Opkald fra udbyder / virus eller ?
Fra : Elite Hunting

Dato : 16-06-06 14:03

Blev kontaktet af min udbyder ; der er tilsyneladene
voldsom aktivitet fra min PC , sender til eller modtager (?)
op 80 til 100 IP-adresser inden for et par sekunder.Blev
ikke helt klar over hvad han mente.

Dette fik jeg at vide sløver netværket for de andre beboere.

Jeg blev spurgt om jeg bruger P2P , hvilket jeg gør men
meget begrænset ( højst 10KB op/ned hastighed ) og med
lange pauser imellem. Flere uger hvor jeg ikke bruger skidtet.

Bruger også Azuereus til torrent dl.

Har inden for de sidste dage haft virus ( som nu er fjernet )
en trojansk hest kaldet , noget med "generic2" 6 stk inden for
2 dage !

Lidt irriteret af det opkald fra min udbyder. jeg har ikke
ændret adfærd ifbm brug af min PC i mange år. Har aldrig
før været udsat for opkald fra min udbydere før.

Min nuværende udbyder er en af de mindre.

Nogen kommentar til ovenstående ?

Fra : Lars Bjerre

Dato : 16-06-06 14:24

Er ret sikker på at det er i den forkerte gruppe men ifbm med det
jeg lige har skrevet :

Når jeg åbner for Azureus og eMule , kan det være meget svært
at åbne en hjemmeside eller bare det at checke mail kan tage tid.

Skal lige sige at up/down er minimal, så det er ikke dér skoene klemmer.

Når jeg lukker af ; no problemos. Jeg køre med en 2gb/ 512-linie.

Kan det virkeligt passe at dette kan belaste andre beboers hastighed ?

Hér tænker jeg på at der sker et eller andet jeg ikke aner noget om.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-06-06 16:10

Elite Hunting skrev:

> Har inden for de sidste dage haft virus ( som nu er fjernet )

Hvor sikker er du på det? En 'ordentlig' virus sørger naturligvis
for at dit AV-program tror at den er fjernet.

Jeg ville ubetinget formatere og genonstallere et system der har
været kompromitteret. Det er ikke til at vide hvad der ligger af
luskede filer.

På lang sigt vil jeg anbefale dig at benytte et image-program så
en tidligere virusfri status kan gendannes på 3 minutter. Og så
bør du nok også ændre opsætning/adffærd så du ikke bliver smittet
igen.

Yderligere spørgsmål hører hjemme i dk.edb.sikkerhed(.virus).

--
Bertel