Domæne som ikke er aktivt, men re
Fra : Bruno

Dato : 19-06-06 18:02

Mit familienavn som domæne er ikke ledigt, men ej heller i brug så
hvordan finder man en mailadresse til den nuværende indehaver?

DK.Hostmaster har givet mig navnet på indehaveren, tilsyneladende en
privatmand, inkl. adresse og tlf., men jeg synes det er lidt påtrængende
og ringe til manden.

Mvh

Bruno

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-06-06 18:54

Bruno formulated the question :
> Mit familienavn som domæne er ikke ledigt, men ej heller i brug så hvordan
> finder man en mailadresse til den nuværende indehaver?

Hvordan ved du om det er i brug ? der behøver ikke være en webside for
at det er i brug.

> DK.Hostmaster har givet mig navnet på indehaveren, tilsyneladende en
> privatmand, inkl. adresse og tlf., men jeg synes det er lidt påtrængende og
> ringe til manden.

Skriv et brev.

You know this framework is not big enough for the two of us!

Fra : Henning

Dato : 19-06-06 19:20

On Mon, 19 Jun 2006 19:53:35 +0200, Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk>
wrote:

>Bruno formulated the question :
>
>Hvordan ved du om det er i brug ? der behøver ikke være en webside for
>at det er i brug.

Korrekt - et par af mine domæner bruges udelukkende til mail.

Fra : Bruno

Dato : 19-06-06 20:01

Henrik Stidsen wrote:
> Hvordan ved du om det er i brug ? der behøver ikke være en webside for
> at det er i brug.

Net stats siger det ikke er i brug og et DNS check* giver heller ikke
noget, burde jeg ikke få en IP adresse hvis det var i brug?

> Skriv et brev.

Det kommer jeg vist til, jeg synes bare det er så formelt.

Mvh

Bruno

PS. Jeg lavede DNS check vha.
http://cgibin.erols.com/ziring/cgi-bin/nsgate/gate.pl
hvor jeg søgte på "anything".

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-06-06 21:27

Bruno explained on 19-06-2006 :

> Net stats siger det ikke er i brug og et DNS check* giver heller ikke noget,
> burde jeg ikke få en IP adresse hvis det var i brug?

Ikke nødvendigvis, blot en NS record. Hvad er det for et domæne ? (så
kan vi hurtigt checke om det er i brug efter DK Hostmasters definition
af ibrugtagning)

> Det kommer jeg vist til, jeg synes bare det er så formelt.

Ja hvis du ikke vil ringe og du ikke har en emailadresse så har du kun
brevet eller personligt fremmøde tilbage - og så er brevet nok din
eneste reele mulighed :)

"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly
by."
- Douglas Adams

Fra : sls\(2770\)

Dato : 22-06-06 13:21

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ja hvis du ikke vil ringe og du ikke har en emailadresse så har du kun
> brevet eller personligt fremmøde tilbage - og så er brevet nok din eneste

Ellers er der jo altid http://www.interflora.dk/

// Sid

Fra : PerX ...

Dato : 22-06-06 21:45

In article <4496d88e$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
dont.use@this.address.ever says...
> [...]
>
> DK.Hostmaster har givet mig navnet på indehaveren, tilsyneladende en
> privatmand, inkl. adresse og tlf., men jeg synes det er lidt påtrængende

Det syntes hvores politikere ikke - de går ind for selvtægt, det er
derfor de har ændret loven. Så ring du bare, eller kør der ud og bank på
døren (gerne midt om natten)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-06-06 22:43

After serious thinking PerX ... wrote :

> Det syntes hvores politikere ikke - de går ind for selvtægt, det er
> derfor de har ændret loven. Så ring du bare, eller kør der ud og bank på
> døren (gerne midt om natten)

Hva snakker du om ?? Det er stadig muligt at så som anonym i DK-WHOIS

"Careful, Chief. Dig up the past, all you get is dirty."
- Gideon, The Minority Report

Fra : Michael

Dato : 22-06-06 22:59

Henrik Stidsen skrev:

>Hva snakker du om ?? Det er stadig muligt at så som anonym i DK-WHOIS

Ja så længe det varer
Inden ret længe skal man til at have adresse beskyttelse hvis man vil
vedblive at være anonym.

--
LMBC
Jeg udtaler mig ikke på vegne af den norske stat

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-06-06 18:11

Michael brought next idea :

> Ja så længe det varer
> Inden ret længe skal man til at have adresse beskyttelse hvis man vil
> vedblive at være anonym.

Og det er et problem fordi... ?

This is not an automated signature. I type this in to the bottom of
every message.

Fra : Michael

Dato : 23-06-06 20:24

Henrik Stidsen skrev:

>Michael brought next idea :

>Og det er et problem fordi... ?

Tja det er vel kun et problem hvis man gør det til et problem. Men
nogen ønsker jo af uransalige grunde at være anonym hos DK-Hostmaster
(inkl. undertegnede). Dog synes jeg at det er at gå for langt at have
adressebeskyttelse fordi jeg så skal have adresse attest med hver gang
jeg f.eks. skal oprettet mobil abonnement og ligenende.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-06-06 21:14

Michael formulated on fredag :

> Tja det er vel kun et problem hvis man gør det til et problem. Men
> nogen ønsker jo af uransalige grunde at være anonym hos DK-Hostmaster
> (inkl. undertegnede).

Jeg valgte det efter at "mosegrisen" begyndte at finde oplysninger om
folk der kritiserede ham ved at kigge i DK-WHOIS.

> Dog synes jeg at det er at gå for langt at have
> adressebeskyttelse fordi jeg så skal have adresse attest med hver gang
> jeg f.eks. skal oprettet mobil abonnement og ligenende.

Det er selvfølgelig irriterende, det er jeg enig med dig i. Men så tit
er det vel heller ikke - oger der ikke noget med at man kan variere
hvor meget beskyttelse der skal være ?

"A computer once beat me at chess, but it was no match for me at kick
boxing." - Emo Philips

Fra : PerX ...

Dato : 24-06-06 03:28

In article <mn.bc7e7d668ec8d03e.34878@news.hs235.dk>, nntpspam@hs235.dk
says...
> Michael brought next idea :

> Og det er et problem fordi... ?

Krænkelse af privatlives fred. Almindlige mennesker har INTET at bruge
det til - poltiet kan naturligvis (lige som før) få det med en
dommerkendelse.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 24-06-06 08:54

PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> writes:

>Krænkelse af privatlives fred. Almindlige mennesker har INTET at bruge
>det til

Denne tråd handler jo netop om, at almindelige mennesker har
noget at bruge det til.

Mvh.
   Klaus.

Fra : PerX ...

Dato : 24-06-06 03:28

In article <mn.b58f7d6680d15504.34878@news.hs235.dk>, nntpspam@hs235.dk
says...

> Hva snakker du om ??

At politikerne har lavet loven som aå almindlige mennsker skal kunne se
andres addresser hvis de registerer et domæne navn (det næster bliver
vel man kan slå folks nummerplade op for at se hvor de bor).

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-06-06 11:50

PerX ... brought next idea :

> At politikerne har lavet loven som aå almindlige mennsker skal kunne se
> andres addresser hvis de registerer et domæne navn

Du kan stadig være anynom. Derudover kan jeg virkelig ikke se problemet
med at du kan se hvem der ejer et domænenavn. Du kan også se hvem der
ejer et hus eller et telefonnummer (med mindre nummeret er gjort
hemmeligt).

> (det næster bliver
> vel man kan slå folks nummerplade op for at se hvor de bor).

Det kan du allerede hvis der er gæld i bilen...

You know this framework is not big enough for the two of us!