gtar
Fra : Niels Bachmann

Dato : 19-06-01 22:42

Når jeg laver backup af mappe /www/domain.dk med denne kommando :
gtar cvzf /www/backup/current/domain.dk-`date '+%d%m%Y'`.tar.gz
/www/domain.dk > /www/log/domain.dk-`date '+%d%m%Y'`.log
Får jeg altid denne fejlmeddelelse :
gtar: Removing leading `/' from member names

Anyone ?

MVH/ Niels Bachmann

"Mandrake.... Have you ever seen a 'commie drink a glass of water?"

http://www.precious.dk

Fra : Steen Suder

Dato : 19-06-01 22:42

Niels Bachmann wrote:

> [...]
> /www/domain.dk > /www/log/domain.dk-`date '+%d%m%Y'`.log
> Får jeg altid denne fejlmeddelelse :
> gtar: Removing leading `/' from member names

Det er ganske alm. for tar. Det betyder bare at filerne gemmes med
ikke-absolutte stier IIRC.

--
Steen Suder

"We reject kings, presidents and voting.
We believe in rough consensus and running code."

Fra : Niels Bachmann

Dato : 19-06-01 22:50

> Det er ganske alm. for tar. Det betyder bare at filerne gemmes med
> ikke-absolutte stier IIRC.

Takker for det hurtige svar.
Så er der jo ikke noget at bekymre sig om

MVH/ Niels Bachmann

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 20-06-01 06:55

Niels> Takker for det hurtige svar. Så er der jo ikke noget at
Niels> bekymre sig om

Men hvis man ikke ønsker det, så kan man tilføje -P

Fra man siden til tar:

-P, --absolute-paths
don't strip leading `/'s from file names

/Thomas
--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : Kent Friis

Dato : 20-06-01 16:47

Den 20 Jun 2001 07:55:04 +0200 skrev Thomas Rasmussen:

> [...]
>
>Fra man siden til tar:
>
> -P, --absolute-paths
> don't strip leading `/'s from file names

Derved har man en ret farlig backup, som automatisk vil blive restoret
til / - også selvom man står et helt andet sted.

Det kan godt være det umiddelbart virker smart, men det går galt den
dag man skal restore backup'en på en anden maskine, og ikke ønsker dennes
konfiguration (ip-numre m.m.) ændret til at være magen til
drifts-serveren.

Mvh
Kent
--