet with:

> [...]
> Jeg har ikke ændret opsætningen, så alt burde virke som normalt. Jeg har
> prøvet uden firewall/antivirus - uden held.

Hvilket servernavn bruger du?

Jeg testede mail.avbak.dk, som svarede fint. På avbak.dk fik jeg en fejl.

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Fra : Anders Bak

Dato : 07-07-06 11:44

"Lars Kyndi Laursen" <spam_me_senseless@mail.dk> wrote in message

> Hvilket servernavn bruger du?
>
> Jeg testede mail.avbak.dk, som svarede fint. På avbak.dk fik jeg en fejl.

Hej,
Som nævnt i andet svar er problemet løst - tak for hjælpen.

Og Lars:
Vil du ikke godt lade være med at skrive mit domænenavn direkte i et indlæg
på usenet - der er jo ingen grund til ligefrem at fodre spamrobotterne,
vel?!

MVH
Anders Vedel Bak

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 07-07-06 12:47

> [...]

> Vil du ikke godt lade være med at skrive mit domænenavn direkte i et
> indlæg på usenet - der er jo ingen grund til ligefrem at fodre

Hvordan skulle de kunne gå fra et servernavn til en emailadresse?

Det ville kræve, at robotten skulle hentes meddelelsesteksten, analysere
den for strenge som kunne være et domænenavn og derefter sætte tilfældige
navne foran domænenavnet. Det forekommer mig temmelig usandsynligt at der
skulle komme spam af den grund.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-07-06 14:44

Lars Kyndi Laursen skrev:

> Hvordan skulle de kunne gå fra et servernavn til en emailadresse?

Ved at forsøge med webmaster, postmaster, crash, info og sikkert
flere andre. De nævnte brugernavne har jeg set på domæner hvor
jeg aldrig har benyttet mailadresser eller sendt via
mailserveren. Jeg koblede et stjernealias til for sjov og så så
hvad der ankom.

> Det forekommer mig temmelig usandsynligt at der skulle komme
> spam af den grund.

Jeg tror heller ikke at problemet er særlig stort. Nogle af mine
domæner har aldrig været omtalt i debatgrupperne, men der ligger
hjemmesider på dem.

--
Bertel

Fra : Niklas Petersen

Dato : 07-07-06 08:45

Anders Bak wrote:
> [...]
>
> The connection to the server has failed. Account: 'xxxx.dk', Server:
> 'xxxx.dk', Protocol: POP3, Port: 110, Secure(SSL): No, Socket Error: 10061,
Det centrale i denne meddelse, er det sidste, nemlig fejlkoden 0x800CCC0E.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;q191687

> Jeg har prøvet at kontakte begge firmaer på mail og telefon uden held
Ærgeligt, men produktet er sikkert billigt

> Andre med tilsvarende erfaringer?
> Eller som ved hvad der er galt?
Tja, det kunne lyde som om der ikke er nogen mailserver der lytter på
det givne domænenavn/port, og du får derfor timeout når du forsøger at
forbinde. Prøv at telnette til port 110 og se om der er hul igennem.

Hvis du har adgang til webmail, kunne du eventuelt undersøge om dét virker.

Fra : Anders Bak

Dato : 07-07-06 10:26

Hej Niklas,

> Det centrale i denne meddelse, er det sidste, nemlig fejlkoden 0x800CCC0E.
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;q191687

Den har jeg også fundet - men det er så vidt jeg kan se en anvisning om
hvordan man løser problemet på en mailserver - ikke som mail-modtager
(klient) - er det ikke korrekt?

> Ærgeligt, men produktet er sikkert billigt
Joo, såmænd. Men det hjælper jo ikke meget når l**tet ikke virker!
(Hvornår lærer jeg det: Der findes _INGEN_ gratis frokoster!)

> Tja, det kunne lyde som om der ikke er nogen mailserver der lytter på det
> givne domænenavn/port, og du får derfor timeout når du forsøger at
> forbinde. Prøv at telnette til port 110 og se om der er hul igennem.
Har prøvet - i telnet skriver jeg "o servernavn.dk 110" - og får:
Connecting To servernavn.dk...Could not open connection to the host, on port
110: Connect failed
Hvilke andre porte kan jeg prøve?

Jeg kan både pinge og lave tracert på den. Så serveren er der.

> Hvis du har adgang til webmail, kunne du eventuelt undersøge om dét
> virker.
Har jeg prøvet - bliver ikke lukket ind.

MVH Anders

Fra : Niklas Petersen

Dato : 07-07-06 11:05

Anders Bak wrote:
> Den har jeg også fundet - men det er så vidt jeg kan se en anvisning om
> hvordan man løser problemet på en mailserver - ikke som mail-modtager
> (klient) - er det ikke korrekt?

Både og. Overordnet fortæller den bare at fejlkoden betyder, at der ikke
kan opnås kontakt til den angivne server/port. Udfra det kan man jo så
undersøge om ens maskine rent faktisk kan få forbindelse - fx med telnet.

[snip]
> Har prøvet - i telnet skriver jeg "o servernavn.dk 110" - og får:
> Connecting To servernavn.dk...Could not open connection to the host, on port
> 110: Connect failed
> Hvilke andre porte kan jeg prøve?
Det lyder meget mærkeligt. Jeg har ikke problemer herfra (bortset fra at
den videre forbindelse mislykkes på det første hostnavn).

C:\>telnet ditdomain.dk 110
-ERR AVG POP3 Proxy Server: Cannot connect to the mail server!
Connection to host lost.

C:\>telnet mail.ditdomain.dk 110
+OK AVG POP3 Proxy Server 7.1.371/7.1.394 [268.9.9/382]

> Jeg kan både pinge og lave tracert på den. Så serveren er der.
Bemærk at ditdomain.dk og mail.ditdomain.dk resolver til to forskellige
ip-adresser og kun mail.ditdomain.dk virker til POP3 som det er nu.

Fra : Anders Bak

Dato : 07-07-06 11:37

Hej igen!
Beklager at have ulejliget jer, men nu er problemet løst.
Det lykkedes mig omsider at komme igennem på telefonen, og det viste sig at
der var blevet sendt et brev til min gamle adresse med oplysninger om ny
opsætning. Så nu kører det igen.
Havde jeg kunnet få fat i "VIP-group" over telefonen eller deres hjemmeside
for en uge siden, havde jeg ikke skulle ulejlige jer.
Det synes jeg er dårlig service.
At det så lykkes mig idag, efter jeg netop har skrevet her er jo et pudsigt
tilfælde.

Beklager endnu en gang at have ulejliget jer!
Mange tak for al hjælpen!

God sommer!