MS Windows
briani 27239
Billeder - rename
Fra : Kim Schroeder

Dato : 30-07-06 01:42

Ofte når man har taget en række billeder på digitalkameraret,
placere man dem efterfølgende i en anden orden (end efter hvornår
de er taget).

Hvis man så laver mappen til en zip for upload til slægt og venner,
placerer windows dog billederne igen i rækkefølge, som de var
oprindeligt..træls.

Findes der en program, som kan rename (som det hedder på nydansk)
en given række billeder i en mappe startende med første billede som
gives nummer 1 og så fremdeles ?

Har prøvet med IrfanView, som ellers kan spare en for megen tid -
men lige den her opgave, ser jeg ingen løsning på.

Kim

Fra : emj

Dato : 30-07-06 03:05

Kim Schroeder skrev:

>Har prøvet med IrfanView, som ellers kan spare en for megen tid -
>men lige den her opgave, ser jeg ingen løsning på.

Selvfølgelig kan Irfanview da omdøbe lige i den rækkefølge du måtte
ønske og startende med det nummer, du selv vælger 001,002,003 osv.
Lad være med at begynde med 1,2,3 osv.
Filer/
multikonvertering/ømdøb

Hilsen emj

Fra : Henning

Dato : 30-07-06 15:33

On Sun, 30 Jul 2006 02:41:52 +0200, "Kim Schroeder"
<nospamtome@myorange.dk> wrote:

> [...]
>
>Findes der en program, som kan rename (som det hedder på nydansk)
>en given række billeder i en mappe startende med første billede som

Marker alle i mappen og tryk F2 - giv første fil et navn, resten
kommer til at hedder det samme efterfulgt af tal.