ComX hastigheder?
Fra : sfc

Dato : 12-06-06 15:18

Har en ComX 6/6 mbit forbindelse som altid har kørt 10/10. Er det fordi ComX
altid smider ekstra oven i, eller har jeg bare været heldig?
Hvis det nu er fordi de smider ekstra oven i, hvad ville deres 10/10 og
20/20 så køre?

// Sfc

Fra : Mikael Schøler

Dato : 12-06-06 15:32

sfc wrote:
> [...]
> altid smider ekstra oven i, eller har jeg bare været heldig?
> Hvis det nu er fordi de smider ekstra oven i, hvad ville deres 10/10 og

Jeg har lige fået en 10/10 hos comx og der ligger hastigheden på
3000kb/s gennemsnitligt. Det svarer vel til en 20/20+.. Om det er med
vilje de gør det, aner jeg ikke.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-06-06 16:50

"Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk> wrote in message

> Jeg har lige fået en 10/10 hos comx og der ligger hastigheden på 3000kb/s
> gennemsnitligt. Det svarer vel til en 20/20+.. Om det er med vilje de gør
> det, aner jeg ikke.

Man kan jo prøve at zappe lidt rundt mellem hastighederne, hvis man gør det
på en bestemt måde, tager det fx 5sekunder at opgradere til 20Mbit.. Men
deres regningssystem har lidt besværligtheder ved at man gør det.

Ved 20Mbit er det omkring 50Mbit, ved 2Mbit er det 6.

Men jeg fik noget nyt udstyr Allied telesyn, fordi den gamle boks brændte
af. Og der fik jeg herefter lavere hastighed.

Ca 5Mbit ved 2Mbit og 30Mbit på 20Mbit, de andre har jeg ikke prøvet med den
nye boks. Reglen er i hvertfald man for mere end hvad man betaler for. Og
ikke ligesom stort set alle andre selskaber hvor man snakker 100Kbit og
100kr ekstra.

Fra : Kenneth K

Dato : 12-06-06 17:24

"sfc" <sfcFJERN@FJERNtiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ComX altid smider ekstra oven i, eller har jeg bare været heldig?
> Hvis det nu er fordi de smider ekstra oven i, hvad ville deres 10/10 og

Det er fordi ComX smider ekstra oven i, og det bliver der desværre snart
ændret ved.

Fra : Mikael Schøler

Dato : 12-06-06 17:38

Kenneth K wrote:
> "sfc" <sfcFJERN@FJERNtiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Det er fordi ComX smider ekstra oven i, og det bliver der desværre snart
> ændret ved.

pålidelig kilde eller rygter?

Fra : Kenneth K

Dato : 12-06-06 18:36

> pålidelig kilde eller rygter?

Den mest pålidelige kilde som du kan få!

Fra : Mikael Schøler

Dato : 12-06-06 18:59

Kenneth K wrote:

> Den mest pålidelige kilde som du kan få!

øøh.. comx selv eller hvordan skal den forståes? Har du evt. et link?

Fra : Kenneth K

Dato : 12-06-06 20:07

> øøh.. comx selv eller hvordan skal den forståes? Har du evt. et link?

Se evt. din mail boks

Fra : Søren Blom

Dato : 13-06-06 01:16

"Kenneth K" <kenneth.k@sletmail.dk> skrev

> Se evt. din mail boks

Hvorfor ikke dele din vide med alle og poste hvad du ved her i gruppen i
stedet for at sende det privat til folk?

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Kenneth K

Dato : 13-06-06 18:12

> Hvorfor ikke dele din vide med alle og poste hvad du ved her i gruppen i
> stedet for at sende det privat til folk?

Fordi det ikke er alle ting som kommer alle folk ved.

Kenneth

Fra : sls\(2770\)

Dato : 13-06-06 07:48

"Kenneth K" <kenneth.k@sletmail.dk> skrev i en meddelelse

> Se evt. din mail boks

Kan du ikke maile den til mig også... sls@FJERNsol.dk

Fjern FJERN ved @

Mikael S.. Du har set at ComX selv har nyhedsgrupper, ik?

news.comxnet.dk

// Sid

Fra : Mikael Schøler

Dato : 13-06-06 08:26

sls(2770) wrote:
> [...]
>
> Fjern FJERN ved @
>
> Mikael S.. Du har set at ComX selv har nyhedsgrupper, ik?

Nej det har jeg ikke. Hvor stabile er de? Jeg benytter Sunsite's og jeg
er fuldt ud tilfreds med dem.

Fra : sfc

Dato : 13-06-06 10:40

"Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Nej det har jeg ikke. Hvor stabile er de? Jeg benytter Sunsite's og jeg er
> fuldt ud tilfreds med dem.

De er rimlig stabile, har kun oplevet en ½ dag jeg ikke har kunne tilgå dem,
de sidste 3 mdr.
Så kan man altid bruge Sunsites imens, da man sagtens kan have flere
nyhedskonties

// Sfc

Fra : Rene Joergensen

Dato : 13-06-06 11:14

sfc <sfcFJERN@FJERNtiscali.dk> wrote:

> De er rimlig stabile, har kun oplevet en ½ dag jeg ikke har kunne tilgå dem,
> de sidste 3 mdr.

Jeg kan jo så fortælle at de køber sig ind på Uni2's newsserver:

$ host news.comxnet.dk
news.comxnet.dk CNAME news.colt-telecom.dk
news.colt-telecom.dk CNAME news.uni2.dk
news.uni2.dk CNAME thomson.uni2.net
thomson.uni2.net A 130.227.3.84

Grimt med et CNAME til et CNAME til et CNAME.

--
-René

Fra : Mikael Schøler

Dato : 13-06-06 11:33

Rene Joergensen wrote:

> [...]
> news.uni2.dk CNAME thomson.uni2.net
> thomson.uni2.net A 130.227.3.84
>
> Grimt med et CNAME til et CNAME til et CNAME.

Det lyder indviklet og tungt..

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-06-06 22:04

On Tue, 13 Jun 2006 12:33:18 +0200, Mikael Schøler <mik_s@tdcadsl.dk>
wrote:

> Det lyder indviklet og tungt..

I praksis betyder det nogle brøkdele af et sekund når man forbinder
til serveren i første omgang, og ikke noget som helst i resten af
sessionen.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Mikael Schøler

Dato : 14-06-06 07:42

Asbjorn Hojmark wrote:

> I praksis betyder det nogle brøkdele af et sekund når man forbinder
> til serveren i første omgang, og ikke noget som helst i resten af
> sessionen.
>
> -A
Okay så intet af betydning. Men som sagt så længe sunsite leverer varen
hurtigt og effektivt, så er jeg fat and happy

Fra : Mikael Schøler

Dato : 13-06-06 11:34

sfc wrote:
> [...]
> de sidste 3 mdr.
> Så kan man altid bruge Sunsites imens, da man sagtens kan have flere

Så længe jeg er tilfreds med sunsite's så går det nok.. Men tak for
info'en..