MAC adresse på XP
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 25-08-06 09:32

Hej

Hvordan finder jeg nemmest min MAC adresse på mit trådløse netkort?

Mvh

Stef

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 25-08-06 09:51

On Fri, 25 Aug 2006 10:31:30 +0200, "Stefan Jacobsen"
<stefware@gmail.com> wrote:

>Hej
>
>Hvordan finder jeg nemmest min MAC adresse på mit trådløse netkort?
Start-kør, skriv "CMD", tryk "OK".
Skriv "ipconfig /all" og tryk "ENTER", så kommer oplysningerne.

/Hans

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-08-06 15:11

"Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> wrote:

>Hvordan finder jeg nemmest min MAC adresse på mit trådløse netkort?

Jeg er nysgerrig

Hvad vil du bruge MAC-adressen til ?

Hvis det er til MAC-relateret adgangsbegrænsning i den trådløse router
vil jeg sige: Glem det !!

Det er helt værdiløst. Brug WPA istedet.

<mlr>

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-06 17:18

kik på kortet, der er et klistermærke med adressen på.

Fra : Mogens

Dato : 25-08-06 17:21

"Torben" <torbensnabelacdnet.dk> skrev i en meddelelse

> kik på kortet, der er et klistermærke med adressen på.

Så kan det være at han skal skille maskinen af.

Mogens

Fra : Mads Bahrt

Dato : 25-08-06 18:11

Mogens skrev:
> "Torben" <torbensnabelacdnet.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Så kan det være at han skal skille maskinen af.
>
> Mogens

Hvis det er integreret står det nogen gange på undersiden af maskinen

MVH

Mads

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 31-08-06 10:48

> Jeg er nysgerrig

Det er da iorden"!

> Hvad vil du bruge MAC-adressen til ?
>
> Hvis det er til MAC-relateret adgangsbegrænsning i den trådløse router
> vil jeg sige: Glem det !!

Det er det, så glem det selv

Stef

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 31-08-06 10:49

> Det er det, så glem det selv

Du er klar over at de kan fakes right? Og derfor yder ingen reel
beskyttelse?

Det gør WEP heller ikke.

Thomas

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 31-08-06 12:21

> Du er klar over at de kan fakes right? Og derfor yder ingen reel
> beskyttelse?
>
> Det gør WEP heller ikke.

Not my problem, det er ikke mig der har taget beslutningen eller laver
opsætningen, desuden skal man også lige logge ind på et novell netværk, så
jeg går ud fra de ved hvad de gør!

Stef

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 31-08-06 15:34

> [...]

>Not my problem, det er ikke mig der har taget beslutningen eller laver
>opsætningen, desuden skal man også lige logge ind på et novell netværk, så

Det gør de helt åbenbart ikke

Man skal ikke rode ret længe med programmer som kismet
(http://www.kismetwireless.net/) før det går op for en, at MAC-relateret
adgangkontrol kun er til besvær for brugerne og ikke yder det mindste
til sikkerheden...

<mlr>

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 31-08-06 19:06

On Thu, 31 Aug 2006 16:33:58 +0200, Michael Rasmussen
<mic@NO_SPAMdou.dk> wrote:

> [...]
>(http://www.kismetwireless.net/) før det går op for en, at MAC-relateret
>adgangkontrol kun er til besvær for brugerne og ikke yder det mindste

Hvis det bagved liggende netværk ikke tillader adgang uden at man er
logget på, ja så ligger sikkerheden jo i selve det bagved liggende
netværk og så er det totalt ligegyldigt med sikkerhed i det trådløse
net. I et sådant setup kan MAC filtrering bruges til at holde "de små
amatører" væk så de ikke støjer.

Men du ved bedre ?

/Hans

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 31-08-06 19:37

Hans Kjaergaard <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
>netværk og så er det totalt ligegyldigt med sikkerhed i det trådløse
>net. I et sådant setup kan MAC filtrering bruges til at holde "de små

Tja, det kan da godt være at MAC-filtrering kan holde amatørerne borte.

Men det giver helt åbenbart også de autoriserede brugere problemer

<mlr>

Fra : Stefan

Dato : 31-08-06 20:07

> Hvis det bagved liggende netværk ikke tillader adgang uden at man er
> logget på, ja så ligger sikkerheden jo i selve det bagved liggende
> netværk

Der skal logges på for at få adgang.

Stef

Fra : Mogens Poulsen

Dato : 25-08-06 17:21

<stefware@gmail.com> wrote:

>Hvordan finder jeg nemmest min MAC adresse på mit trådløse netkort?

Start-knap - Indstillinger - Netværksforbindelser. Dobbeltklik på
ikonet for den trådløse forbindelse. Vælg Understøttelse, derefter
Detaljer - adressen står øverst.
--
mpoulsen@tdcadsl(detteslettes).dk.