MS Windows
briani 27239
Win XP Pro: Log på som Administrator?
Fra : Michael Jørgensen

Dato : 16-08-06 14:26

Hej,

Jeg kører Win XP Pro SP2 og har oprettet et par brugere. Ved login-skærmen,
hvordan logger jeg på som Administrator? Jeg ser kun de brugernavne jeg selv
har defineret.

-Michael.

Fra : Steen Suder

Dato : 16-08-06 14:54

Michael Jørgensen wrote:

> Hej,
>
> Jeg kører Win XP Pro SP2 og har oprettet et par brugere. Ved
> login-skærmen, hvordan logger jeg på som Administrator? Jeg ser kun de
> brugernavne jeg selv har defineret.

Tryk Ctrl-Alt-Del *to* gange.

--
Steen Suder

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 16-08-06 19:37

Steen Suder <sfs_news_spam@suder.dk> wrote:

> Tryk Ctrl-Alt-Del *to* gange.

Eller skriv "Administrator" - uden anførselstegn, ind i Bruger feltet.

Fra : Steen Suder

Dato : 16-08-06 21:56

Axel Hammerschmidt wrote:

> Eller skriv "Administrator" - uden anførselstegn, ind i Bruger feltet.

Nu er jeg ganske vist Linuxbruger, men jeg tror Michael er blevet ramt
af "Family Logon" eller hvad det nu hedder. Dér er der ikke mulighed for at
indskrive noget brugernavn, men kun vælge et af brugernavnene og evt.
indtaste tilhørende password.

Hvis man trykker Ctrl-Alt-Del to gange i Family Logon får man den alm.
logindialog med mulighed for indtastning af både brugernavn og password.

--
Steen Suder

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 16-08-06 22:23

Steen Suder <sfs_news_spam@suder.dk> wrote:

<snip>

> [...]
>
> Hvis man trykker Ctrl-Alt-Del to gange i Family Logon får man den alm.
> logindialog med mulighed for indtastning af både brugernavn og password.

Tak for oplysningen. Jeg kunne ikke få det med Ctrl-Alt-Del til at virke
med en XP installation på en Virtual PC. Så forklaringen er nok at det
ikke er sat op til Family Logon. Jeg er Mac bruger

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 17-08-06 10:34

"Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> wrote in message

> Tryk Ctrl-Alt-Del *to* gange.