Tisser stadig rundt omkring
Fra : Maria Just

Dato : 23-08-06 09:26

Hej alle!

Jeg har tidligere skrevet et indlæg om, at vores killing ind imellem
tisser på gulvet i stuen... I en god uge nu har den kun brugt
kattebakken. For ca. en uge siden købte vi nyt grus "Cat Exclusive", som
den virkede til at snyes meget godt om (skal lige sige at det klumper
rigtig godt! og ingen lugt!)... Men for et par dage siden tissede den
altså både inde i stuen og på tæppet i det rum hvor kattebakken står. Og
så sent som i morges tissede den på køkkengulvet, som er linolium... Jeg
opdagede det desværre først da den stod og skrabede helt vildt

Nogen der kan have en forklaring... Jeg har tænkt på om det kan være for
at få opmærksomhed? Vi har desværre ikke rigtig haft tid til at lege
særlig meget med den her de sidste par dage, da min kæreste har været i
gang med sit afgangsprojekt på ingeniørstudiet... Men det er heldigvis
slut i morgen!

Med venlig hilsen
Maria Just
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 23-08-06 14:17

Maria Just wrote:

> [...]
> særlig meget med den her de sidste par dage, da min kæreste har været i
> gang med sit afgangsprojekt på ingeniørstudiet... Men det er heldigvis

Som jeg vist også har skrevet tidligere: Har du prøvet at træne med den?
Når den har spist, når du kommer hjem, sådanne tidspunkter hvor en
killing normalt "skal", så sæt den i bakken og ae den lidt i numsen (man
kan jo altid vaske hænder bagefter). Tal beroligende til den. Så vil den
sætte sig og tisse. Når den har gjort det, skal du rose meget, f.eks.
give den en godbid.

Sørg for at sætte den i bakken ofte, og bliv ved med at ros den, og gør
bakkeoplevelserne til noget rart.

Har ikke meget erfaring med katteopdrag, men ovenstående reducerede
vores killings uvaner meget, og nu er det uger siden, han er gået ved
siden af, så vi beder til, det er slut.

Det kan være lidt hårdt i træningsperioden, fordi det er er hver anden
time eller sådan noget. Men det er besværet værd, hvis det virker.

Ideen fik vi, fordi min forlovede arbejder med autistiske børn, hvor man
pottetræner dem på nogenlunde samme måde

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Maria Just

Dato : 23-08-06 19:34

> [...]
>
> Ideen fik vi, fordi min forlovede arbejder med autistiske børn, hvor man
> pottetræner dem på nogenlunde samme måde

Hej Kevin

Jeg kan godt huske at du har skrevet tidligere - men må indrømme at vi
ikke lige havde fundet det nødvendigt, eftersom hun i mange dage
flittigt har brugt kattebakken både til dete ene og det andet :-/
Men jeg vil da tage dit råd op til overvejelse igen!

Jeg siger tak!