MS Windows
briani 27239
Opstart af to Stifindere på een gang?
Fra : Ukendt

Dato : 18-08-06 19:39

Jeg vil gerne have en knap (genvej) der starter to eksemplarer af Stifinder
ved siden af hinanden, delt lodret på skærmen lige som Norton Commander i
sin tid. Ja, ja, jeg kender godt f.eks. Total Commander, men jeg vil altså
ha' Windows stifinder (Explorer).

Hvordan gør man det? Med en bat-fil eller ved at skrive et eller andet
snadsk i genvejens egenskaber?

I den genvej jeg bruger nu (til een forekomst), får jeg den til at starte
op i roden af mit F-drev:
%SystemRoot%\explorer.exe /e,f:\

Jeg kunne tænke mig drev C i venstre side og F i højre side.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 18-08-06 21:59

Kurt Hansen wrote:
> [...]
> Norton Commander i sin tid. Ja, ja, jeg kender godt f.eks. Total
> Commander, men jeg vil altså ha' Windows stifinder (Explorer).

Ok ikke helt det du spørger om, men prøv at trekke folderbox ud
på denne side
http://www.baxbex.com/products.html

mvh
Henning

Fra : Thomas V. Nielsen

Dato : 19-08-06 08:33

> Jeg kunne tænke mig drev C i venstre side og F i højre side.

Opret en bat fil med dette indhold:
%SystemRoot%\explorer.exe /e,f:\
%SystemRoot%\explorer.exe /e,c:\

Placeret og ret størrelse til på begge vinduer, luk dem ned og så har du det
du ønsker næste gang du åbner bat filen.

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-06 08:53

On Sat, 19 Aug 2006 09:32:31 +0200, Thomas V. Nielsen wrote:

> [...]
>
> Placeret og ret størrelse til på begge vinduer, luk dem ned og så har du det
> du ønsker næste gang du åbner bat filen.

Tænkte nok, at det var noget i den retning. Bat-filen starter godt nok to
Stifindere, men de husker ikke deres placering - d.v.s. det først åbnede
gør, men nummer to får samme størrelse og placering, så de ligger oven i
hinanden.

Ved at højreklikke på proceslinien og vælge "Delt lodret" får jeg dem til
at fylde halvdelen af skærmen hver, hvilket vil være en udmærket løsning,
selv om jeg da gerne vil have muligheden for at vælge præcist den størrelse
og placering de skal have.

Findes der en måde hvorpå de individuelt husker størrelse og placering
ELLER en kommando der svarer til "Delt lodret"?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas V. Nielsen

Dato : 19-08-06 09:59

> [...]
> Stifindere, men de husker ikke deres placering - d.v.s. det først åbnede
> gør, men nummer to får samme størrelse og placering, så de ligger oven i

OK Min husker placeringen af vinduerne.

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-06 13:38

On Sat, 19 Aug 2006 10:59:21 +0200, Thomas V. Nielsen wrote:

> OK Min husker placeringen af vinduerne.

Det lyder spooky! Jeg kører med XP Home, men selv om du evt. bruger en
anden Windows-udgave, burde det da fungere ens?

Jeg har prøvet at lukke de to Stifindere fra menuen "Filer > Luk" og med
krydset oppe i højre hjørne, men det gør ingen forskel.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-06 21:58

"Kurt Hansen" <kurt-snabela-towle-dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg har prøvet at lukke de to Stifindere fra menuen "Filer > Luk" og med
> krydset oppe i højre hjørne, men det gør ingen forskel.

Der findes en avanceret indstilling under Tools - Folder Options - View
fanen, der hedder "Launch Folder windows in a separate process". Jeg kunne
forestille mig den gjorde tricket. Ellers synes jeg det lyder spooky ligesom
dig!

Man kan garanteret scripte/kode sig ud af det. Jeg mener man med forskellige
shell/run/execute kommandoer kan bestemme størrelse+placering på det man
starter. Så skal du dog over i fx. dotnet gruppen.

mvh
///M

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-06 23:08

On Tue, 22 Aug 2006 22:57:32 +0200, ///M wrote:

> [...]
> shell/run/execute kommandoer kan bestemme størrelse+placering på det man
> starter. Så skal du dog over i fx. dotnet gruppen.

Kun den første linie i bat-filen afvikles, hvorefter cursoren står og
blinker på næste linie. Følgelig åbnes kun eet Stifindervundue i Windows.
jeg måtte banke DOS-vinduet ihjel med en skovl

Kan man "batte" sig ud af det, f.eks. ved at dele kommandoerne ud i hver
sin batfil og lade bat-fil 1 kalde batfil 2? Det kan jeg ikke gennemskue og
orker ikke lige at eksperimentere på denne tid af døgnet
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-06 01:33

> [...]
> og
> orker ikke lige at eksperimentere på denne tid af døgnet

Højst sandsynligst ikke. Bat-filer afvikler tingene en linie ad gangen og du
kan helt sikkert ikke styre placeringen eller størrelsen. Du skal over i et
rigtigt programmeringssprog som jeg foreslog.

Har du prøvet det med "seperate process"??

mvh
///M

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-06 02:01

--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-06 12:26

> [...]

Nå okay - jeg forstod ikke du stadig havde gang i bat-filen.
Du skal smide den bat-fil i skraldespanden og bruge et script-sprog.

mvh
///M

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-06 12:54

On Fri, 25 Aug 2006 13:25:38 +0200, ///M wrote:

> "Kurt Hansen" <kurt-snabela-towle-dk> wrote in message

> Nå okay - jeg forstod ikke du stadig havde gang i bat-filen.
> Du skal smide den bat-fil i skraldespanden og bruge et script-sprog.

Åårhkæj

Det med script-sprog har jeg ikke lige mod på. Problemet med 2*Stifinder er
vist det eneste behov jeg har, så det vil vist være overkill at bruge mange
timer på at lære et eller flere "fremmedsprog". Men tak for inputtene.
Skulle du eller andre finde det interessant og udfordrende at finde
løsninger, er du/I naturligvis meget velkomne
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Hagar

Dato : 19-08-06 08:42

"Kurt Hansen" <kurt-snabela-towle-dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> op i roden af mit F-drev:
> %SystemRoot%\explorer.exe /e,f:\
>
> Jeg kunne tænke mig drev C i venstre side og F i højre side.

Prøv og kig på Total Commander http://www.totalcommander.dk/index.php et
fantastisk program.

Hagar

Fra : JE

Dato : 19-08-06 12:24

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:44e6c0c2$0$3485$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Prøv og kig på Total Commander http://www.totalcommander.dk/index.php et fantastisk program.

Har du over hovedet set det oprindelige indlæg ? Han ville jo ikke have dette program.

Fra : Hagar

Dato : 19-08-06 15:41

> Har du over hovedet set det oprindelige indlæg ? Han ville jo ikke have
> dette program.

Hvis jeg ikke havde set det, så havde jeg jo nok ikke svaret, men jeg overså
så lige en detalje der..

Hagar