Gode opskrifter med spidskål
Fra : Niau

Dato : 24-08-06 08:17

Hej alle.

Nogen der har nogle gode opskrifter med spidskål?

mvh Nhi

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 24-08-06 08:44

Niau skrev:
> Hej alle.
>
> Nogen der har nogle gode opskrifter med spidskål?
>
> mvh Nhi

Forslag til Kål i ovn

Snit kålen meget fint
Rør det med 3 spsk cremefraiche eller tyrkisk yoghurt
Tilsæt reven muskatnød efter behag
Tilsæt Chili eller smag og lyst.
Tilsæt 75 g reven ost

Denne kålfars formes til nogle klumper på en bageplade med bagepapir.

Bag i ovnen 25 min ved 200 grader

Hilsen Jesper

Fra : Niau

Dato : 24-08-06 09:22

> [...]
> Tilsæt Chili eller smag og lyst.
> Tilsæt 75 g reven ost
>
> Denne kålfars formes til nogle klumper på en bageplade med bagepapir.

Uhm... lyder lækkert.
Det vil jeg prøve. Tak skal du ha' :)

mvh Nhi

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 24-08-06 10:56

Niau skrev:

> Uhm... lyder lækkert.
> Det vil jeg prøve. Tak skal du ha' :)
>
> mvh Nhi

Hov ... glemte lige en ingrediens
Der skal også røres en æggeblomme i ... ellers hænger det ikke ordentlig
sammen.

Hilsen Jesper

Fra : Jan Bøgh

Dato : 24-08-06 10:46

Niau skrev i 44ed5285$0$4162$ba624c82@nntp02.dk.telia.net dette:
> Hej alle.
>
> Nogen der har nogle gode opskrifter med spidskål?

Steg lidt bacon gyldent i en klat smør eller olie.
Fyld gryden med spidskål revet i større stykker og vend disse til de bliver
blanke og lidt bløde. Sammen med spidskålen tilsættes et par spiseskefulde
frisk timian. Endeligt sluttes af med en squis fløde. Smages til med salt og
peber. Et herligt tilbehør eller en frokostret.
Lidt efter temperement kan muskatnød, hvidløg og hvad man nu lyster bruges
til at variere retten.

mvh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Niau

Dato : 24-08-06 19:36

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote in message

> [...]
> nettet!
> PS: Knipserier kan findes på | B: Såååeh - har du et link?

Pu ha, det lyder som en fednende ret, men det smager sikkert godt. Den skal
jeg lige tænke over inden ;) Tror faktisk at den kunne smage rigtig godt med
en tørstegt kyllingfilet.

Tak for det.

mvh Nhi

Fra : Jan Bøgh

Dato : 28-08-06 10:52

Niau skrev i 44edf19c$0$4157$ba624c82@nntp02.dk.telia.net dette:

> Pu ha, det lyder som en fednende ret, men det smager sikkert godt.

Der blev ikke spurgt efter diæt-kost men 'gode opskrifter'

> Den skal jeg lige tænke over inden ;) Tror faktisk at den kunne smage
> rigtig godt med en tørstegt kyllingfilet.

Tørstegt kyllingefillet! Det kan vel ikke kaldes mad - højst ernæring.
Hvad med noget proteinpulver i stedet - det må rent kullinarisk høre hjemme
på samme hylde. Men er sandsynligvis dyrere.

mvh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Niau

Dato : 28-08-06 16:27

> [...]
> nettet!
> PS: Knipserier kan findes på | B: Såååeh - har du et link?

Jo da... hvis du får så meget fed mad og det er så blødt og snasket, så
passer en kyllingfilet helt fint ;)

mvh Nhi

Fra : Jan Bøgh

Dato : 28-08-06 19:48

Niau skrev i 44f30b5f$0$4165$ba624c82@nntp02.dk.telia.net dette:

> Jo da... hvis du får så meget fed mad og det er så blødt og snasket,

???

> så passer en kyllingfilet helt fint ;)

Tørstegt kyllingefilet passer imnsho ikke til noget som helst - tag et drop
i stedet!

vh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Niau

Dato : 29-08-06 09:10

> [...]
> nettet!
> PS: Knipserier kan findes på | B: Såååeh - har du et link?

Kan du ikke lide kylling eller hvad er dit problem? Når jeg skriver tørstegt
kyllingfilet, så mener jeg, at man steger det på en tør pande uden olie,
smør eller andet fedtstof. IKKE at fileten er stegt så meget at den er
knas-tør ;)

Fra : Jan Bøgh

Dato : 29-08-06 14:04

Niau skrev i 44f3f654$0$4164$ba624c82@nntp02.dk.telia.net dette:

> Kan du ikke lide kylling eller hvad er dit problem?

Jo, jeg elsker skam kylling. Grillet, stegt i ovn eller gryde. Men tørstegt
kyllingebryst er for mig en ren Anne Larsen - aka en køkkenkatastrofe! Men
smag og behag er jo heldigvis en individuel størrelse - også den dårlige

> Når jeg skriver
> tørstegt kyllingfilet, så mener jeg, at man steger det på en tør
> pande uden olie, smør eller andet fedtstof.

Det er vist den gængse forståelse.

mvh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 24-08-06 15:54

On Thu, 24 Aug 2006 09:17:21 +0200, "Niau" <niau@sol.dk> wrote:

>Hej alle.
>
>Nogen der har nogle gode opskrifter med spidskål?
>
>mvh Nhi

Gyldenspjæts livret
mvh Ebbe

Fra : Niau

Dato : 24-08-06 19:34

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> wrote in message

> Gyldenspjæts livret
> mvh Ebbe

Hvad er det?

mvh Nhi

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 24-08-06 19:51

Niau skrev:

> Hvad er det?

Det er sprængt oksebryst med stuvet spidskål

--
Herluf

Fra : Ole Larsen

Dato : 24-08-06 18:38

Niau skrev:
> Hej alle.
>
> Nogen der har nogle gode opskrifter med spidskål?
>
> mvh Nhi

Flækkes på langs & skylles, lidt vand skal hænge ved. Med snitfladen
nedad i næsten afbruset smør, lidt piskefløde ved, låg på. Når det
begynder at falde sammen (sker hurtigt)er det nok. Salt.
Herlig nøddeagtig smag. Er smørrret rigigt varm, kan kålen brune lidt og
det er fint.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design, aug. 2006

Fra : Niau

Dato : 24-08-06 19:34

"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> wrote in message

> [...]
> falde sammen (sker hurtigt)er det nok. Salt.
> Herlig nøddeagtig smag. Er smørrret rigigt varm, kan kålen brune lidt og

Uhm.. dét lyder rigtig lækkert. Den tror jeg bliver et hit :D
Tak for det.

mvh Nhi

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 24-08-06 21:19

On Thu, 24 Aug 2006 09:17:21 +0200, "Niau" <niau@sol.dk> wrote:

>Hej alle.
>
>Nogen der har nogle gode opskrifter med spidskål?
>
>mvh Nhi

Flæk spidskålen snit den i fine strimlert fra toppen, ca 2/3, den
nederste del er lidt grov til denne ret. Men der er sikkert andre
forslag hvoir den nederste del kan bruges

Rør de fine snitter med Creme Fraice/Drænet Youghurt lidt salt og
pebber samt Spidskommen efter smag.

/Bjarne

Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 26-08-06 08:26

http://kortlink.dk/2xmn

--
¸.·´¯)
)><((((º> ´\

Fra : Padre

Dato : 29-08-06 10:01

> Når jeg skriver tørstegt
> kyllingfilet, så mener jeg, at man steger det på en tør pande uden olie,
> smør eller andet fedtstof. IKKE at fileten er stegt så meget at den er
> knas-tør ;)

Ja det er jo det, tørstegning normalt betyder. Personligt kan jeg godt
lide det, når der er noget med lidt væde at spise til.

--
padre