Leveringstid fullrate?
Fra : Rune Vestergaard

Dato : 27-06-06 22:08

Hej

Hvor lang tid går der ca. fra man bestiller 10MBit med fri telefon til det
er leveret og klart?

Jeg har ingen telefon i forvejen, men masser af telefonstik i lejligheden.

mvh
Rune

Fra : Kasper Møller

Dato : 28-06-06 16:37

"Rune Vestergaard" <runwest@REMOVEpost6.tele.dk> wrote:

> [...]
> er leveret og klart?
>
> Jeg har ingen telefon i forvejen, men masser af telefonstik i lejligheden.

Jeg bestilte d. 5. april og kom på i går d. 27. juni. Der var vist lidt
ekstra ventetid på grund af, at teknikerne har lidt travlt på centralerne i
øjeblikket, men efter sigende skulle TDC have sat ekstra bemanding på nu.
Det spillede i øvrigt med det samme, da jeg koblede routeren på og nu suser
det bare af sted

Fra : NoOne

Dato : 29-06-06 20:46

On Wed, 28 Jun 2006 17:37:12 +0200, "Kasper Møller" <nospam@for.me>
wrote:

10 Mbit .... hvilken udbyder er det ved ?

RaZoR - Odense

Fra : Jens G

Dato : 29-06-06 21:00

On Thu, 29 Jun 2006 21:45:58 +0200, NoOne <mail.test.dk@> wrote:

>On Wed, 28 Jun 2006 17:37:12 +0200, "Kasper Møller" <nospam@for.me>
>wrote:
>
>10 Mbit .... hvilken udbyder er det ved ?

Det må være ved Fullrate

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 29-06-06 21:12

On Thu, 29 Jun 2006 21:45:58 +0200, NoOne <mail.test.dk@> wrote:

> 10 Mbit .... hvilken udbyder er det ved ?

At dømme ud fra subject (emnet) på tråde og på indlæggene i den, vil
jeg mene, "Fullrate" er et rigtigt godt bud.

-A

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-06-06 17:19

Rune Vestergaard skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Jeg har ingen telefon i forvejen, men masser af telefonstik i
> lejligheden.

Hvis du ikke har telefon, så er det egentlig underordnet om du
har stik eller ej.

De har så ingen forbindelse til centralen, og teknikeren skal
alligevel på centralen og checke hele vejen ud til dig, og så er
et par minutter til at sætte et stik op uden betydning.

Så det har ingen indflydelse på leveringstiden, om der er stik
eller ej.

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-06-06 20:41

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in message

> [...]
> sætte et stik op uden betydning.
>
> Så det har ingen indflydelse på leveringstiden, om der er stik eller ej.

Sådan virker den virkelige verden vist ikke. En typist TDC tekniker har
måske max 6tilslutninger pr. dag. Dertil skal der lægges en tidsplan hvornår
der er en ledning til at udføre arbejdet. Så din holdning med 2 minutter
holder ikke. Når der er Telefon i forvejen ved TDC allerede at der er en
virksom telefonforbindelse. Skal teknikeren først op og rode på husmuren og
teknikskabet for at finde ledninger. Så torr jeg nok det tager lidt længere
tid, end at koble udstyret direkte til stikket i væggen som allerede har
forbindelse.

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-06 22:23

> Hvor lang tid går der ca. fra man bestiller 10MBit med fri telefon til det
> er leveret og klart?

Det afhænger desværre af hvornår TDC finder "overskud" til at slippe din
forbindelse til overtagelse af Fullrate.
Du skal regne med ca. 6 uger..... tja, bestiller du "bredbånd" (altså fra
ca. 2 x ISDN og opefter) hos TDC er der sjovt nok ikke mandskabsproblemer
og ventelister.... så får du det typisk i løbet af nogle dage.....

En forunderlig verden med fri konkurrence?

Finn
(der har en kollega der ventede i 6 uger på sin 20 mbit Fullrate og som selv
venter på foreløbig 3. uge, med besked fra Fullrate om at jeg skal regne med
mindst 6 uger før TDC ekspederer og giver en "leveringsdato")

Fra : Michael

Dato : 06-07-06 09:43

Jeg bestilte den 6. juni:

20 Mbit / 1024 Kbit/s
Fri telefoni

Levering: 16 august (i alt ca. 10 uger)

Jeg har i forvejen bredbånd hos CPH-Metronet og telefoni hos TDC

Hilsner fra

Michael

Fra :

Dato : 06-07-06 11:43

Bestilte 05-06-06, leveres 17-08-06
Hilsen henrik

Fra : Preben Stein

Dato : 06-07-06 21:41

Kære Michael.
Jeg så dit indlæg hos TDC ang. bredbånd.
Du skriver:
"Jeg har i forvejen bredbånd hos CPH-Metronet og telefoni hos
TDC"

Mit spørgsmål er:
Hvordan virkede det med CPH-Metronet og telefoni hos TDC.

Jeg har tænkt at slippe mit webspeed (2 mb/512kb) og skifte til
CPH-Metronet.
Men du har nu selv anskaffet Fullrate. Hvorfor ?

Undskyld ulejligheden.

Med venlig hilsen Preben.

Fra : Michael

Dato : 07-07-06 09:58

Kære Preben.

Mit telefon abonnement hos TDC er en almindelig gammeldaws analog
forbindelse

Jeg oprettede CPH-Metronet i februar fordi CPH på dette tidspunkt sagde, at
de var lige på trapperne med IP-telefoni.

Det ser desværre ud til, at det trækker langt ud før CPH kan tilbyde
telefoni, så derfor vælger jeg at skifte til Fullrate.

Jeg har- og er stadig meget glad for min bredbåndsforbindelse hos CPH. Jeg
har købt en 8 Mbit/s / 1 Mbit/s.

TPtest siger normalt 9.1 Mbit/s / 1.1 Mbit/s, så jeg kan ikke klage.

Jeg tester som regel også forbindelsen ved, at downloade en stor fil via FTP
fra 'sunsite.auc.dk'. Der ligger hastigheden normalt på 1100 kbytes/s - Det
er i hvert fald hvad Total Commander melder.

Hilsner fra

Michael

"Preben Stein (slet 9PSWR)" <preben_stein@9PSWRhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:11522187220.129019016254567@dtext.news.tele.dk...

Fra : Kim Emax

Dato : 10-07-06 23:36

Preben Stein skrev:

> Mit spørgsmål er:
> Hvordan virkede det med CPH-Metronet og telefoni hos TDC.

Du skal købe et modem, der medfølger en såkaldt ADSL splitter, som
du sætter til det første telefonstik i din lejlighed og så sætter
du telefonen (eller ledeningen, der forsyner resten af husstanden) i
"nakken" på splittens stik, så kører det derfra. I mit tilfælde
giver det problemer, da jeg har en "låst" indgangsdåse først, her
har TDC teknikeren i sin tid trukket en ledning fra og sat ADSL stikket
til, dvs. jeg ikke kan sætte resten af husstandens ledninger i nakken
på splitteren (medmindre jeg klipper ledningen og sætter et stik på)

Du kan også vælge at have seperart kobber, det koster 50,- ekstra pr.
md. mener jeg det er...

> Jeg har tænkt at slippe mit webspeed (2 mb/512kb) og skifte til
> CPH-Metronet.

Det fungerer fint hos mig, bortset fra at jeg oplever at linien lukker
ned, hvis der ikke kommer trafik indefra, dvs. jeg ikke kan have en
server kørende med mail, web osv, da den RET ofte ikke kan svare, da
linien er lukket for udefrakommende trafik.

> Men du har nu selv anskaffet Fullrate. Hvorfor ?

Den venter jeg også spændt svaret på. Kasper Mejlgaard, der er en af
grundlæggerne af FullRate, er en gl. kollega til mig og han har lovet
mig at jeg ikke får ovenstående problemer, som jeg har med
CPH-metronet, så jeg afventer blot om de vil se bort fra den
bindingsperiode, der er, når de nu ikke leverer varen som andre gør,
så regner jeg med at bestille FR i stedet, hvor jeg også kan få en
højere upload, end CPH tilbyder.

--
Take Care
Kim Emax