/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
StofaNet afbrydelser
Fra : Affrinard


Dato : 03-07-06 16:30

Hej til alle

For omtrent to uger siden startede problemet: min StofaNet forbindelse
blev afbrudt på helt tilfældige tidspunkter. Der kunne have været
forbindelse i et par minutter eller flere timer, men pludselig røg
forbindelsen. Jeg sikrede mig, at problemet ikke lå hos routeren ved at
forbinde modemet direkte til PC'en - problemet var der stadig.
Jeg lagde også mærke til om router eller modem gav andet signal, men alt
var som det skulle være på dettte område.

Problemet stod på i et par dage, men så forsvandt det på magisk vis, og
forbindelsen fungerede upåklageligt indtil for et par dage siden, hvor
nøjagtig samme problem igen viste sig og stadig ikke er forsvundet.

Da jeg første gang oplevede afbrydelser checkede jeg min routers TCP/IP
opsætning og lagde mærke til, at StofaNet havde skiftet en DNS server,
så jeg havde mistanke til, at det måske kunne være del af problemet, men
min opsætning er konfigureret til automatisk at hente DNS server IP.

Jeg har prøvet at ændre lidt frem og tilbage på routerens DNS opsætning,
forsøgt både med manuel og automatisk konfiguration, men det gør ingen
forskel.

Håber på en hjælpende hånd. På forhånd tak :)

 
 
Kim (04-07-2006)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 04-07-06 14:16

"Affrinard" <pbartramREMOVE@stofanet.dk> wrote in message
news:44a9381a$0$1973$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej til alle
>
> For omtrent to uger siden startede problemet: min StofaNet forbindelse
> blev afbrudt på helt tilfældige tidspunkter. Der kunne have været
> forbindelse i et par minutter eller flere timer, men pludselig røg
> forbindelsen. Jeg sikrede mig, at problemet ikke lå hos routeren ved at
> forbinde modemet direkte til PC'en - problemet var der stadig.
> Jeg lagde også mærke til om router eller modem gav andet signal, men alt
> var som det skulle være på dettte område.

Jeg har desværre ikke nogen løsning, men jeg undrer mig da jeg selv
har nøjagtig samme problem, og det startede også for 14 dage siden her.

Mit sker dog mest når jeg belaster linien, men det sker også uden.
Jeg er ikke kunde hos stofanet, men hos tdc kabel. (webspeed)
Tdc prøver stadigvæk at løse mit problem, men uden held endnu.

/Kim




Affrinard (04-07-2006)
Kommentar
Fra : Affrinard


Dato : 04-07-06 21:20

Kim wrote:
> "Affrinard" <pbartramREMOVE@stofanet.dk> wrote in message
> news:44a9381a$0$1973$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> Hej til alle
>>
>> For omtrent to uger siden startede problemet: min StofaNet forbindelse
>> blev afbrudt på helt tilfældige tidspunkter. Der kunne have været
>> forbindelse i et par minutter eller flere timer, men pludselig røg
>> forbindelsen. Jeg sikrede mig, at problemet ikke lå hos routeren ved at
>> forbinde modemet direkte til PC'en - problemet var der stadig.
>> Jeg lagde også mærke til om router eller modem gav andet signal, men alt
>> var som det skulle være på dettte område.
>
> Jeg har desværre ikke nogen løsning, men jeg undrer mig da jeg selv
> har nøjagtig samme problem, og det startede også for 14 dage siden her.
>
> Mit sker dog mest når jeg belaster linien, men det sker også uden.
> Jeg er ikke kunde hos stofanet, men hos tdc kabel. (webspeed)
> Tdc prøver stadigvæk at løse mit problem, men uden held endnu.
>
> /Kim
>
>
>

I dag har linien været fuldstændig stabil gennem 12 timers brug af
BitTorrent. Det ser ud til, at problemet er løst (7,9,13 ;))

Det skal så også siges, at jeg i morges for god ordens skyld sikrede mig
at antennekablet sad som det skulle, og det så det ud til, at det
gjorde. Om en remontering af det har haft nogen betydning ved jeg ikke.

Jeg mistænker stadig udskiftningen af DNS for at være skyld i problemet,
da jeg har svært ved at se, hvad det ellers skulle være.

Affrinard (17-07-2006)
Kommentar
Fra : Affrinard


Dato : 17-07-06 18:49

Affrinard wrote:
> Kim wrote:
>> "Affrinard" <pbartramREMOVE@stofanet.dk> wrote in message
>> news:44a9381a$0$1973$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>>> Hej til alle
>>>
>>> For omtrent to uger siden startede problemet: min StofaNet
>>> forbindelse blev afbrudt på helt tilfældige tidspunkter. Der kunne
>>> have været forbindelse i et par minutter eller flere timer, men
>>> pludselig røg forbindelsen. Jeg sikrede mig, at problemet ikke lå hos
>>> routeren ved at forbinde modemet direkte til PC'en - problemet var
>>> der stadig.
>>> Jeg lagde også mærke til om router eller modem gav andet signal, men
>>> alt var som det skulle være på dettte område.

Lige inden weekenden vendte problemet så desværre tilbage. Nøjagtig
samme symptomer som sidst, og det er der stadig.

Er der andre, der har oplevet noget lignende?

Jeg tror vist, at Telia skal have ørerne i maskinen.

Sønderbronx \(6400\) (18-07-2006)
Kommentar
Fra : Sønderbronx \(6400\)


Dato : 18-07-06 10:07

Har du kontaktet deres support - 8830 3030

S

"Affrinard" <pbartramREMOVE@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:44bbcd83$0$22920$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Affrinard wrote:
>> Kim wrote:
>>> "Affrinard" <pbartramREMOVE@stofanet.dk> wrote in message
>>> news:44a9381a$0$1973$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>>>> Hej til alle
>>>>
>>>> For omtrent to uger siden startede problemet: min StofaNet forbindelse
>>>> blev afbrudt på helt tilfældige tidspunkter. Der kunne have været
>>>> forbindelse i et par minutter eller flere timer, men pludselig røg
>>>> forbindelsen. Jeg sikrede mig, at problemet ikke lå hos routeren ved at
>>>> forbinde modemet direkte til PC'en - problemet var der stadig.
>>>> Jeg lagde også mærke til om router eller modem gav andet signal, men
>>>> alt var som det skulle være på dettte område.
>
> Lige inden weekenden vendte problemet så desværre tilbage. Nøjagtig samme
> symptomer som sidst, og det er der stadig.
>
> Er der andre, der har oplevet noget lignende?
>
> Jeg tror vist, at Telia skal have ørerne i maskinen.



Lars Jensen (18-07-2006)
Kommentar
Fra : Lars Jensen


Dato : 18-07-06 11:38

Sønderbronx (6400) skrev:
> Har du kontaktet deres support - 8830 3030

Det ville være dumt på det nummer, når det rigtige er 7564 1734 :)

Men jeg har sendt ham en mail, i håb om at forbindelsen ind i mellem
virker nok til at han faktisk kan modtage den :)

Lars B

Affrinard (20-07-2006)
Kommentar
Fra : Affrinard


Dato : 20-07-06 11:34

Så er problemet vist løst. Det handlede blot om, at modemets dage var talte.
En udskiftning senere er forbindelsen, som den skal være.

I hvert fald indtil videre ;)

Lars Jensen (23-07-2006)
Kommentar
Fra : Lars Jensen


Dato : 23-07-06 09:48

Affrinard skrev:
> Så er problemet vist løst. Det handlede blot om, at modemets dage var
> talte.
> En udskiftning senere er forbindelsen, som den skal være.
>
> I hvert fald indtil videre ;)

Rigtig godt.... hvis du ellers får problemer, ved du hvor du skal
henvende dig :)

Lars B

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408191
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste