Min hastighed på nettet
Fra : Ukendt

Dato : 24-06-06 13:36

Hej

Jeg har bedt min internet-leverandør, Struernet, om at ændre min
hstighed fra 512/128 Kbit/s til 384/384 Kbit/s.
Ændringen er trådt i kraft.
Men jeg har målt hastigheden med TDC hastighedstest til at være
313/127 Kbit/s
Downloaden på 313 Kbit/s er vel acceptabel, men
uploaden syntes jeg er alt for lidt, når den burde være i nærheden af
384.

Er det normalt, at en upload test ikke viser mere, eller er det en
ommer?

Mvh. LL

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 24-06-06 14:06

Leif Lassen wrote:
> [...]
> 384.
>
> Er det normalt, at en upload test ikke viser mere, eller er det en

Hvis du betaler for en upstream på 384kbps, så skal du ikke acceptere en
på 128kbps.

--
Thomas Damgaard Nielsen
http://thomasdamgaard.dk/

Fra : Brian Lund

Dato : 24-06-06 15:37

> [...]
> 384.
>
> Er det normalt, at en upload test ikke viser mere, eller er det en

Prøv den her:
http://www.internetkvalitetsguide.dk/StreamSpeed_Download.asp
(direkte link)
http://www.internetkvalitetsguide.dk/Hastighedsmaaler/TPTEST3.exe

Hvis den også viser for lidt, så brok dig!

Brian

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-06 15:54

On Sat, 24 Jun 2006 16:36:48 +0200, "Brian Lund"
<geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> wrote:

> [...]
>(direkte link)
>http://www.internetkvalitetsguide.dk/Hastighedsmaaler/TPTEST3.exe
>
>Hvis den også viser for lidt, så brok dig!

TPTest

TCP viser følgende:
Afsendelse: 128,56 kbit/s Modtagelse: 323,17 kbit/s

UDP viser følgende:
Afsendelse: 133,7 kbit/s Modtagelse: 332,76 kbit/s

Båndbredde:
Afsendelse: 96,2 % Modtagelse: 97,1 %

Jeg har kørt testen 3-4 gange med ca. samme resultat.

Jo, de må i gang igen, kære Struernet.

LL

Fra : uffe.doygaard@gmail.~

Dato : 26-06-06 13:39

Leif Lassen skrev:

> [...]
>
> Båndbredde:
> Afsendelse: 96,2 % Modtagelse: 97,1 %
>
> Jeg har kørt testen 3-4 gange med ca. samme resultat.

Struernet er jo en mindre udbyder, de kan med garanti levere den
ønskede hastighed. I eget net vel at mærke.

I eget net, mener jeg på tværs af deres backbone, alstå en
punkt-til-punkt forbindelse fra din router/cpe/modem og til en given
test-server i deres netværk.
Udbyderen er ikke forpligtiget i at levere den ønskede hastighed hele
vejen til et slutpunkt i f.eks TDC's netværk, eller på DiX for den
sags skyld.

Det er måske ikke så smart at lade være med at gøre det, men det er
jo en politisk beslutning som de enkelte udbydere har, eller
forhåbentligt tager stilling til.

Derfor er det smarteste, rent taktisk i denne forbindelse, udbed dig om
en mulighed for at teste i deres eget net... F.eks kunne det være at
de har en lokal kopi af TPtest kørende i eget net, ligesom Dansk
Bredbånd f.eks. har det ( http://speedtest.dbnet.dk ).

Dermed siger jeg ikke at du skal acceptere at din forbindelse i bund og
grund ikke kan benyttes fuldt ud, men det kan være at "du får hvad du
betaler for" ifølge målinger fra Struernet.

Du skal blot være opmærksom på at en ISP kun skal stå til ansvar
for din punkt-til-punkt forbindelse fra CPE til exit-hole i
netværket....

/Uffe