krydset netkabel
Fra : Per Andreasen

Dato : 23-08-06 14:46

Når man skal "droppe" en swich, fordi den ikke længere skal anvendes i et
rum, kan man sætte netkablerne sammen. Hvis der er en anden swich i begge
ender, kræver det, så vidt jeg ved, at netkablet bliver krydset. Hvilke
tråde er det, der skal krydses??

På forhånd tak Per Andreasen

Fra : Max

Dato : 24-08-06 06:53

Hej Per

> swich i begge ender, kræver det, så vidt jeg ved, at netkablet bliver
> krydset. Hvilke tråde er det, der skal krydses??

Moderne switche er ofte ligeglad med om kablerne er krydsede
eller ej, de finder selv ud af at skifte porten om så det køre, så
du kan jo prøve bare at koble den op til at starte med.

Ellers finder du opskriften på det krysede kabel her

http://www.hardwarebook.net/

Mvh Max

Fra : Per Andreasen

Dato : 24-08-06 14:51

Hej Max

Det var lige, hvad jeg havde brug for. Mange tak.

mvh Per