MS Windows
briani 27239
Problem med HD flyttet til ny pc
Fra : Bo Nielsen

Dato : 19-08-06 11:03

jeg håber nogen kan hjælpe med følgende problem:

- Min gl. stationære pc virker ikke mere.
- Tog master harddisk og satte i en harddisk boks med USB udgang.
- Satte denne til min bærbare - XP Pro.
- Gik i stifinder og kunne se og åbne alt undtagen en mappe:
c:\Documents and Settings\mit bruger navn (adminstrator)
- Andre brugers mapper også med admistrator rettigheder kan jeg godt åbne.

Når jeg prøver at åbne ovenstående mappe, svarer systemet med:
\Documents and Settings\mit bruger navn\ er ikke tilgængelig
Adgang nægtet.

Dette er ret irriterende da jeg gerne vil kunne få fat i mine gemte
dokumenter.

Er der nogen som har en forklaring samt en løsning til problemet.

Med venlig hilsen
Bo

Fra : Johnn Nekman

Dato : 19-08-06 18:23

On Sat, 19 Aug 2006 12:02:55 +0200, Bo Nielsen <bon@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>dokumenter.
>
>Er der nogen som har en forklaring samt en løsning til problemet.
Jep, disken er formatteret med ntfs og dine rettigheder på den bærbare
giver dig ikke adgang til filerne.

Gå op under Funktioner->Mappeindstillinger i stifinder på din bærbare
xp pro, vælg fanen Vis og slå "Brug enkel fildeling" fra.

Højreklik da på din brugermappe, vælg egenskaber -> sikkerhed ->
Avanceret -> Ejer. Klik på dit brugernavn og sæt hak i "Erstat ejer af
underbeholder og objekter"
--
Mvh Johnn

Fra : Bo Nielsen

Dato : 20-08-06 01:14

Johnn Nekman skrev:

> [...]
>
> Højreklik da på din brugermappe, vælg egenskaber -> sikkerhed ->
> Avanceret -> Ejer. Klik på dit brugernavn og sæt hak i "Erstat ejer af
Perfekt - Mange mange gange tak.
Mvh Bo