/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
ComX vs DBnet?
Fra : Jonas R.


Dato : 13-06-06 16:37

Er de lige gode hvis man vil bruge dem i sin ejendom til tv, telefoni og
bredbånd?

Hvad har folk af erfaringer?

MVH

Jonas R.



 
 
Svend (14-06-2006)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 14-06-06 10:55

Jonas R. wrote:
> Er de lige gode hvis man vil bruge dem i sin ejendom til tv, telefoni og
> bredbånd?

Det vil jeg ikke sige. Jeg har selv ComX men mener at dbnet's setup hvor
de har ansvaret for udstyret er bedre end det setup comx har i vores
forening. Det kan være det er ændret. Tilgengæld skal hver bruger betale
en højere oprettelse for hvert produkt, end hos comx.

Tilgengæld skal man betale til viasats tvkanaler ho dbnet, men det er
vel en smags sag. Fodbold fanatikere vil nok foretrække det.


Men i praxis levere de begge et rigtig godt produkt.

>
> Hvad har folk af erfaringer?
>
> MVH
>
> Jonas R.
>
>

--
Svend

Towli (14-06-2006)
Kommentar
Fra : Towli


Dato : 14-06-06 17:16

Db's produkter fungerer upåklageligt.
Deres kundeservice er derimod helt i skoven.


/T



Svend (15-06-2006)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 15-06-06 05:58

Towli wrote:
> Db's produkter fungerer upåklageligt.
> Deres kundeservice er derimod helt i skoven.
>
>
> /T
>
>
ok, den har jeg ingen erfaring med. Comx kundeservice virker meget
fonuftig naar man kommer igennem, det tager bare sin tid.

--
Svend

Bjarke Hansen (15-06-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 15-06-06 15:43

"Svend" <2@lazy.dk> wrote in message
news:4490e8db$0$15781$14726298@news.sunsite.dk...
> Towli wrote:
>> Db's produkter fungerer upåklageligt.
>> Deres kundeservice er derimod helt i skoven.
>>
>>
>> /T
> ok, den har jeg ingen erfaring med. Comx kundeservice virker meget
> fonuftig naar man kommer igennem, det tager bare sin tid.

Jeg synes nu ikke det er så slemt.. Man skal bare lade være med at ringe
mellem 16 og 17 hvor folkt lige er kommet hjem fra arbejde. I ved regnings
udstedelser, og ændringer i fx tv pakker og andet. Så er det klart der er
tryk på. men jeg har da flere gange kommet igennem på 5 sekunder.



Christian Joergensen (16-06-2006)
Kommentar
Fra : Christian Joergensen


Dato : 16-06-06 13:37

Svend <2@lazy.dk> writes:

> Jeg har selv ComX men mener at dbnet's setup
> hvor de har ansvaret for udstyret er bedre end det setup comx har i
> vores forening. Det kan være det er ændret.

At i har valgt at uddelegere service-opgaven af jeres udstyr til 3.
part har ikke noget med ComX at goere. I langt de fleste foreninger
leverer ComX ogsaa service paa udstyret.

Men jeg er helt enig i at det kun er en fordel at indholdsleverandoeren
ogsaa staar for at levere service paa udstyret. Saa er der noget mindre
bureaukrati i det noget brager ned og skal fejlrettes.

--
Christian Joergensen | ... der arbejder for ComX Networks A/S
http://www.razor.dk | - men udtaler sig for sig selv

Svend (16-06-2006)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 16-06-06 14:28

Christian Joergensen wrote:
> Svend <2@lazy.dk> writes:
>
>
>>Jeg har selv ComX men mener at dbnet's setup
>>hvor de har ansvaret for udstyret er bedre end det setup comx har i
>>vores forening. Det kan være det er ændret.
>
>
> At i har valgt at uddelegere service-opgaven af jeres udstyr til 3.
> part har ikke noget med ComX at goere. I langt de fleste foreninger
> leverer ComX ogsaa service paa udstyret.
>
> Men jeg er helt enig i at det kun er en fordel at indholdsleverandoeren
> ogsaa staar for at levere service paa udstyret. Saa er der noget mindre
> bureaukrati i det noget brager ned og skal fejlrettes.
>

Jeg fik vist forklaret det forkert, jeg ville ønske at comx ejede alt
aktivt udstyr.

--
Svend

Kenneth K (15-06-2006)
Kommentar
Fra : Kenneth K


Dato : 15-06-06 18:26


> Hvad har folk af erfaringer?
>

Hej Jonas.

Jeg har prøvet at sende dig en mail, dog uden held.

Gider du smide mig en mail når du har tid?

Kenneth



stig larsen (19-06-2006)
Kommentar
Fra : stig larsen


Dato : 19-06-06 23:46


>
> Jeg fik vist forklaret det forkert, jeg ville ønske at comx ejede alt
> aktivt udstyr.

Det er jo netop forskellen mellem DB og Comx. Det er Comx's politik at
brugerene selv ejer deres udstyr. Når det er udbyderen der ejer
udstyret er det meget mere indviklet at skifte udbyder = umuligt fordi
der skal tages en ny beslutning der koster penge og det kan være
svært at skaffe flertal for en sådan beslutning. Det er meget nemmere
at flytte sin fiber over til en anden udbyder.

stig


Asbjorn Hojmark (20-06-2006)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 20-06-06 06:07

On 19 Jun 2006 15:45:49 -0700, "stig larsen" <sl@dkkom.dk> wrote:

> Når det er udbyderen der ejer udstyret er det meget mere indviklet
> at skifte udbyder = umuligt fordi der skal tages en ny beslutning
> der koster penge og det kan være svært at skaffe flertal for en
> sådan beslutning. Det er meget nemmere at flytte sin fiber over
> til en anden udbyder.

Det er rigtigt...

Men hvis det betyder, at forskellige kunder køber forskelligt udstyr
(fordi det er deres eget og de selv skal betale) så risikerer man
nemt, at man ender med et setup, der ikke er til at supportere for
udbyderen. Det kan så stille større krav til kunden egens kompetence.

-A

stig larsen (19-06-2006)
Kommentar
Fra : stig larsen


Dato : 19-06-06 23:47


>
> Jeg fik vist forklaret det forkert, jeg ville ønske at comx ejede alt
> aktivt udstyr.

Det er jo netop forskellen mellem DB og Comx. Det er Comx's politik at
brugerene selv ejer deres udstyr. Når det er udbyderen der ejer
udstyret er det meget mere indviklet at skifte udbyder = umuligt fordi
der skal tages en ny beslutning der koster penge og det kan være
svært at skaffe flertal for en sådan beslutning. Det er meget nemmere
at flytte sin fiber over til en anden udbyder.

stig


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408191
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste