MS Windows
briani 27239
Brænderproblemer
Fra : Carsten Andersen

Dato : 01-08-06 13:38

Hej,

Jeg ved ikke om dette er et drev eller et windows-problem.

En kammerat har en ældre Fujitsu-Siemens PC, P3-800 MHz originalt monteret
med DVD-Drev og CD-brænder. Han har købt sig et DVD-RW drev som skulle
erstatte CD-brænderen, men vi kan ikke få det til at virke fornuftigt.
Maskinen er købt med Win Millenium, men kører XP nu.

- Som brænderprogram anvendes Nero Burning Rom 6.6.0.14
- DVD-RW drevet er af mærket BTC
- DVD-Skiver kan læses af begge drev og titlen kan ses i stifinder, men kan
ikke afspilles i Media player, eller andre programmer til formålet.
- I Nero kan der ikke kopieres fra drev til drev (Hverken kvikkopi eller via
HD), knappen "Kopi" er ikke aktiv
- Der kan laves et Image af en film, men denne kan ikke brændes bagefter
(Der kommer en fejlmeddelelsesboks uden tekst)
- Vi har prøvet at bruge "Reparer" af Win XP installationen uden held.
- Vi har prøvet at bytte om

Hvad gør vi?

mvh

Carsten Andersen

Fra : Anders Pedersen

Dato : 01-08-06 15:18

Den 01.08.2006 kl. 14:38:20 skrev Carsten Andersen <dublinx@yahoo.dk>:

> [...]
> (Der kommer en fejlmeddelelsesboks uden tekst)
> - Vi har prøvet at bruge "Reparer" af Win XP installationen uden held.

Er du sikker på at nero har fundet brænderen, hvis ikke så opdragere til
en nyere nero version

--
Med venlig Hilsen
Anders B Pedersen

Fra : Carsten Andersen

Dato : 01-08-06 16:48

> Er du sikker på at nero har fundet brænderen, hvis ikke så opdragere til
> en nyere nero version
>

> --
> Med venlig Hilsen
> Anders B Pedersen
> Ved epost fjern NOSPAM

Brænderen kan findes som destinationsdrev i Nero, men det forklarer ikke
hvorfor der er problemer med afspilning af DVD fra drevene.

mvh

Carsten

Fra : Anders Pedersen

Dato : 02-08-06 17:47

Den 01.08.2006 kl. 17:48:18 skrev Carsten Andersen <dublinx@yahoo.dk>:

> Brænderen kan findes som destinationsdrev i Nero, men det forklarer ikke
> hvorfor der er problemer med afspilning af DVD fra drevene.

Er brænderen om fundet som brænder
det kan ses en i en bjælke nederest i højre hjørne og under
Optager>vælg brænder

er der ikke noger ud over "image recorder" så omgrader til en nyere version

--
Med venlig Hilsen
Anders B Pedersen

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 01-08-06 19:00

"Carsten Andersen" <dublinx@yahoo.dk> skrev:
Tue, 1 Aug 2006 14:38:20 +0200 i dk.edb.system.ms-windows
> [...]
>med DVD-Drev og CD-brænder. Han har købt sig et DVD-RW drev som skulle
>erstatte CD-brænderen, men vi kan ikke få det til at virke fornuftigt.

D.v.s. at I har installeret dem begge to !

Så skal den ene være Master og den anden Slave.

Erik Helmer Nielsen

Fra : Carsten Andersen

Dato : 01-08-06 20:24

"Erik Helmer Nielsen" <ehelmer@boerne.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> D.v.s. at I har installeret dem begge to !
>
> Så skal den ene være Master og den anden Slave.

Og det er de også, det er det vi har prøvet at bytte om uden held.

Carsten