MS Windows
briani 27239
Log af programmer der har kørt
Fra : Broegger

Dato : 13-08-06 20:52

Hej

Er det muligt at få en log af hvilke programmer der har kørt
hvornår/hvorlænge på ens PC?
Enten som en standard i Windows eller med et stykke programmel. Det skal
ikke være fancy. Det eneste jeg skal bruge er program navn, start tid og
slut tid.
Helt konkret skal jeg bruge det for at kunne dokumentere hvor mange timer
min søn bruger ved PC'en.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Broegger

Dato : 15-08-06 16:03

Broegger <thomas@removethisbroeggerklanen.dk> skrev

> [...]
> tid og slut tid.
> Helt konkret skal jeg bruge det for at kunne dokumentere hvor mange

Er der virkeligt ikke nogle af jer guruer der kender et program der kan
logge hvilke programmer der har været startet/stoppet hvornår på en PC?
Eller spørger jeg i den forkerte gruppe?

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Koolberg

Dato : 15-08-06 19:11

Windows systemerne har logs indbygget, alt efter hvad for windows du
kører, men hvis det f.eks. er XP finder du dem ved at højreklikke på
Min komputer og ned i administrer, der ligger der 3 forskællige logs,
du skal bruge den der hedder sercurity, eller sikkerhed, det er
logon/logof loggen.

/jesper

Fra : Broegger

Dato : 15-08-06 19:59

"Koolberg" <j_koolberg@hotmail.com> skrev news:1155665452.078250.59850
@i42g2000cwa.googlegroups.com:

> [...]
> Min komputer og ned i administrer, der ligger der 3 forskællige logs,
> du skal bruge den der hedder sercurity, eller sikkerhed, det er

Jeg kan ikke lige gennemskue hvad det er der kommer i den. Kan jeg se
hvornår et specifikt program (fx et spil) har været startet og stoppet?
Det er en XP home.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-06 21:39

Broegger wrote:

> Jeg kan ikke lige gennemskue hvad det er der kommer i den. Kan jeg se
> hvornår et specifikt program (fx et spil) har været startet og
> stoppet? Det er en XP home.

Min paratviden om Home Edition (og MCE for den sags skyld)
er foruroligende mangelfuld. Så jeg ved ikke om du overhoved
kan dette her, men i XP Professional kan du få den til at logge
den slags hændelser (og mere til), så du kan se i loggen præcis
hvornår et program startes og hvornår det lukkes igen.

I XP Prof. kan man f.eks. gøre det således:

- Inde i Kontrolpanelet , åben Administration.
- I vinduet "Administration", åben Lokal sikkerhedspolitik.
- I vinduet "Lokale sikkerhedsindstillinger" går du ind under
Lokale politikker og klikker på Overvågningspolitik.
- Dobbelt-klik på Overvåg handlingssporing.
- I vinduet "Egenskaber for Overvåg handlingssporing", ud
for feltet "Overvåg følgende forsøg:" sætter du et flueben
ved "Vellykkede".
- Klik på [OK] knappen og luk så alle åbne vinduer.

Nu kører din "Big Brother" overvågning.

Hver gang en process (f.eks. et program) startes eller stoppes,
kommer der en "entry" i sikkerheds logbogen.

For at kigge i loggen:
- Højre-klik på Denne Computer og vælg Administrer.
- Under Systemværktøjer finder du logbogen, der består af
3 logs. Kig inde i den, der hedder Sikkerhed. Dér kan du
se de mange hændelser, der nu logges, med klokkeslet.
Dobbelt-klik på en "entry" for at se detaljerne.

Du bør slå denne overvågning fra igen (fjern det flueben du
satte før), når dit "spion projekt" er afsluttet, så ikke Windows
bruger en masse energi på at fylde din log op med skidt.

Men som sagt, så ved jeg ikke engang om disse muligheder
også findes i Home Edition.

-E.G.