Kålpølser
Fra : KC

Dato : 24-08-06 18:41

Hejsa!

Skal have spist mine kålpølser.. hvad ville I spise til dem?

Med venlig hilsen

KC

Fra : B. Nice

Dato : 24-08-06 19:00

On Thu, 24 Aug 2006 19:41:00 +0200, "KC" <etiketter@webspeed.dk>
wrote:

>Hejsa!
>
>Skal have spist mine kålpølser.. hvad ville I spise til dem?
>
>Med venlig hilsen
>
>KC

Kål?

F.eks. rigtig sønderjysk grønlangkål.

Fra : Ralph

Dato : 24-08-06 21:34

"KC" <etiketter@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Skal have spist mine kålpølser.. hvad ville I spise til dem?

jeg forestiller mig hjemmelavede pølser, hvis de er røgede, så brød og
sennep til, "bare" alm. kogte/grillede så med salat/kartofler.

--
Ralph

Fra : Max

Dato : 24-08-06 21:40

Hej KC

> Skal have spist mine kålpølser.. hvad ville I spise til dem?

Gule ærter.

(Sorry Hauge)

Mvh Max

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 25-08-06 08:01

KC skrev:
> Hejsa!
>
> Skal have spist mine kålpølser.. hvad ville I spise til dem?
>
> Med venlig hilsen
>
> KC

Hej

Du kunne spise dem med kål til. En stuvet hvidkål eller en god
grønlangkål ville være mit bud. Og så groft rugbrød til

Jesper

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 25-08-06 16:43

"KC" <etiketter@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa!
>
> Skal have spist mine kålpølser.. hvad ville I spise til dem?

Der er en grund til at de hedder kålpølser og det er mig bekendt ikke fordi
der er kål i.
De smager suverænt med både hjemmelavet grønlangkål eller stuvet hvidkål.
Jeg plejer at koge dem sammen med grønkålen så smager grønkålen bedre.En
røget snitte eller noget bacon er også et must at koge med, pølserne skal
dog ikke koges så længe som kålen.

Steen.

Fra : B. Nice

Dato : 26-08-06 11:47

On Fri, 25 Aug 2006 17:42:48 +0200, "Steen Jakobsen"
<noway@nopost1.tele.xx> wrote:

> [...]
>røget snitte eller noget bacon er også et must at koge med, pølserne skal

Efter min mening bør de slet ikke koges. Bring i stedet vandet i kog,
tag det af og hæld pølserne i og lad dem stå i 20 minutter. Så bli'r
de ikke tørre.

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 26-08-06 18:41

"B. Nice" <b__nice@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Efter min mening bør de slet ikke koges. Bring i stedet vandet i kog,
> tag det af og hæld pølserne i og lad dem stå i 20 minutter. Så bli'r

Iflg. en sønderjydsk slagter der burde vide den slags skal man komme
pølserne i koldt vand, varme op til kogepunktet og så er de færdige.
Til gengæld bliver grønlangkålen jo ikke så god når de ikke har kogt lidt
med der.

Steen.

Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 26-08-06 08:23

KC wrote:
> Skal have spist mine kålpølser.. hvad ville I spise til dem?

De hedder kålpølser, fordi smagen er så kraftig at de kan bære kraftige
kålretter uden at forsvinde. Spis dem til hvadsomhelst, hvor du foretrækker
oktan.

Hos os er kålpølserne standardudstyr ved grillmåltider (nogen gange
sekunderet af en coleslaw), men på det sidste har vi ikke kunne opdrive
overpølsen fra Christian Vollstedt i mit Nordsjællandske pastorat. Jeg har
tilskrevet slagteriet for at få tilsendt en pallefuld, men aldrig fået svar,
så jeg pusler stadig med drømmen om min helt egen kålpølse

--
¸.·´¯)
)><((((º> ´\

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 26-08-06 10:00

3140 Bjørgheim skrev:

> [...]

> slagteriet for at få tilsendt en pallefuld, men aldrig fået
> svar, så jeg pusler stadig med drømmen om min helt egen

På brødrene Vollstedts hjemmeside påstår de at man kan købe
deres produkter overalt i landet. For godt en halv snes år siden,
mener jeg at der var en Vollstedt-forretning i Jorcks Passage
i København, men den kan jeg ikke spore på nettet.

[citat]:
Chr. Vollstedts produkter kan købes overalt i landet.
og virksomheden er landskendt som en moderne
slagtervirksomhed med stolte traditioner.
http://vollstedt.seeems.dk/SEEEMS/21.asp

--
Herluf :·)

Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 27-08-06 07:42

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> [...]
> mener jeg at der var en Vollstedt-forretning i Jorcks Passage
> i København, men den kan jeg ikke spore på nettet.

'Bæsterne' i Hornbæk og Espergærde havde dem også indtil januar-februar i
år, hvorefter de blev fortrængt af Højers. Det er slet ikke det samme ;-(

--
¸.·´¯)