valg af udbyder i Svebølle
Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 25-06-06 13:44

Jeg skal flytte i rækkehus i Svebølle (Vestsjælland) i starten af juli,
og skla selvfølgelig i den forbindelse have noget internet. Men hvad
skal jeg vælge?

Jeg vil ikke have fastnettelefon, og huset har i forvejen tv-antenne, så
pakkeløsninger med tlf, net og tv er uinteressante. Vi har egen router
til trådløst net.

Jeg forestiler mig at jeg gerne vil bruge musimi til ip-tlf. Men
derudover behøver hastighederne ikke være noget særligt - vi bruger mest
mail, surf, netbank o.l.

Hvilken udbyder kan i givet fald anbefales både ud fra et prismæssigt
syn, men bestemt også ud fra et kvalitetssyn? Findes der alternativer
til de kendte udbydere: TDC, CC, Tele2 ?

Mvh Thomas

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 25-06-06 14:17

Thomas Smedebøl skrev:

> Hvilken udbyder kan i givet fald anbefales både ud fra et prismæssigt
> syn, men bestemt også ud fra et kvalitetssyn? Findes der alternativer
> til de kendte udbydere: TDC, CC, Tele2 ?
> Mvh Thomas

Seas-NVE har noget bredbånd, der muligvis dækkes ind i Svebølle. Det kan
anbefales at kigge nærmere på deres fibernet-side:
http://seas-nve.dk/cm329.asp?d=1

Du kan ved indtastning af den præcise adresse i søgningen finde ud af om
fibernettet er oprettet i området.

Held og lykke.

Henrik, Dianalund
.... "Subjektivitet er at aflæse et solur ved hjælp af en lommelygte."
(Piet Hein)

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 25-06-06 16:34

On Sun, 25 Jun 2006 14:44:07 +0200, Thomas Smedebøl
<whisdow@hotmail.com> wrote:

> Jeg skal flytte i rækkehus i Svebølle (Vestsjælland) i starten af
> juli, og skla selvfølgelig i den forbindelse have noget internet.
> Men hvad skal jeg vælge?

Med lidt held kan du få MidtVest Bredbånd (www.mvb.net) (Snart.
Engang). Indtil da kan du jo nøjes med TDC Bredbånd.

> Jeg vil ikke have fastnettelefon, og huset har i forvejen tv-antenne,
> så pakkeløsninger med tlf, net og tv er uinteressante.

Det er da en lidt dum indstilling. De interessante er vel, hvad du
ender med at betale for Internet-forbindelsen, ikke at der *også* er
(kan være) telefoni og tv.

-A

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 25-06-06 16:36

On Sun, 25 Jun 2006 17:33:44 +0200, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> Med lidt held kan du få MidtVest Bredbånd (www.mvb.net) (Snart.
> Engang). Indtil da kan du jo nøjes med TDC Bredbånd.

Duh. Jeg læste Vestjylland og du skrev Vestsjælland. Så har du i
stedet chance for SEAS-NVE Fibernet (www.seas-nve.dk).

-A

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-06-06 17:15

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> Duh. Jeg læste Vestjylland og du skrev Vestsjælland. Så har du i
> stedet chance for SEAS-NVE Fibernet (www.seas-nve.dk).

Svebølle står i hvertfald på listen over byer der dækkes, og så er der en
række vejnavne.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 25-06-06 17:44

Bjarke Hansen skrev:
> "Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> Svebølle står i hvertfald på listen over byer der dækkes, og så er der en
> række vejnavne.

Jeps. Præcis som jeg skrev.