MS Windows
briani 27239
DVD brænder
Fra : Henrik Steffensen

Dato : 20-08-06 10:59

Jeg har en ældre maskine fra år 2000. Den indeholder en DVD-læser og en DR
R/RW-brænder.

Jeg vil imidlertid gerne have DVD-brænder i. Kan jeg blot udskifte
DVD-læseren med en DVD-brænder? Eller skal jeg også skifte controlleren?

Fra : Richard Thune

Dato : 20-08-06 11:05

"Henrik Steffensen" <hst@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg vil imidlertid gerne have DVD-brænder i. Kan jeg blot udskifte
> DVD-læseren med en DVD-brænder? Eller skal jeg også skifte controlleren?
Det skulle være nok bare at skifte drevet.
RT

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-08-06 14:14

Henrik Steffensen wrote:
> Jeg vil imidlertid gerne have DVD-brænder i. Kan jeg blot
> udskifte DVD-læseren med en DVD-brænder? Eller skal jeg også
> skifte controlleren?

I "gamle dage" skulle en CD brænder (det var før DVD brændernes
tid) helst køre f.x. SCSI for at virke ordentligt, men den tid er
forbi.

Nu kører CD- og DVD-brændere ok på almindelig IDE på samme måde
som dit DVD-drev sikkert gør, så det vil næsten helt sikker bare
være at bytte det ud - og så vil det virke uden problemer.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 20-08-06 16:50

> [...]
> DVD-drev sikkert gør, så det vil næsten helt sikker bare være at bytte det
> ud - og så vil det virke uden problemer.
Det er IDE. Som jeg husker det har jeg vistnok skiftet controller for et par
år siden, da jeg fik en meget større HD i maskinen.