AccessPoint, valg?
Fra : Emilsen

Dato : 23-08-06 15:26

Hej

I morgen får jeg en bærbar med WAN.

Intel® PRO/Wireless 2200 BG speeds up to 54Mbps
* Industry standard wireless LAN security support
* Excellent performance through per packet antenna selection
* Intel® Intelligent Scanning Technology for optimal power
management.
* 10/100/1000 Mbps LAN
* Wireless LAN module 802.11 a/b/g

Hvilket accessPoint skal jeg vælge?
Jeg er i tvivl om betydningen af "Intel® PRO/Wireless 2200 BG".

Jeg har læst lidt på:
<http://da.wikipedia.org/wiki/Wi-Fi>
hvoraf jeg udleder, at 802.11a er at foretrække, men
accessPointene er dyre.
802.11g er økonomisk mere tiltrækkene, så det bliver nok
løsningen.

P.T. har jeg ISDN 2Mb adgang; men det kan nu hurtigt ændre sig
til det bedre.

Har nogen et godt bud?

m.v.h. Emil

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-08-06 15:43

On Wed, 23 Aug 2006 16:25:57 +0200, Emilsen <emilsen@ostbirk.com>
wrote:

> Intel® PRO/Wireless 2200 BG speeds up to 54Mbps
> * 10/100/1000 Mbps LAN
> * Wireless LAN module 802.11 a/b/g

Det er noget sludder. Det kort kan ikke bruges til 10/100/1000base-T.
(Men det kan da godt være, den bærbare kan).

"BG" indikerer, at det er et kort, der kan køre 802.11g (og derfor
også b). Det er altså forkert at skrive "a/b/g".

> Hvilket accessPoint skal jeg vælge?

Du skal vælge et AP, der kører 802.11g. Se fx på Linksys WAP54G.

-A

Fra : Emilsen

Dato : 23-08-06 16:57

Asbjorn Hojmark svarede:

> "BG" indikerer, at det er et kort, der kan køre 802.11g (og
> derfor også b). Det er altså forkert at skrive "a/b/g".

Det burde jeg have gennemskuet, beklager.

> Du skal vælge et AP, der kører 802.11g. Se fx på Linksys
> WAP54G.

Dette valg ser umiddelbart ud til at være bedst til prisen; det
har fået fine anmeldelser, og har 3 års garanti.

Nogen bemærkninger til
LevelOne FreeCon WAP-0006 og
D-Link AirPlus G DWL-G700AP Access Point ?

m.v.h. Emil

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-08-06 16:13

Emilsen skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Hvilket accessPoint skal jeg vælge?
> Jeg er i tvivl om betydningen af "Intel® PRO/Wireless 2200 BG".

Prøv i gruppen vedr. trådløst netværk - den hedder:

Jan

Fra : Emilsen

Dato : 23-08-06 16:40

Jan Vestergaard har bragt dette til verden:

> Prøv i gruppen vedr. trådløst netværk - den hedder:

Min udbyder (Arrownet) tilbyder ikke denne gruppe, så den er
usynlig for mig.
Men jeg kan finde den på 'Google Grupper'.

Tak for hjælpen l-)

m.v.h. Emil

Fra : Bettina&Fillip \(230~

Dato : 23-08-06 20:00

"Emilsen" <emilsen@ostbirk.com> skrev i en meddelelse
> Jan Vestergaard har bragt dette til verden:

> Min udbyder (Arrownet) tilbyder ikke denne gruppe, så den er usynlig for
> mig.
> Men jeg kan finde den på 'Google Grupper'.

Kontakt din udbyder, de kan garanteret tilmelde den for dig/jer. Det er
faktisk en god gruppe

Mvh

Fillip

Fra : Emilsen

Dato : 23-08-06 22:52

Bettina&Fillip (2300) tastede følgende:

> Kontakt din udbyder, de kan garanteret tilmelde den for
> dig/jer. Det er faktisk en god gruppe

Det har jeg så gjort, så nu må jeg afvente om det virker.
Jeg har det lidt svært med at beklage mig over noget, hvis jeg
kan finde andre løsninger.
Men her kan andre også drage fordel af min henvendelse, så du
skal have tak for dit ind.SPARK.

m.v.h. Emil

Fra : Mads Bahrt

Dato : 24-08-06 00:54

Emilsen skrev:
> [...]
> andre løsninger.
> Men her kan andre også drage fordel af min henvendelse, så du skal have

Du skal ikke have det dårligt over at brokke dig over det. Det er ganske
enkelt for dårligt når en dansk udbyder af den størrelse ikke har en 2
år gammel gruppe i dk-hierakiet.

MVH

Mads

Fra : Claus Albæk

Dato : 24-08-06 07:50

Mads Bahrt wrote:

> Du skal ikke have det dårligt over at brokke dig over det. Det er ganske
> enkelt for dårligt når en dansk udbyder af den størrelse ikke har en 2
> år gammel gruppe i dk-hierakiet.

ellers er Sunsite's news server stadig gratis og bærer så vidt jeg ved
alle danske grupper.

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-08-06 13:29

In news:44ed4c03$0$75036$14726298@news.sunsite.dk,
Claus Albæk <claude@eugina.dk> wrote:

> ellers er Sunsite's news server stadig gratis og bærer så vidt jeg ved
> alle danske grupper.

....som ikke er binære.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Claus Albæk

Dato : 29-08-06 08:49

Jens Bruun wrote:

> ...som ikke er binære.

Præcis...

Men at bruge news til binære formål er imho alligevel tåbeligt. der
findes bedre alternativer.