MS Windows
briani 27239
File Transfer from Digital Camera Fails - ~
Fra : Rathje

Dato : 17-08-06 21:25

Denne fejl er kendt og beskrives på MS-hjemmeside.

De påstår, problemet løses med SP2, men jeg har installeret
både SP 1, 2 og 3 uden, at det virker.

De skriver også, at der findes et "hotfix" til netop dette problem,
men hvor får jeg fat i det hotfix?

Kan nogen hjælpe, ville jeg være glad,
da jeg har taget en video af mine unger på mit digikamera.
Den fylder 236 mb og falder dermed netop ind under dette problem.
Jeg kan altså ikke overføre filmen til min computer.

På forhånd tak.

de venligste hilsener
Per

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 17-08-06 22:20

"Rathje" <ostemad@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> både SP 1, 2 og 3 uden, at det virker.
>
> De skriver også, at der findes et "hotfix" til netop dette problem,

Du ska kontakte MS for at få den hotfix
http://support.microsoft.com/contactus/?ws=support

> Kan nogen hjælpe, ville jeg være glad,
> da jeg har taget en video af mine unger på mit digikamera.
> Den fylder 236 mb og falder dermed netop ind under dette problem.
> Jeg kan altså ikke overføre filmen til min computer.

Har du prøvet at kopiere den via stifinder?

Flemming Nielsen

Fra : Per

Dato : 18-08-06 12:05

On Thu, 17 Aug 2006 23:20:10 +0200, "Flemming Nielsen" <nn@nn.nn>
wrote:

>Du ska kontakte MS for at få den hotfix
>http://support.microsoft.com/contactus/?ws=support

Men her skriver de, man skal betale for det,
når Windows er købt sammen med en computer (hvilket er tilfældet her)

>Har du prøvet at kopiere den via stifinder?

Tja, satte SD-kortet ind i en kortlæser (som ellers virker
fortrinligt). Så kom der et vindue frem med "automatisk afspilning",
det forsvandt igen, kom frem igen etc. indtil jeg annullerede det.
Kan det have noget at gøre med, at kortet er et 2 GB-kort,
og/eller at porten er en USB 1.0?

>"Rathje" <ostemad@hotmail.com> skrev i en meddelelse

vil du maile til mig/for mail:

skriv/write: perrathje

dernaest/then: @

og til sidst/and finally: gmail.com

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 18-08-06 22:10

"Per" <this_mail_address_is@invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> det forsvandt igen, kom frem igen etc. indtil jeg annullerede det.
> Kan det have noget at gøre med, at kortet er et 2 GB-kort,

Prøv at tilslutte kameraet til computeren via et usb kabel, og Windows
skulle gerne tildele et drevbogstav til kameraet. Brug derefter "Stifinder"
eller "Denne computer" til at tilgå mappen hvor filmen ligger, og kopier
derefter filmen over på harddisken. Af en eller anden tåbelig grund, er det
dog ikke alle kameraer du bruge på denne måde. Der er nogle mærker der
kræver, at man bruger det medfølgende software til at overføre filer med.

Flemming Nielsen

Fra : jda

Dato : 18-08-06 12:54

Thu, 17 Aug 2006 22:24:50 +0200 hamrede Rathje i tastaturet og der stod i
dk.edb.system.ms-windows:

> Denne fejl er kendt og beskrives på MS-hjemmeside.
>
> De påstår, problemet løses med SP2, men jeg har installeret
> både SP 1, 2 og 3 uden, at det virker.

Hvis du også har installeret SP3 så tillader jeg mig at gå ud fra, at det
er w2k du bruger eftersom der ikke er kommet en SP3 til XP endnu. Men SP3
til w2k er gammel, så jeg vil anbefale dig at få fat i SP4 og hvad der
yderligere er af hotfixes. Hvis problemet ikke var løst i SP1 til XP var
det heller ikke løst i SP3 til w2k

--
Jakob
Sv: Fordi det forstyrrer den måde mennesker normalt læser tekst