MS Windows
briani 27239
Geninstallation af XP Home - hvad gør jeg ~
Fra : Ukendt

Dato : 22-08-06 21:52

Hjælper en ven med at få hans pc op at køre igen.
Vi har aftalt en komplet ny installation fra hans XP Pro CD.

Efter de indledende øvelser med formatering og kopiering af filer,
genstarter systemet automatisk. Dette er vist 'lige efter bogen'.

Men, efter genstarten fortsætter installationen ikke - som forventet.
I stedet starter installationen helt forfra igen

Jeg kom lidt i tvivl om validiteten af hans CD. (Ligner ikke en original
CD).
Derfor prøvede jeg med min egen originale XP Home Medion genoprettelses
CD.
Men her gentager mønstret sig.

Hvad mon jeg gør galt?

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-06 22:27

<kjeldn (snabela) ddf (punktum) dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> CD).
> Derfor prøvede jeg med min egen originale XP Home Medion genoprettelses

Glemmer at hive cd'en ud af drevet ?

mvh Ebbe

Fra : Knud S.

Dato : 22-08-06 22:33

<kjeldn (snabela) ddf (punktum) dk> skrev i en meddelelse news:44eb7353$0$20246$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
>
> Men, efter genstarten fortsætter installationen ikke - som forventet.
> I stedet starter installationen helt forfra igen

Det er da surt. Jeg har aldrig oplevet det selv om PC står til at boote
fra CD-rom under hele installation.
Du kunne jo prøve at "tvinge" den til at kigge på harddisk efter den
første re-boot ved at være klart til at ændre det i BIOS midt i 1.
re-boot. Det sker der ikke noget ved og så vil den i hvert fald
kigge på C: eller hvad du nu har valgt. Om det løser problemet ved
jeg ikke, men det var da et forsøg værd. Muligvis opstår der så
et andet problem.

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-06 23:50

Den 22/08-2006 klokken 23:26, skrev
"Ebbe [7000]" <es44(at)pc(dot)dk>
i <44eb769b$0$20255$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

> Glemmer at hive cd'en ud af drevet ?

Den 22/08-2006 klokken 23:33, skrev
"Knud S." <news@post-cybercity.dk>
i <44eb7827$0$138$157c6196@dreader2.cybercity.dk>:

> [...]
> på C: eller hvad du nu har valgt. Om det løser problemet ved jeg ikke,
> men det var da et forsøg værd. Muligvis opstår der så et andet problem.

Tusind tak til jer begge for hjælpen.

Jeg havde prøvet at fjerne CD'en, men så brokkede den sig over, at den
ikke kunne finde boot record på hverken floppy eller cd. (Mente, at den
automatisk skulle gå til C, når ingen af de 2 andre var tilstede).

Så lykkedes det at stoppe under reboot, (husker ikke om det var F2 eller
F8), og fik et blåt felt med valg af boot device.
Her var mulighederne: Floppy, CDrom eller BBS-0 Intel UNDI PXE 2.0. Den
sidste virkede mystisk. Valgte denne som eneste alternativ, og fik til alt
held 'frosset' det næste msg. på skærmen: "PXE E61 media test failure,
check cable".
Gættede på, at dette var noget netværks boot halløj. (Ved ikke, hvordan
f..... han har fået den sat op til dette)

Gik atter ind i BIOS og søgte alle HD'er. Fandt C drevet og satte dette
som primær boot device.

Fantastisk. Nu kørte installationen

Med venlig hilsen,
Kjeld