MS Windows
briani 27239
lidt underligt problem
Fra : Carsten Gall

Dato : 24-08-06 13:06

Efter at have installeret Norton Internet Security, har jeg oplevetet lidt
underligt problem.
Norton fortæller mig at der har været en portscanning, efterfølgende virker
det som om at maskinen totalt låser for adgang til
internettet.
Jeg har ikke kunnet finde noget om det i manuellen eller i programmet.
nogen som har en forklaring??

Samtidigt med installationen, har windows Firewall, måske givet lidt
problemmer.
Når jeg går ind i kontrol panel - windows firewall. får jeg beskeden
"windows kan ikke vises indstillingerne for windows firewall af en ukendt
årsag"
Er det Norton der fucker det op??

Carsten

Fra : L.E.P.

Dato : 24-08-06 13:27

Thu, 24 Aug 2006 14:06:08 +0200, skrev "Carsten Gall"
<cgall@vip.cybercity.dk> :

> [...]
>Når jeg går ind i kontrol panel - windows firewall. får jeg beskeden
>"windows kan ikke vises indstillingerne for windows firewall af en ukendt

Er der ikke firewall i NIS (kender den ikke)?

Hvis der er, skal du slå Windows egen firewall fra.

Hilsen Lars

Fra : Carsten Gall

Dato : 24-08-06 14:07

"L.E.P." <nyheder@SLETplakaten.dk> skrev i en meddelelse
> Thu, 24 Aug 2006 14:06:08 +0200, skrev "Carsten Gall"
> <cgall@vip.cybercity.dk> :

> Er der ikke firewall i NIS (kender den ikke)?
>
> Hvis der er, skal du slå Windows egen firewall fra.

Jo der er en firewall i norton, men problemeter at jeg ikke kan komme til
at ændre noget i windows firewall,
får den nævnte besked.
Har i mellemtiden, fundet ud af at, hvis den låser, så skal jeg klikke på
bloker trafik, og derefter trykke på tillad trafik.
Underligt!
Konens computer har ikke de nøkker!

Carsten

Fra : GB

Dato : 24-08-06 18:02

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> wrote in

> Efter at have installeret Norton Internet Security, har jeg oplevetet
> lidt underligt problem.
> Er det Norton der fucker det op??

Norton/Symantec kupper din PC og stikker sin næse alle steder, hvor den
ikke har en skid at gøre.

Hvis du kan finde ud af at afinstalere skidtet (det er for
viderekommende), så gør det, og brug i stedet gratisprodukter som Tiny
Personal Firewall, AntiVir og AdAware. Så opnår du en beskyttelse, som er
MINDST lige så god.

Og selvfølgelig: Opdatér din Windows religiøst!

GB