Nysgerrighed og teori, BØR TESTES
Fra : Bo Warming

Dato : 24-08-06 14:24

Sygeplejersker er inkompetente, fordi de har for meget teori

Altid bør testes om vi lærer for BLÆR eller om det dokumenterbarnt
skaber nytte

" Der gives forskellige Slags Videbegærlighed, en Slags, der
skyldes Interesse, og som får os til at ønske at lære noget, der kan
være til Nytte, og en anden Slags, der skyldes Hovmod, og som stammer
fra Ønsket om at vide noget, som de andre ikke ved. La Rochefoucauld

Fra : Ole

Dato : 24-08-06 20:40

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in news:TLhHg.97361$T01.36618
@fe82.usenetserver.com:

> [...]
> være til Nytte, og en anden Slags, der skyldes Hovmod, og som stammer
> fra Ønsket om at vide noget, som de andre ikke ved. La Rochefoucauld

Hmmm??

Fra : Ole

Dato : 24-08-06 21:35

GB <nospam@nospam.invalid> wrote in news:Xns9829E0C6AEE59Youremail@
130.227.3.84:

> http://www.cs.auc.dk/~hans/bo-warming.OSS.html
> http://da.wikipedia.org/wiki/Bo_Warming
> http://www.gatago.com/dk/kultur/mad+drikke/9578745.html
> http://holocaust-info.dk/old/bw_main.htm
> http://www.google.dk/search?hl=da&q=%22net+k00k%22++definition&btnG=S%C3%
> B8g&meta=

Det er jo præcis det, jeg prøver at bringe frem.
Blot på en anden lidt anden måde.

Fra : GB

Dato : 24-08-06 22:32

Ole <ole@ole.dk> wrote in news:Xns9829E6612B410ole@62.243.74.162:

>>> Hmmm??
> Det er jo præcis det, jeg prøver at bringe frem.
> Blot på en anden lidt anden måde.

Du er jyde?

GB

Fra : Jesper

Dato : 24-08-06 21:42

> [...]

> være til Nytte, og en anden Slags, der skyldes Hovmod, og som stammer
> fra Ønsket om at vide noget, som de andre ikke ved. La Rochefoucauld

Deres teoretiske viden om sjældne lidelser bliver du sikkert glad for
næste gang du får sædblæresprængning
--
Jesper

For serious booty shaking:
http://www.youtube.com/watch?v=KUz6S2VFtbQ

Fra : Ole

Dato : 24-08-06 21:49

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote in

> http://www.youtube.com/watch?v=KUz6S2VFtbQ

Hvornår var første gang?

Fra : Jesper

Dato : 24-08-06 22:52

http://groups.google.com/groups?as_q=s%C3%A6dbl%C3%A6re&as_uauthors=bo+warming
--
Jesper

Der findes ingen smalle film, alle film er 35 mm brede.
- Christian Braad Thomsen

Fra : Bo Warming

Dato : 25-08-06 00:36

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message

> Deres teoretiske viden om sjældne lidelser bliver du sikkert glad
> for
> næste gang du får sædblæresprængning

Den Foucault-filosofi, som sygeplejerskerne lærer, hvilket Bertel
Haarder nu kritiserer, men sygeplejerskefagforeningforkvinden
forsvarer er totalt unyttig for alle syge
Den er tomt blær.

Citering af mig ud af sammehæng via Google, viser ikke inkonsistens
eller andet kritisabelt vedr mine skriverier

Er du uenig, så forklar hvorfor.

Jeg brainstormer om at der måske er positive ting og trivsel i det
journalisterne forkætrer, incl i Tønder. Ingen kan påvise usandhed
eller dårlig logik i mine ræsonementer.

Fra : Martin Andersen

Dato : 25-08-06 01:41

Bo Warming wrote:
> [...]
>
> Jeg brainstormer om at der måske er positive ting og trivsel i det
> journalisterne forkætrer, incl i Tønder. Ingen kan påvise usandhed eller

Render du ofte ind i sygeplejersker som simpelthen ikke kan lade være med at
blære sig med al den viden de har tilegnet sig? Med det perfekte skjold mod alle
de "psykosomatiske lidelser", som du angiveligt er udstyret med, burde du da
ellers slet ikke have behov for deres omsorg.

Den appel eller de konstruktive argumenter du måtte have for en større praktisk
del i deres uddannelse (en ny uddannelse, kun 5 år gammel), drukner i din
nedsættende retorik og al den "de skal ikke tro de er noget" snak. I stedet for
at sige "jeg mener at de ville drage større nytte af mere praktisk erfaring"
vælger du ganske forudsigeligt at sige "Sygeplejersker er inkompetente, fordi de
har *for* meget teori". Magen til anti-intellektualisme skal man lede længe
efter. Hvad har du at skulle have sagt når det kommer til *hvor* meget teoretisk
viden andre vil tilegne sig? Ikke en døjt.

Og hvorfor skulle Tønder nu igen blandes ind i det? Mente du der skulle lidt
mere kul på bålet? Er væggene blevet lidt for kedelige at se på, at du sådan
søger at ernære dig ved opmærksomhed?

"Re: sygeplejersker gøres dumme af teori>Re: Nysgerrighed og teori, BØR TESTES"
Sådan lyder den klassiske mosaik-agtige bo warming emnelinie. Er det ikke
ironisk at det i sig selv er en teori? Er du selv dum af teori eller tæller det
ikke?

Fjernet krydspost til dk.videnskab.

Fra : Bo Warming

Dato : 25-08-06 01:54

"Martin Andersen" <dur@ikke.nu> wrote in message

> [...]
> perfekte skjold mod alle de "psykosomatiske lidelser", som du
> angiveligt er udstyret med, burde du da ellers slet ikke have behov

Mit helbred betyder nul behov for sygeplejersker, men i mit 60-årige
liv har jeg mødt mange og undervist mange.

I kemi-teori, som de ikke havde meget brug for.

> [...]
> længe efter. Hvad har du at skulle have sagt når det kommer til
> *hvor* meget teoretisk viden andre vil tilegne sig? Ikke en døjt.

Når en overlæger afslører i TV, at han har erfaring med at de ikke kan
lægge banale forbindinger, så er det vigtigt budskab

> Og hvorfor skulle Tønder nu igen blandes ind i det? Mente du der
> skulle lidt mere kul på bålet? Er væggene blevet lidt for kedelige
> at se på, at du sådan søger at ernære dig ved opmærksomhed?

Tøndersag er fælles dansker-referenceramme p.t.

> [...]
> Sådan lyder den klassiske mosaik-agtige bo warming emnelinie. Er det
> ikke ironisk at det i sig selv er en teori? Er du selv dum af teori

Skaf mig lederjob og praktik kan erstatte teori

Jeg har ikke Glistrups evner til tigerspring fra advokatjob til MF

Om jeg er dum af teori, kan du teste ved dialog her - jeg flygter
aldrig.

Fra : Martin Andersen

Dato : 25-08-06 02:14

Bo Warming wrote:
> "Martin Andersen" <dur@ikke.nu> wrote in message

> Mit helbred betyder nul behov for sygeplejersker, men i mit 60-årige liv
> har jeg mødt mange og undervist mange.
>
> I kemi-teori, som de ikke havde meget brug for.

Du svarede ikke på om de blærede sig med deres teoretiske viden.

> Når en overlæger afslører i TV, at han har erfaring med at de ikke kan
> lægge banale forbindinger, så er det vigtigt budskab

Så det var heldigt at overlægen sagde det. Det du derimod siger er den klassiske
jante-historie om at de tror de er noget ved at vide for meget. Ville det ikke
være mere koncist at kommentere manglen i stedet for?

> Tøndersag er fælles dansker-referenceramme p.t.

som du stadig ikke har kunne relatere til sagen udover ved navns nævnelse.

> Skaf mig lederjob og praktik kan erstatte teori

gudfrimigvel

> Jeg har ikke Glistrups evner til tigerspring fra advokatjob til MF

Hvilket nok også ville kræve en bedre strategi end at sende inflammatoriske
indlæg til diverse nyhedsgrupper.

> Om jeg er dum af teori, kan du teste ved dialog her - jeg flygter aldrig.

Nej, vi ved hvor vi har dig.

Fra : Bo Warming

Dato : 25-08-06 06:00

> [...]
>>
> gudfrimigvel

> Hvilket nok også ville kræve en bedre strategi end at sende
> inflammatoriske indlæg til diverse nyhedsgrupper.

Svar sagligt på hvordan dette sundhedspersonel kan have gavn af
Foucault og Habermas filosofi
Gå efter bolden, ej mand

Mudderkast mod mig er måske underholdende, men en falliterklæring vedr
EMNET.

Her lidt Foucault-citater

FOUCAULT-CITATER - ofte populariserede Nietzschecitater - men
relevante for hospitals-assistent-arbejde?

"Vi straffer for selv at føle os gode: "Fængsler fungerer efter
formodningen om , at forbrydere bliver samfundets skyldnere.
Kreditorer - kirke eller stat - må have lov til at demonstrere sin
magt ved at påføre misdæderen smerte og ydmygelse. På den måde kommer
der balance i systemet.
Således fortætter Michel Foucault sin læremester Nietzsche's
anti-dømmesyge i "Overvågning og straf: Fængslets fødsel" 1975))

"Ved hjælp af forbryderens krop skulle alle fornemme herskerens
rasende nærvær - torturen genoprettede ikke retfærdigheden, men
styrkede statsmagtens position på ny, efter forbryderens overgreb." er
en yderligere pointe og særlig aktuel idag er "Retssystemet skal sikre
bevarelsen af en stabil underklasse af forbrydere".Der er således
langt større dybder hos denne samfundstænker end hvad Politikens
boganmelder har fat i. Alt for ofte er aviser et reklameorgan for
staten og svælger i "de onde gamle dage" for at få velfærdsstaten til
at fremstå i et ideelt lys.

"Man kunne ønske sig at Politikens mange kloge skribenter snakkede
sammen og supplerede hinanden i højere grad. Christian Graungaard
viser i sit "Sexleksikon" langt bedre forståelse af Foucaults dybder.

" Den medico-administrative diskurs fortrænger andre orienterings og
forvaltningssystemer og indsnævrer radikalt repertoiret af socialt
accepterede roller og handlingsmønstre og behandler uden at føle alt
som stikker sig ud fra det normale "Klinikkens Fødsel" 1963 M
Foucault.

Før fornuften blev fornuft var den overmagt. Michel Foucault - vær
skeptisk om fornuftens ret til at admini strere ufornuften.
Galskabens Historie er ikke skrevet som andet end anekdoter, den er en
ting. Kundskab og sandhed hviler på magtovergreb og ubalance. (Trond
Berg Eriksen 1989)

"Seksualiteten er en historisk konstruktion, en imaginær størrelse,
som på forunderlig vis bliver inkorporeret i VIRKELIGHEDEN som led i
samfundets idelige bestræbelse på kontrol. Foucault

"Sexualitet-begrebet er en konstruktion i kompliceret spil mellem
viden, sandhed, tale og magt. Foucault

"Sexualiteten er ikke undertrykt, men ideen om en stabil og
uafrystelig seksuel kerneidentitet, som begrænser os, tjener til
udgangspunkt for kategorisering og regulering - . Fouceault

"Der er ingen konkret magtinstans bag, men magten. Den stille magt.
Foucault

I det moderne Vesten er det sexualvidenskaben, der gennem stadig
italesættelse af det sexuelle har produceret det altdominende sexuelle
sandhedsregime - i østen er det overvejende elskovskunsten, som i
århundreder har været levereandør af sexuel sandhed. Foucault

"Vidensarkæologi dekonstruerer, så vi forstår viljen til viden.
Foucault

"1800-tallets fokus på perversioner, der var forbudt handling, er nu
blevet til klæbende biologisk skæbne. Foucault

"De perverse er blevet et helt lille folk. Intet af hvad han er,
undslipper hans sexualitet. Overalt i ham er den tilstede, Den ligger
til grund for alle hans handlinger, fordi den i deres princip,
ublufærdigt indskrevet på hans ansigt og på hans legeme, fordi den er
en hemmelighed, som uophørligt røber sig selv. Foucault

"Magtens vidensproduktion er en disciplinerende i-tale-sættelse -
endog af det frække og tabuiserede, sexualiteten og kroppen." Foucault

Fra : Martin Andersen

Dato : 25-08-06 14:50

Bo Warming wrote:
> [...]
> og Habermas filosofi
> Gå efter bolden, ej mand
>
> Mudderkast mod mig er måske underholdende, men en falliterklæring vedr

Emnet er dine oprindelige udtalelser. Som du stadig ikke har svaret på spørgsmål
vedrørende.

> Her lidt Foucault-citater
>
> [snip]

Du vil gerne videre i teksten eller hvad?

Fra : GB

Dato : 25-08-06 15:11

> Du vil gerne videre i teksten eller hvad?

Gider du venligst beskære dine svar, i stedet for at genudsende Global
Warming's excesser?

Læs mere på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Tusind tak.

GB

Fra : Martin Andersen

Dato : 25-08-06 15:22

GB wrote:
> Martin Andersen <dur@ikke.nu> wrote in

> Gider du venligst beskære dine svar, i stedet for at genudsende Global
> [...]
Hvis du abonnerede på hans posts ville du se at jeg beskærede det. MEGET.

Fra : GB

Dato : 25-08-06 15:25

> Hvis du abonnerede på hans posts ville du se at jeg beskærede det.
> MEGET.

Pointen er, at det gør jeg IKKE!

Fra : Martin Andersen

Dato : 25-08-06 15:39

GB wrote:
> Martin Andersen <dur@ikke.nu> wrote in

> Pointen er, at det gør jeg IKKE!
>

> Læs mere på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Måske på tide du reviderede dit killfilter til at inkludere mig og/eller posts
der nævner Bo Warming i teksten i stedet for kun som afsender.

Uanset hvor mange BW linier jeg yderligere havde fjernet (hvilket var en del)
havde der stadig været tale om en post hvor der øverst oppe stod Bo Warming
wrote:. Det var du ikke sluppet for uanset.

Hvis du er panisk angst for at støde på det, så filtrer det ordentligt i stedet for.

Argumentet ud for båndbredde i en tekst gruppe som dk.politik... Tid til at
opgradere det 9600baud modem?

Sidste reply, har intet med dk.politik at gøre.

Fra : GB

Dato : 25-08-06 15:41

> Måske på tide du reviderede dit killfilter til at inkludere mig

Nå, så det er det, du er ude på? Fæ.

GB

Fra : BJ

Dato : 25-08-06 16:54

KLIP

> Deres teoretiske viden om sjældne lidelser bliver du sikkert glad for
> næste gang du får sædblæresprængning

Skal de nu til at overtage lægens arbejde.

Det er jeg ikke helt tryg ved.

Hvem er egentlig den fuldt udlærte håndværker, lægen eller sygeplejersken?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : GB

Dato : 25-08-06 17:45

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote in

> Hvem er egentlig den fuldt udlærte håndværker, lægen eller
> sygeplejersken?

Efterhånden er det vist blevet sådan, at det udelukkende er sygeplejersker,
som har "fingrene i suppen", mens lægerne sidder på deres kontorer og
arbejder på deres doktor-disputatser.

Undtagelsen er vel egentlig kun kirurgerne.

GB

Fra : BJ

Dato : 25-08-06 18:18

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Efterhånden er det vist blevet sådan, at det udelukkende er
> sygeplejersker,
> som har "fingrene i suppen",

Jeg ser et stort probelm med (de nye) sygeplerjerskerne.

De uddannes i praktik efter et kompetencegivende afkrydsningsskema og pr det
er fuldt, så mener de ikke, de skal udføre de samme ting igen.

> mens lægerne sidder på deres kontorer og
> arbejder på deres doktor-disputatser.

Nope, de er tvunget til at sidde og bruge tid på at fodre den evig voksene
administration med de mest skøre blanketter, skemaer osv. osv.

> Undtagelsen er vel egentlig kun kirurgerne.

De skal vel også fodre den samme administration med stabler af skemaer.

Vort land kan snart sammenlignes med en ultra moderne fabrik ... opført i
1970.

Det eneste, der er vedligeholdt i fabrikken, er administrationen. De har til
gengæld også en overflod af ansatte og alskens udstyr med applikationer, der
har kostet milliarder af kroner.

Når de tvinges til at spare, fyrer de udelukkende i produktionen............

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : GB

Dato : 25-08-06 20:11

> Vort land kan snart sammenlignes med en ultra moderne fabrik ...
> opført i 1970.

Vi er nok generelt enige i denne sammenhæng.

GB

Fra : BJ

Dato : 25-08-06 20:20

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Vi er nok generelt enige i denne sammenhæng.

Løsningen er flere penge fra "kunderne" og disse siges at skulle bruges i
produktionen.

Desværre viser det sig gang på gang, pengene er brugt til administration og
teknologi til netop at tilfredsstille administrationen.

Der er ikke kommet flere arme og ben også kaldet "indianere".

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 25-08-06 16:42

> Sygeplejersker er inkompetente, fordi de har for meget teori

Teori er stærkt overvurderet - 20+ år som
ingeniør/systemudvikler/udviklingsingeniør har overbevist mig om at
det er *resultaterne* der tæller, ikke hvordan man helt konkret fik
dem.