Nye priser på Webspeed fra 01.07.2006
Fra : Janus

Dato : 01-07-06 11:06

Så er der nye priser :)

Der er fundet nogle af de gamle priser til sammenligning

Webspeed 01.07.06 01.07.05
Abonnement Pr. måned Ny pris Gl pris Difference
256/64 kbit/s 149 199 -50
384/128 kbit/s 199 239 -40
512/128 kbit/s 239 279 -40
768/128 kbit/s 279 299 -20
1.024/128 kbit/s 289 -
1.024/256 kbit/s 339 339 0
1.024/512 kbit/s 424 -
2.048/128 kbit/s 359 369 -10
2.048/256 kbit/s 409 -
2.048/512 kbit/s 484 -
4.096/256 kbit/s 469 469 0
4.096/512 kbit/s 519 -
4.096/1.024 kbit/s 594 -

Janus

Fra : Janus

Dato : 01-07-06 11:18

Så er der nye priser :)

Der er fundet nogle af de gamle priser til sammenligning

Skemaet er forhåbentlig lidt mere overskueligt nu

Fra : Mogens Jørgensen - w~

Dato : 01-07-06 18:04

Ja dyre har de altid været. Og læg mærke til at prisen ikke falder på
de større forbindelser.

Hvem sagde prisfald ?
Mogens Jørgensen - Webhotel : Fra 7,-/md. inkl. 5 GB trafik/md. Nok til de fleste.
Easy Webhost - http://www.easywebhost.org/
Ærlig og UDEN gummiparagraffer. Trafik til priser du forstår.

Fra : Kenn Halfdanson

Dato : 03-07-06 08:39

Ikke meget, de falder. men i det mindste går det da den rigtige vej, modsat
ADSL pirserne på det sidste. :/

Fra : PØLLE

Dato : 01-07-06 21:42

Det er da ikke noget at tale om, så se deres datterselskab i Sverrige

https://www.tdc.se/selfcare/servlet/BredBandStart

Her er TDC jo heller ikke markedsdominerende. Det er TDC nedarvede position
og IT of Telestyrelsens (http://www.tst.dk/) lal som gør, at priserne i DK
er alt for høje.

PØLLE

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-07-06 21:48

PØLLE skrev:
> Det er da ikke noget at tale om, så se deres datterselskab i Sverrige
>
> https://www.tdc.se/selfcare/servlet/BredBandStart

Hvad koster kabel-tv'et så (er der ikke en kabel-tv tilslutning er det
ikke sammenlignelige priser)

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Anders Christensen

Dato : 02-07-06 03:14

Ivan V. Klattrup skrev:

> Hvad koster kabel-tv'et så (er der ikke en kabel-tv tilslutning er det
> ikke sammenlignelige priser)

Plus at det ikke er TDC selv der vedligeholder kabelnettet i Sverige.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-07-06 07:49

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> wrote in message

> Hvad koster kabel-tv'et så (er der ikke en kabel-tv tilslutning er det
> ikke sammenlignelige priser)

Tjaa men hvorfor sammenlignes det ikke med andre bolignet i Danmark? Der er
Webspeed meget dyrere end alle andre bolignet. Og med Coaxnettet kan de
dække store områder uden at have trukket flere kabler, eller fiber.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-07-06 07:56

Bjarke Hansen skriver:

> Tjaa men hvorfor sammenlignes det ikke med andre bolignet i Danmark? Der er
> Webspeed meget dyrere end alle andre bolignet. Og med Coaxnettet kan de
> dække store områder uden at have trukket flere kabler, eller fiber.

Fordi webspeed tilbydes næsten alle steder. Det gør andre bolignet ikke.

Stofa er nok den leverandør man bedst kan sammenligne med TDC, sådan
dækningsmæssigt. Deres priser er herunder:

Bredbåndsabonnementer -    Fast pris
Abonnement         Pris
FlatRate 256/64*      149 kr./md. Samme som TDC
FlatRate 512/128      269 kr./md. 30 kr dyrere end TDC
FlatRate 1024/256      339 kr./md. Samme som TDC
FlatRate 4096/512**      499 kr./md 20 kr billigere end TDC

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-07-06 05:14

"PØLLE" skriver:

> Det er da ikke noget at tale om, så se deres datterselskab i Sverrige
> https://www.tdc.se/selfcare/servlet/BredBandStart

ÅÅåh, nej, ikke igen.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 03-07-06 09:51

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> "PØLLE" skriver:

> ÅÅåh, nej, ikke igen.

Hørt enig.. uvidenheden vil ikke stoppe.. suk

Fra : Per Rønne

Dato : 03-07-06 11:47

Janus <ingen@mailidag.dk> wrote:

> Så er der nye priser :)
>
> Der er fundet nogle af de gamle priser til sammenligning
>
> Webspeed 01.07.06 01.07.05
> Abonnement Pr. måned Ny pris Gl pris Difference

> 2.048/512 kbit/s 484 -

Stadig dyrere end de 299 FullRate tager for samme hastighed, men her med
IP-telefoni og fast IP-adresse inkluderet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 04-07-06 11:28

-

> Stadig dyrere end de 299 FullRate tager for samme hastighed, men her med
> IP-telefoni og fast IP-adresse inkluderet.

Nåh ja fullrate leverer jo også de samme steder som TDC gør.. right..

suk

Fra : Per Rønne

Dato : 04-07-06 11:43

Flemming Lynggaard <flemmingl@gmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
> -

> Nåh ja fullrate leverer jo også de samme steder som TDC gør.. right..

Jeg var ikke klar over at FullRate leverede til områder, TDC ikke
dækkede?

> suk

Mon det virkelig kan passe at der findes TDC Kabelnet steder, hvor
telefonnettet ikke kan klare ADSL?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 04-07-06 12:27

> Flemming Lynggaard <flemmingl@gmail.com> wrote:

snip en masse

forstår slet ikke meningen med dit indlæg ej heller din sammenligning med
den meget lille udbyder fullrate?

Fra : Frans Meyer

Dato : 04-07-06 15:07

> Mon det virkelig kan passe at der findes TDC Kabelnet steder, hvor
> telefonnettet ikke kan klare ADSL?

Det er jo 2 helt forskellige teknologier !

Men i praksis er det nok de samme steder man kan få begge dele - jeg tænker
at det kræver en hvis befolkningstæthed før der er TDC kabel TV - og det vil
igen sige bymæssig bebyggelse - og dermed relativt tæt på en tlf. central.

vh
Frans

Fra : Per Rønne

Dato : 04-07-06 15:16

"Frans Meyer" <fm@meyer_dk> wrote:

> [...]
> igen sige bymæssig bebyggelse - og dermed relativt tæt på en tlf. central.

Og så er det at man kan spørge sig hvorfor TDC ikke lægger en
prispolitik der svarer til konkurrenternes. Fordi der stadig er mange
ældre mennesker der føler sig mest 'trygge' ved det gamle monopol, ved
det gamle KTAS ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Amazing_Pudding

Dato : 04-07-06 17:13

> Fordi der stadig
> er mange ældre mennesker der føler sig mest 'trygge' ved det
> gamle monopol, ved det gamle KTAS ?

Kunne måske også være fordi de foretrækker en udbyder der
tilbyder en samlet pakke, d.v.s. inkl. mail og news.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-07-06 18:51

Amazing_Pudding <the_amazing_pudding@hotmail.com> wrote:

> Kunne måske også være fordi de foretrækker en udbyder der
> tilbyder en samlet pakke, d.v.s. inkl. mail og news.

Dér er eksempelvis CyberCity nu også billigere.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kasper Bergh

Dato : 04-07-06 18:36

> Jeg var ikke klar over at FullRate leverede til områder, TDC ikke
> dækkede?

Pointen er jo netop at Fullrate kun dækker Storkøbenhavn. Derfor har de
meget lavere omkostninger per kunde end TDC der dækker meget tyndere
befolkede områder. Det er sådan set simpel logik som selv burhøns burde
kunne regne ud.

mvh
/Kasper

Fra : Per Rønne

Dato : 04-07-06 18:51

Kasper Bergh <kazper@want-no-spam-own.web.id> wrote:

> [...]
> meget lavere omkostninger per kunde end TDC der dækker meget tyndere
> befolkede områder. Det er sådan set simpel logik som selv burhøns burde

Så burde TDC også kunne regne ud at medmindre de prisdifferentierer, så
vil de miste København som marked ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kasper Bergh

Dato : 04-07-06 19:02

> Så burde TDC også kunne regne ud at medmindre de prisdifferentierer, så
> vil de miste København som marked ...

Tja - det kan jo være det kommer. Personligt har jeg nu ikke travlt med at
håbe på det. Synes faktisk det er vigtigt at man kan bo alle steder i landet
og få net til en rimelig pris. Jeg ved ikke engang om der er lovgivning mod
at TDC prisdifferentierer, men synes under alle omstændigheder ikke det er
nogen positiv fremtid.

mvh
/Kasper

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 05-07-06 09:07

> Så burde TDC også kunne regne ud at medmindre de prisdifferentierer, så
> vil de miste København som marked ...

Gør de ikke, vil du jo også se - de små firmaer forbliver små og tdc
forbliver store..

eod..