Dårlig hastighed på LAN
Fra : Per Olsen

Dato : 23-08-06 21:00

Hej NG

Jeg har opsat et mindre netværk med 10/100Mbit netkort - de køre alle auto
dvs at de connecter alle med 100 Mbit, men hvis jeg bruger DU meter til at
se den aktuelle hastighed mellem to pc'ere som er tilsluttet først en 100
Mbit switch som senere i huset går ind i en 100 Mbit Hub (skiftes snart til
en switch) og efter følgende ind i endnu en 100 Mbit switch - så ligger
hastigheden kun på omkring 3-4 mB/sec burde den ikek ligge højre? der er
brugt cat5 kabling i huset (kabel købt i biltema)

Nogen der kan give et hint om hvad der kan være galt? ville det give
hastighed at skifte hub'en ud til en switch?

Mvh Per

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-08-06 21:10

On Wed, 23 Aug 2006 22:00:13 +0200, "Per Olsen"
<perjmolsen@hotmail.com> wrote:

> Jeg har opsat et mindre netværk med 10/100Mbit netkort - de køre alle auto
> dvs at de connecter alle med 100 Mbit, men hvis jeg bruger DU meter til at
> se den aktuelle hastighed mellem to pc'ere

Jeg har ikke meget fidus til DU Meter. Hvor hurtigt kan du overføre
mellem to maskiner med fx TTCP (http://tinyurl.com/p5wz3)?

> som er tilsluttet først en 100 Mbit switch som senere i huset går ind i en
> 100 Mbit Hub

Er du sikker på, det er en hub? Hvad er mærke og type?

> og efter følgende ind i endnu en 100 Mbit switch - så ligger hastigheden
> kun på omkring 3-4 mB/sec

Det er 24-32 Mbps. Hvis det faktisk er en hub, og der er andet trafik
samtidig, så er det tænkeligt, at du bare ikke kan nå højere. En hub
er et shared medie, hvor udstyret kan komme til at 'tale i munden på
hinanden' og hvis det sker, tier de stille lidt. Hadtigheden sænkes
drastisk.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/