Lønpakke sammensætning (grund+provi)
Fra : Arne Johansen

Dato : 24-08-06 10:25

Hej,

Jeg skal have ansat en sælger snart, men vil gøre det billigst for mig, men
dog attraktivt at søge stillingen, hvis vedkommende har troen på, at
produktet kan sælges og derved præge sin egen løn.

Hvordan ser en lønpakke ud, så der er en "arbejdsgiver-fordelagtig" grundløn
+ provision af konkret salg. (pr. enhed?)

En enhed koster ml. 1350,- og 2700,- så der _kan_ godt laves lidt ekstra i
provison hvis man er flittig/dygtig. En fornuftig sælger vil i den første
måned kunne sælge 5-7 enheder og derfra kan jeg ikke spå mere, men loftet er
nok omkring 30-35 pr. md. (Så er dagene ikke lange nok)

Nogen gode bud (helst baseret på erfaring og ikke teori alene). Det er salg
via telefon (og email)

Venligst

Arne Johansen

Fra : BJ

Dato : 24-08-06 10:30

"Arne Johansen" <ras@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg skal have ansat en sælger snart, men vil gøre det billigst for mig,
> men dog attraktivt at søge stillingen, hvis vedkommende har troen på, at
> produktet kan sælges og derved præge sin egen løn.

Hvis du ikke selv tror på produktet og vil gøre det billigst (føj) for dig
selv, så ansæt sælgeren på ren provision og egne omkostninger.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Arne Johansen

Dato : 24-08-06 10:46

> Hvis du ikke selv tror på produktet og vil gøre det billigst (føj) for dig
> selv, så ansæt sælgeren på ren provision og egne omkostninger.

> [...]

Hej Bjørn,

Det var da en kedelig måde at svare på, da det rent faktisk var en seriøs
forespørgsel fra min side. Tror da ikke at nogen chefer ønsker at betale
mere end nødvendigt, men jeg er da samtidig klar over at den samlede pakke
(inkl. personale goder iøvrigt) skal være attraktiv. Ellers kan man da ikke
få nogen ansat i disse gode tider.

Lad dine kedelige svar ligge - de er ikke så brugbare for mig - eller nogen
anden.

Og jo - jeg tror på mit produkt, da det jo netop er derfor at vi udvider.

Venligst

Arne Johansen

Fra : BJ

Dato : 24-08-06 10:59

"Arne Johansen" <ras@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Lad dine kedelige svar ligge - de er ikke så brugbare for mig - eller
> nogen anden.

Så undlad i en "stillingsannonce" at anvende ordet "billigt".

> Og jo - jeg tror på mit produkt, da det jo netop er derfor at vi udvider.

Herligt og hjertelig tillykke.

Henvend dig evt. til http://www.businessdanmark.dk/

De kan råde og vejlede dig, så du får din kommende medarbejders
ansættelsesforhold på skinner og effektueret "helt efter bogen".

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Arne Johansen

Dato : 24-08-06 11:08

> [...]
>
> De kan råde og vejlede dig, så du får din kommende medarbejders
> ansættelsesforhold på skinner og effektueret "helt efter bogen".

Tak - det var jo brugbart.

Venligst

Arne Johansen

Fra : BJ

Dato : 24-08-06 11:09

"Arne Johansen" <ras@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tak - det var jo brugbart.

Velbekomme.

Som professionel arbejdsgiver kender du vel til steder, hvor du kan få
professionel hjælp..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Arne Johansen

Dato : 24-08-06 11:10

> Som professionel arbejdsgiver kender du vel til steder, hvor du kan få
> professionel hjælp..;)

Underminerer du ikke nyhedsgruppernes eksistens ved at være så meget på
tværs herinde.

Venligst

Fra : BJ

Dato : 24-08-06 11:13

"Arne Johansen" <ras@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Underminerer du ikke nyhedsgruppernes eksistens ved at være så meget på
> tværs herinde.

Hellere det end se en stakkels telemarketingsælger (i gamle dage kaldte vi
det "kanvas") hænge med numsen i vandskorpen.

Jeg ved af naturlige årsager ikke om du hører til de mere obskure
telemarketingarbejdsgivere som vi jævnlig kan læse om i avisen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~