P2P program + Fullrate?
Fra : Brian K

Dato : 29-06-06 23:50

Hej

Jeg har lige fået fullrate for 2 dage siden. Jeg kører bittorent P2P program
og et par gange om dagen, fryser routeren totalt. Nogen der har samme
erfaring? og et evt bud på en løsning?

brian

Fra : Hans

Dato : 30-06-06 03:31

Brian K wrote:
> [...]
> program og et par gange om dagen, fryser routeren totalt. Nogen der
> har samme erfaring? og et evt bud på en løsning?

Mit gæt er, at din router crasher p.g.a. for mange connections.

Hvilken hastighed og router har du?

Hans

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-06-06 05:54

Brian K skriver:

> Jeg har lige fået fullrate for 2 dage siden. Jeg kører bittorent P2P program
> og et par gange om dagen, fryser routeren totalt. Nogen der har samme
> erfaring? og et evt bud på en løsning?

Smart at nævne, hvilken router du har....

Smart at prøve at lukke bittorent ned et par dage....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Turbogrilstarter: http://home6.inet.tele.dk/moppe/tgs.html

Fra : Svend

Dato : 30-06-06 06:19

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Brian K skriver:
>
> Smart at nævne, hvilken router du har....
>
> Smart at prøve at lukke bittorent ned et par dage....
>
> Klaus

Hvem er det der spiller smart her ?

--
Svend

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-06-06 06:23

Svend skriver:

> Hvem er det der spiller smart her ?

Det ved jeg ikke - dig måske?

Fra : Bruno

Dato : 30-06-06 19:07

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Det ved jeg ikke - dig måske?

Kig dig i et spejl og tæl også lige til ti.

Dine spydigheder er ikke befordrende for kommunikationen her i gruppen.

Mvh

Bruno

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-06-06 19:57

Bruno skriver:

> Dine spydigheder er ikke befordrende for kommunikationen her i gruppen.

Spydigheder ?

Jeg er såmænd sikker på at Hans forstod mit indlæg.
En anbefaling der fortæller at det vil være samrt at fortælle, hvad
routeren hedder og en anbefaling på at prøve at lukke programmet for en
kort bemærkning.

Men ak, hverken dig eller Svand besidder den mindste humor - desværre.

Fra : Sune Christesen

Dato : 01-07-06 04:22

> [...]
> en
> kort bemærkning.
> Men ak, hverken dig eller Svand besidder den mindste humor - desværre.
Jeg melder mig så i samme klub som Bruno, Svend og eventuelle andre. Du har
et kommunikationsproblem, ikke Bruno eller Svend.
Sune

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-07-06 06:00

Sune Christesen skriver:

> Jeg melder mig så i samme klub som Bruno, Svend og eventuelle andre. Du har
> et kommunikationsproblem, ikke Bruno eller Svend.

Til ære for de herrer vil jeg så undskylde og omfrasere:

For at lette fejlsøgningen yderligere, vile det være yderst praktisk at
fortælle, hvilken reouter der hører med til din fullrate løsning.

Desuden vil det være en rigtig god ide at prøve at stoppe det meget
krævende fildelingsprogram, for at se om det virkeligt er det der skaber
problemerne.

Fra : Martin Schultz

Dato : 30-06-06 12:57

Brian K <spam@noway.dk> skrev 2006-06-29:
> [...]
> og et par gange om dagen, fryser routeren totalt. Nogen der har samme

Det vil sikkert hjælpe at sætte dit bittorrent program til at lave
færrere connections.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-06-06 15:58

"Martin Schultz" <news2005@adsltips.invalid> wrote in message

> Det vil sikkert hjælpe at sætte dit bittorrent program til at lave
> færrere connections.

Burde det virkelig være nødvendigt med dages routere? Lyder til den er lidt
billig den Dlink Fullrate benytter sig af så. Dlink har vist også generelt
lavet dårligere routere. Men Dlink 4300 routeren, som dog kun er
ethernet-ethernet router den sparker røv og den har ikke problemer med 1000
connections og 50Mbit.

Fra : Jesper Martsum

Dato : 30-06-06 18:55

Det er altså en Zyxel 2602 router som Fullrate benytter sig af.

Jesper

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-06-06 19:18

"Jesper Martsum" <jesper-martsum@email.dk> wrote in message
> Det er altså en Zyxel 2602 router som Fullrate benytter sig af.

Okay tog fejl af Cph-metronet og Fullrate..

Men stadigt, troede det var fortid med routere der går ned så snart de
benyttes en lille smugle.

Fra : Svend

Dato : 30-06-06 19:32

Bjarke Hansen wrote:
> "Jesper Martsum" <jesper-martsum@email.dk> wrote in message
>
> Okay tog fejl af Cph-metronet og Fullrate..
>
> Men stadigt, troede det var fortid med routere der går ned så snart de
> benyttes en lille smugle.

Ja, jeg ville da også have højere tanker om zyxel.

--
Svend

Fra : Martin Schultz

Dato : 01-07-06 09:19

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev 2006-06-30:
> "Jesper Martsum" <jesper-martsum@email.dk> wrote in message
>
> Okay tog fejl af Cph-metronet og Fullrate..
>
> Men stadigt, troede det var fortid med routere der går ned så snart de
> benyttes en lille smugle.

Hvem siger det er en lille smule? Hvis han har 20mbit og et højt højt
antal connections så er det rigtigt meget den skal lave.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Anders Houmark

Dato : 02-07-06 16:45

Bjarke Hansen wrote:
> "Jesper Martsum" <jesper-martsum@email.dk> wrote in message
>
> Okay tog fejl af Cph-metronet og Fullrate..
>
> Men stadigt, troede det var fortid med routere der går ned så snart de
> benyttes en lille smugle.

Jeg har haft problemer med både Cisco 677 (2 styk) og Zyxel 650R. De kan
heller ikke holde nok connections, går simpelthen bare ned.
Og det var ikke fordi jeg havde en speciel hurtig forbindelse, den startede
at gøre det med 1mbit, og med 2mbit blev det endnu slemmere.

Min nye Dlink 4300, som der også omtales her i tråden, kører virkelig bare
godt på min nye 10mbit fiber forbindelse.. Er helt vildt glad for den, den
har kørt konstant siden jeg fik den, uden nogle nedbrud.
Tak for anbefalingen Bjarke, samt andre, som for et par måneder siden
anbefalede mig den router!

Jeg håber da, at der findes en ADSL router som kan klare mosten, for når jeg
flytter skal jeg sikkert tilbage til adsl igen

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-07-06 18:48

Bjarke Hansen skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Men stadigt, troede det var fortid med routere der går ned så
> snart de benyttes en lille smugle.

Jeg har en Netgear - den går også ned ca en gang i døgnet, hvis
jeg kører noget P2P - og det er "kun" på en 2 mbit..

Til "normal" brug er der ingen problemer - der kører den helt
stabilt.

Så hvis jeg en sjælden gang kører på noget P2P, så piller jeg
routeren af - så er der ingen problemer med det.

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Svend

Dato : 30-06-06 19:38

Jesper Martsum wrote:
> Det er altså en Zyxel 2602 router som Fullrate benytter sig af.

Jeg ved ikke hvilke versioner der findes, men problem fir er de vist ikke ..

http://www.cormain.com.au/kb/viewtopic.php?t=28

--
Svend