Bumser??
Fra : Niels

Dato : 19-06-01 22:16

Jeg vil gerne høre nogle råd om, hvad man kan køre for at forhindre
bumser i ansigtet. Jeg har både hørt, at man skal vaske ansigtet ofte
og putte fedtfattigt creme på og jeg hør hørt at fedtfattigt creme gør
at huden selv producerer mere fedt - at bumserne ikke forsvinder!
Skal man udtørre huden eller putte creme med fedt på??

-Niels

Fra : Jens Myrup Pedersen

Dato : 19-06-01 22:36

Hej Niels.

Hvis dine bumser er et stort problem, så gå til din læge og få ham til at
kigge på det. Hvis han også mener der er et problem kan du enten få noget
receptpligtig medicin, eller hvis du har rigtigt mange bumser, få en
henvisning til en hudlæge.

mvh

Jens

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 21-06-01 10:02

Hey Niels...

Bumser er forstopninger af porrerne i huden - forstoppet med fedt/skidt.
Derfor er løsningen IKKE at komme fedtet creme på!
Det som jeg har fundet ud af hjælper er:
Matas ansigtsvand og Matas ansigtsvask. Køb begge to.
Den ene renser huden (vask) igennem, og den anden (vand) luller porrerne
igen så der ik kom en masse skidt ind
igen lidt efter. Det virker for mig. Begge produkterne er også
bakterie-dræbende.

Udover ovenstående så er sol, solarie/alm. sol, også godt mod bumser, da
huden bliver lidt udtørret.
Hvis du har RIGTIG store problemer med bumser, så gå til din læge og få en
henvisning til en hudlæge.
Det fik jeg engang, men bl.a. de piller man kan få er der nogen bivirkninger
ved... jeg fik bl.a. ekstremt ondt i maven..
Men det gælder måske kun det ene produkt..

Håber det her hjælper dig lidt.

Mvh
Christian Jørgensen

Fra : Mette Tornager Eriks~

Dato : 02-07-01 00:09

"Christian Jørgensen" <gubbar@fnuck.dk> skrev i en meddelelse

> Udover ovenstående så er sol, solarie/alm. sol, også godt mod bumser, da
> huden bliver lidt udtørret.

Og fedtfattig mad, ikke at forglemme.

Hilsen

Mette

Fra : Kata

Dato : 02-07-01 14:17

Mette Tornager Eriksen <metteerik92@NOSPAMhotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9hoacg$eka$1@news.inet.tele.dk...

> Og fedtfattig mad, ikke at forglemme.

Næh, det er lidt af en myte.

Medmindre man har følsom hud og RØRER ved f.eks. ansigt med fedtede
hænder (efter at ha' smovset i fedtet mad, f.eks. snacks/chips/popkorn).
Det at man indtager fed mad fremprovokerer ikke bumser i sig selv.

--
Kata
http://hjem.get2net.dk/kata

Fra : Mette Tornager Eriks~

Dato : 02-07-01 18:35

"Kata" <kata@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hænder (efter at ha' smovset i fedtet mad, f.eks. snacks/chips/popkorn).
> Det at man indtager fed mad fremprovokerer ikke bumser i sig selv.

Okey, der kan man bare se, men hvordan kan det så være at en weekend med
masser af alkohol og fed mad får en til at "blomstre" ?

hilsen

Mette

Fra : Kata

Dato : 03-07-01 01:25

> [...]
med
> masser af alkohol og fed mad får en til at "blomstre" ?

Ved det ikke - muligvis noget hormonelt.

--
Kata
http://hjem.get2net.dk/kata

Fra : Charlotte Terp Jense~

Dato : 14-07-01 11:20

Hej Niels
For at forhindre bumser skal du mindst rense din hud morgen og aften, og
evt. bruge en rensende maske 2-3 gange om ugen.
Så vidt jeg ved, vil en fedtfattig creme ikke få huden til at producere mere
fedt.
Du kan få flere informationer og råd om bumser og evt. produkter på mit site
www.sundhud.dk

Venlig hilsen Charlotte Terp - Sundhud.dk