MS Windows
briani 27239
WinXP: mount virtual drive kræver Administ~
Fra : Michael Jørgensen

Dato : 17-08-06 12:25

Hej,

Jeg sidder på en WinXP Pro SP2 maskine, og har installeret programmet
PowerISO. Jeg har nogle .iso filer som jeg man mounte til et virtuelt drev,
men det kan kun lade sig gøre, hvis jeg har administrator rettigheder.

Findes der en mulighed (eventuelt et andet program), således at jeg kan
mounte en .iso fil som almindelig brug (med begrænsede rettigheder)?

-Michael.

Fra : jda

Dato : 18-08-06 13:30

Thu, 17 Aug 2006 13:25:29 +0200 hamrede Michael Jørgensen i tastaturet og
der stod i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
>
> Findes der en mulighed (eventuelt et andet program), således at jeg kan
> mounte en .iso fil som almindelig brug (med begrænsede rettigheder)?

Jeg mener ikke at Daemon Tools (gratis) kræver admin rettigheder:
http://www.daemon-tools.cc/dtcc/announcements.php
--
Jakob
Sv: Fordi det forstyrrer den måde mennesker normalt læser tekst

Fra : Jens Jensen

Dato : 18-08-06 15:27

"jda" <wh@tever.not> skrev i en meddelelse
> [...]
> der stod i dk.edb.system.ms-windows:

> Jeg mener ikke at Daemon Tools (gratis) kræver admin rettigheder:

Installationen gør, fordi der installeres en driver. Jeg ved ikke om der
efterfølgende kræves admin rettigheder for at mounte.

MVH CP

Fra : jda

Dato : 18-08-06 16:16

Fri, 18 Aug 2006 16:26:58 +0200 hamrede Jens Jensen i tastaturet og der
> [...]

> Installationen gør, fordi der installeres en driver. Jeg ved ikke om der
> efterfølgende kræves admin rettigheder for at mounte.

Ja installationen vil altid kræve adminrettigheder, men som jeg forstod OP
spørgsmål var det et problem at man ikke kunne mounte uden.

Fra : support@msnmonitor.c~

Dato : 18-08-06 14:12

MagicISO,
http://www.magiciso.com/