*nix og password krypteret access fil
Fra : lysalf@gmail.com

Dato : 23-08-06 22:49

Hejsa.

Jeg har et problem som jeg her vil prøve at beskrive.

Jeg har en fil RNDNAME.slg der kommer fra min dykkercomputers
interface. Denne fil er i virkeligheden en password krypteret mdb
(access) fil. Så langt så godt..!

Nu er tricket at jeg skal kunne uploade den til en webserver og
returnerer data som en xml tjeneste.
Det ville være rimeligt ligetil på en ms platform, men tricket er at
jeg skal tilgå den fra b-one eller surftowns servere, der kører *nix
med php.

Så hvordan får jeg fingrene ned i den mdb fil uden brug af odbc,
eller uden at kunne installere software ? Jeg har virkeligt tænkt så
det knager, men nu er jeg nået dertil hvor jeg er ved at give op, og
overvejer at sætte en IIS maskine op et sted som webservice bare for
at klare det her job. Men det vil være lidt af et nederlag for mig :)

Alle gode ideer modtages..

mvh Kim || chdb.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-08-06 23:08

lysalf@gmail.com writes:

> [...]
> overvejer at sætte en IIS maskine op et sted som webservice bare for
> at klare det her job. Men det vil være lidt af et nederlag for mig :)

Kan du ikke konvertere den på din PC til fx mysql inden du uploader
den?

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : lysalf@gmail.com

Dato : 27-08-06 13:19

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Kan du ikke konvertere den på din PC til fx mysql inden du uploader
> den?
>
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen

Kunne JEG godt, men det skal være multiuservenligt. Ikke bare til mig.
Det handler om at uploade en fil og konvertere den til xml format som
min nuværende webservice kan fange.

Ellers god nok idé. Men nogen der har en idé til at gøre det fra en
server ?

Kim

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-08-06 13:51

lysalf@gmail.com writes:

> Kunne JEG godt, men det skal være multiuservenligt. Ikke bare til
> mig.

Nåh, ikke bare et hurtigt hack. Så skal du nok til lommen.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : lysalf@gmail.com

Dato : 30-08-06 14:54

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Nåh, ikke bare et hurtigt hack. Så skal du nok til lommen.
>
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen

Til lommen :)

Hvis der er nogen der har erfaring med dette vil jeg gerne høre om
det. Hvis jeg skal til lommen, for at nogen skal skrive et par linjer i
en newsgroup så er verden da helt gal.

Eller er det mig der bare tror at den sidste linux hippie endnu ikke er
død ?

-

Altså. Spørgsmålet er. Tilgå en access mdb fil på en
linuxwebserver med php. Jeg kan IKKE sætte odbc forbindelser op på
maskinen, da jeg ikke har rettighederne med mig der.

Er det bare umuligt med surftown's konfiguration ?

mvh KIM

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-08-06 23:45

lysalf@gmail.com writes:

> Hvis der er nogen der har erfaring med dette vil jeg gerne høre om
> det. Hvis jeg skal til lommen, for at nogen skal skrive et par linjer i
> en newsgroup så er verden da helt gal.

Hvis du tror det kan ordnes med et par linier på serveren, har du vist
ikke undersøgt sagen ordentligt inden du valgte Access som database og
Linux som webplatform.

Jeg ville i dit sted enten vælge en database der kører under både
Windows og Linux, eller lave en eksporteringsrutine i din
applikation. Lur mig om ikke Access nemt kan fås til at eksportere
til CSV eller HTML, og det kan du nok komme videre med.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : lysalf@gmail.com

Dato : 31-08-06 21:04

> [...]
> applikation. Lur mig om ikke Access nemt kan fås til at eksportere
> til CSV eller HTML, og det kan du nok komme videre med.

Jeg har ikke valgt noget. Det er en fil der kommer ud af en uwatec
dykkercomputer. De har tilfældigvis valgt at gemme deres data i en sdl
= mdb fil..

Jeg synes selv jeg spørger rimeligt præcist ind til benet. Jeg har
præcist de muligheder jeg har skitseret. Ikke andre. Og jeg vil høre
om der inden for de mulighed er nogen ideer.
Men tak for rådene, det er bare ikke inden for mine rammer..

mvh Kim

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 31-08-06 22:30

lysalf@gmail.com writes:

> Jeg synes selv jeg spørger rimeligt præcist ind til benet. Jeg har
> præcist de muligheder jeg har skitseret. Ikke andre. Og jeg vil høre
> om der inden for de mulighed er nogen ideer.

Ok, se det sagde du jo ikke noget om. Spørger man helt ind til benet,
sker det man ikke får det hele med.

Jeg vil formode du skal have det en tur forbi access for at få fisket
infoen ud.

--
Thorbjørn Ravn Andersen